Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-9 2013: facelift velké SUV vizuálně přiblížil nové šestce
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za posledních pět let se pro Mazdu CX-9 rozhodlo 210 000 lidí v 74 zemích světa. To bude asi důvod, proč Japonci své velké SUV zmodernizovali „s citem“.
Neexistuje pouze autosalon v Paříži, Ženevě či New Yorku, ale také v australském Sydney. A právě na něm hodlá Mazda na konci října představit facelift sedmimístného SUV CX-9. Oproti staršímu modelu se měnily především nárazníky a čelní maska, která nyní připomíná menší Mazdu CX-5 a také novou šestku. Na aplikaci technologií SkyActive, které se objeví pod kabátem sedanu, ale rovnou zapomeňte. Na odlehčení šasi či systém rekuperace brzdné energie i-Eloop asi zřejmě nebyl čas nebo finance. Mnohem pravděpodobnější ale je, že jejich zástavbu neumožňuje starší architektura a ta samá platforma, jež byla představena v roce 2007 a která podepírala i Ford Edge.
Převzat byl rovněž 3,7litrový motor V6 vyladěný na 277 koní a 366 Nm točivého momentu. Veškerou sílu navíc přenáší ten samý šestistupňový automat, změn tak nedoznala ani spotřeba. U modelu s pohonem předních kol se tak můžete „těšit“ na průměrných 11 l/100 km, verze 4x4 je na tom o tři desetinky litru hůře. Údaje o zrychlení a nejvyšším tempu známy nejsou, s ohledem na minimální změny a hmotnost přesahující dvě tuny však můžeme i nadále počítat s 8,5 sekundami a 195 km/h.
Příliš změn nebude zřejmě ani v interiéru, neboť vše potřebné Mazda CX-9 postupně získávala během každoročních modernizací. V roce 2008 tak přibyl na palubu systém monitorující slepé úhly, zpětná kamera a technologie předvídající kolize, na jejichž základě dochází k přitažení bezpečnostních pásů. Newyorský autosalon pořádaný o dvanáct měsíců později pak přinesl třízónovou klimatizaci, rozhrání Bluetooth nebo zábavní systém pro zadní sedadla.
Facelift se tak zřejmě zaměří jen na modernizaci těchto prvků a urychlení jejich činnosti, přidání nových materiálů a barev. Toť zřejmě vše, australský autosalon by ale nakonec nějaké překvapení přinést mohl. I když odpověď na otázku, zda se bude Mazda CX-9 oficiálně prodávat vedle modelů CX-5 a končící CX-7 také v České republice, to asi nebude.
Nejnovější facelift přihraje Mazdě CX-9 pouze nové nárazníky a čelní masku. Pár věcí bude zřejmě modernizováno také v interiéru, tím ale japonská automobilka končí. Motor i převodovka jsou totiž převzaty beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.