Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí
14.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) Hlavní hvězdou Mazdy ve Frankfurtu je nové SUV CX-5. Po sérii neúplných odhalení vám jej konečně můžeme pořádně představit.
Mazda CX-5 se na scénu tak nějak vkrádala už od ženevského autosalonu, kde byla představen koncept Minagi. Postupně byla odhalena její sériová podoba i základní údaje o použitých motorech. Nyní si ji můžeme prohlédnout „v plné parádě” a k tomu jsme se od zástupců hirošimské automobilky dozvěděli i něco o tom, co mají být její hlavní trumfy.
Přestože se jedná o kompaktní SUV s délkou 4 540 mm (šířka 1 840 mm a výška 1 670 mm), Mazda tvrdí, že si posádka bude užívat prostoru nejen vepředu, ale hlavně vzadu. Hlavní zásluhu na tom má nadprůměrný rozvor 2 700 mm (VW Tiguan má 2 604 mm, Toyota RAV 4 se chlubí 2 560 mm a Honda CR-V 2 630 mm). A pokud si zrovna nebude někdo užívat celkových 997 mm pro nohy, které mají zadní pasažéři k dispozici, je možno sklopit opěradlo dělené v poměru 4:2:4 a naložit Mazdu až po střechu třeba velkým nákupem z prodejny nábytku. Ostatně už do základního objemu 500 l se toho vejde docela hodně.
Dalším klíčovým faktorem má být střídmost. CX-5 se chlubí velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient Cx má hodnotu 0,33, současně byla velká pozornost věnována dosažení minimální možné hmotnosti. Jak známo z příkladů nových generací Mazdy2 a Mazdy3, nejsou to u tohoto výrobce jen prázdná slova.
Největší zásluhu na úspornosti samozřejmě mají motory. K dispozici budou dva, benzínový dvoulitr Skyactiv-G s neobvykle vysokým kompresní poměrem 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílí na nízkém apetitu a na atmosférický motor slušnému výkonu 165 koní (160 k v kombinaci s automatem). Točivý moment u manuální verze vrcholí na 210 Nm, u automatu na 208 Nm. Špatnou zprávou je, že manuální převodovka bude k dispozici jen pro verzi s pohonem předních kol, u čtyřkolky se o řazení vždy bude starat šestistupňový automat. Oficiální hodnoty spotřeby ještě nebyly potvrzeny, ale v případě benzínové verze s pohonem jen předních kol to má být 6 l/100 km.
Diesel Skyactiv-D o objemu 2,2 litru má naprosto identický kompresní poměr, což je ale zase na naftový agregát extrémně nízká hodnota, která by za normálních okolností snížila tlak ve válcích natolik, že by měl motor problém se studenými starty. Mazda tento problém vyřešila použitím speciálních keramických žhavících svíček a zpětnou recirkulací výfukových plynů přes déle pootevřené výfukové ventily, aby se motor mohl rychleji ohřát. Tato jednotka bude dodávána ve dvou výkonových verzích, slabší se 150 k a 380 Nm (vždy v kombinaci s pohonem všech kol, možno kombinovat s manuálem i automatem), silnější se 175 k a 420 Nm (výhradně s automatem a pohonem všech kol). Spotřeba u slabšího dieselové předokolky má být 4,5 l/100 km. Obě spotřeby, jak benzínová, tak naftová mi přijdou hodně otpimistické. Ale neříkám, že to je nemožné.
Prodeje CX-5 začnou na začátku příštího roku a jak už bylo řečeno, v nabídce bude jak verze s pohonem výhradně předních, tak i všech kol. Pokud vám v našem představení chybí podrobné údaje, sledujte naše stránky. Pokusíme se je získat přímo ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Mazda CX-5 živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva