Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí
14.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) Hlavní hvězdou Mazdy ve Frankfurtu je nové SUV CX-5. Po sérii neúplných odhalení vám jej konečně můžeme pořádně představit.
Mazda CX-5 se na scénu tak nějak vkrádala už od ženevského autosalonu, kde byla představen koncept Minagi. Postupně byla odhalena její sériová podoba i základní údaje o použitých motorech. Nyní si ji můžeme prohlédnout „v plné parádě” a k tomu jsme se od zástupců hirošimské automobilky dozvěděli i něco o tom, co mají být její hlavní trumfy.
Přestože se jedná o kompaktní SUV s délkou 4 540 mm (šířka 1 840 mm a výška 1 670 mm), Mazda tvrdí, že si posádka bude užívat prostoru nejen vepředu, ale hlavně vzadu. Hlavní zásluhu na tom má nadprůměrný rozvor 2 700 mm (VW Tiguan má 2 604 mm, Toyota RAV 4 se chlubí 2 560 mm a Honda CR-V 2 630 mm). A pokud si zrovna nebude někdo užívat celkových 997 mm pro nohy, které mají zadní pasažéři k dispozici, je možno sklopit opěradlo dělené v poměru 4:2:4 a naložit Mazdu až po střechu třeba velkým nákupem z prodejny nábytku. Ostatně už do základního objemu 500 l se toho vejde docela hodně.
Dalším klíčovým faktorem má být střídmost. CX-5 se chlubí velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient Cx má hodnotu 0,33, současně byla velká pozornost věnována dosažení minimální možné hmotnosti. Jak známo z příkladů nových generací Mazdy2 a Mazdy3, nejsou to u tohoto výrobce jen prázdná slova.
Největší zásluhu na úspornosti samozřejmě mají motory. K dispozici budou dva, benzínový dvoulitr Skyactiv-G s neobvykle vysokým kompresní poměrem 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílí na nízkém apetitu a na atmosférický motor slušnému výkonu 165 koní (160 k v kombinaci s automatem). Točivý moment u manuální verze vrcholí na 210 Nm, u automatu na 208 Nm. Špatnou zprávou je, že manuální převodovka bude k dispozici jen pro verzi s pohonem předních kol, u čtyřkolky se o řazení vždy bude starat šestistupňový automat. Oficiální hodnoty spotřeby ještě nebyly potvrzeny, ale v případě benzínové verze s pohonem jen předních kol to má být 6 l/100 km.
Diesel Skyactiv-D o objemu 2,2 litru má naprosto identický kompresní poměr, což je ale zase na naftový agregát extrémně nízká hodnota, která by za normálních okolností snížila tlak ve válcích natolik, že by měl motor problém se studenými starty. Mazda tento problém vyřešila použitím speciálních keramických žhavících svíček a zpětnou recirkulací výfukových plynů přes déle pootevřené výfukové ventily, aby se motor mohl rychleji ohřát. Tato jednotka bude dodávána ve dvou výkonových verzích, slabší se 150 k a 380 Nm (vždy v kombinaci s pohonem všech kol, možno kombinovat s manuálem i automatem), silnější se 175 k a 420 Nm (výhradně s automatem a pohonem všech kol). Spotřeba u slabšího dieselové předokolky má být 4,5 l/100 km. Obě spotřeby, jak benzínová, tak naftová mi přijdou hodně otpimistické. Ale neříkám, že to je nemožné.
Prodeje CX-5 začnou na začátku příštího roku a jak už bylo řečeno, v nabídce bude jak verze s pohonem výhradně předních, tak i všech kol. Pokud vám v našem představení chybí podrobné údaje, sledujte naše stránky. Pokusíme se je získat přímo ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.


















Mazda CX-5 živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.