Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda definitivně vyloučila nové modely MPS. Trojka MPS prý byla dětinská
8.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ostré Mazdy byly zábavné, i když s nimi někdy bylo trochu víc práce. Aktuálně v nabídce nejsou a hned tak nebudou, říká Masahiro Moto.
Fanoušci Mazdy si jistě už dávno všimli, že současná generace 3 a 6 nemá verze MPS. Ty přitom byly u minulých generací dost oblíbené a taková Mazda 3 MPS byla ve své době s 260 koňmi jedním z nejsilnějších hot hatchů na trhu. Taky ale měla občas problém dostat všechny koně na asfalt, na její přední nápravu to bylo zkrátka hodně.
V současných generacích těchto dvou aut verze MPS nejsou. A nebudou. Nade vší pochybnost to po všech zkazkách potvrdil Masahiro Moto, současný šéf severoamerických operací Mazdy. Vývojáři se podle něj musí aktuálně soustředit na druhou generaci motorů SkyActiv a v návaznosti na to na nové generace Mazdy 3 a 6. „Nemáme-li tohle, nemáme ani žádné deriváty,” uvedl.
Mazda 3 MPS založená na současné generaci - a že by to byl základ vynikající - byla ve vývoji a měla se představit vloni ve Frankfurtu s 300 PS a pohonem všech kol. Místo toho jsme ale dostali koncept Koeru, který byl přetaven v model CX-4. Ten je sice hezký a taky to může být čtyřkolka, ale je jen pro čínský trh.
Práce na příští generaci SkyActivu jsou ale v poměrně pokročilém stádiu, protože první vozy s těmito technologiemi by se měly objevovat na trhu už v průběhu roku 2017. Měla by mezi nimi být také nová, čtvrtá generace Mazdy 3; kdy ale přijde, zatím není známo, ta současná je na trhu od roku 2013.
Na základě téhle nové generace Mazdy 3 a také na příští generaci Mazdy 6 už prý verze MPS budou. Stejně tak se Mazda stále nevzdává myšlenky na vrcholový model, který by vznikl z konceptu RX-Vision, ale ten nemáme čekat dřív než v roce 2020. Ostatně, i na novou „trojku” a „šestku” si ještě počkáme a na jejich ostré verze tím spíš.
Budou pravděpodobně na vyšší úrovni než ty poslední. Mazda jako značka podle Mota dospěla, je sofistikovanější, a poslední Mazda 3 MPS byla podle něj „dětinská”. Nové produkty MPS mají být trochu jiné. Mezi řádky na nás vykukují slova „luxusnější”, „dražší” a „méně zábavné”, přesto ale doufáme, že to tak nebude.
Někdejší ilustrace naznačila, jak by mohla Mazda 3 MPS vypadat
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva