Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5 2015: i facelift SUV má české ceny, startují na 524 900 Kč
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vylepšené provedení je v základu k mání jen s pohonem předních kol. Na 4x4 si připravte aspoň 640 tisíc.
Nejen premiéra faceliftované Mazdy 6 bude na ženevském autosalonu pouze formální záležitostí. Se stejným „debutem“ může počítat také crossover CX-5, neboť i ten již má české ceny. Jak je přitom patrné z fotografií, mezi evropskou a americkou verzí neexistuje jediný rozdíl, což platí dokonce o motorovém prostoru. I na Starém kontinentu tak můžete sáhnout po 2,5litrovém motoru SkyActiv-G, který na všechna čtyři kola pumpuje 192 koní. Mimo to je ovšem k mání rovněž benzinový dvoulitr a 2,2litrový turbodiesel.
Začněme ovšem tím, že si nejprve projdeme změny oproti předchozímu modelovému roku. Ty se zvenčí soustředí hlavně na novou čelní masku, přední i zadní diodová světla či 19palcová litá kola. Obměněna pak byla i paleta barev, tím jsme však veškeré exteriérové modifikace vyčerpaly. Zamířit můžeme do interiéru, kde klasickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací. Máme tu také lepší čalounění a lépe uspořádanou středovou konzoli, zaznamenat lze i větší počet odkládacích prostor.
Mimo to se vylepšená Mazda CX-5 dočkala nové generace multimediálního systému Mazda Connect, který je spojen se sedmipalcovým displejem. Standardem je však až od druhé úrovně výbavy Challenge. Základní provedení Emotion oproti tomu nabízí „pouze“ 17palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, základní autorádio s přehrávačem CD a MP3, okna a zpětná zrcátka v elektrice či šestici airbagů a asistenta rozjezdu do kopce.
Sáhnout přitom v takové chvíli můžete pouze po jediném motoru, a sice atmosférickém benzinovém dvoulitru, který produkuje 165 koní. Ty pak šestistupňový manuál posílá na přední kola, přičemž cena byla stanovena na 524 900 Kč. Tím však máme základní provedení probrané a můžeme se přesunout ke zmiňované výbavě Challenge, která je se stejným motorem i stejnou koncepcí k dispozici za 639 900 Kč.
Počítat přitom můžete se 17palcovými litými koly, automatickou klimatizací, oním systémem Mazda Connect, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo koženým potahem volantu, řadicí páky a madla ruční brzdy. Kromě předokolky navíc můžete sáhnout i po systému 4x4, který může být spojen i s dieselovým motorem o výkonu 150 koní. Platit ovšem v takovou chvíli budete již 746 900 Kč.
Dále na řadě máme úroveň Attraction, které k již zmíněným položkám dodává např. vyhřívaná přední sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory a detekci aut ve slepém úhlu. Kromě základního manuálu je pak možné s tímto stupněm výbavy již spojit také šestistupňový automat, kdy za jeho spárování se systémem 4x4 a benzinovým motorem dáte 791 900 Kč, diesel pak vychází na 848 900 Kč.
Nabídka ale ještě nekončí, neboť zvolit můžete vrcholné úrovně Revolution a Revolution Top. První zahrnuje třeba 19palcová litá kola, audio systém Bose nebo parkovací kameru, zatímco druhá přidává kožené čalounění, adaptivní tempomat a brzdového asistenta. Na tomto stupni přitom můžete sáhnout i po v úvodu zmíněném 2,5litrovém motoru, který vychází na 860 900 Kč.
Bližší informace, nejen o standardní, ale také o příplatkové výbavě, najdete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 794 kB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení. My jen dodáme, že ve srovnání s klíčovými japonskými rivaly startuje Mazda CX-5 opravdu nízko. Za Hondu CR-V totiž dáte minimálně 564 900 Kč a Toyota RAV4 je k dispozici až od 624 900 Kč.



Facelift evropské verze Mazdy CX-5...
...se od amerického provedení liší zvenčí pouze registrační značkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejčtenější články
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom