Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5 2015: i facelift SUV má české ceny, startují na 524 900 Kč
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vylepšené provedení je v základu k mání jen s pohonem předních kol. Na 4x4 si připravte aspoň 640 tisíc.
Nejen premiéra faceliftované Mazdy 6 bude na ženevském autosalonu pouze formální záležitostí. Se stejným „debutem“ může počítat také crossover CX-5, neboť i ten již má české ceny. Jak je přitom patrné z fotografií, mezi evropskou a americkou verzí neexistuje jediný rozdíl, což platí dokonce o motorovém prostoru. I na Starém kontinentu tak můžete sáhnout po 2,5litrovém motoru SkyActiv-G, který na všechna čtyři kola pumpuje 192 koní. Mimo to je ovšem k mání rovněž benzinový dvoulitr a 2,2litrový turbodiesel.
Začněme ovšem tím, že si nejprve projdeme změny oproti předchozímu modelovému roku. Ty se zvenčí soustředí hlavně na novou čelní masku, přední i zadní diodová světla či 19palcová litá kola. Obměněna pak byla i paleta barev, tím jsme však veškeré exteriérové modifikace vyčerpaly. Zamířit můžeme do interiéru, kde klasickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací. Máme tu také lepší čalounění a lépe uspořádanou středovou konzoli, zaznamenat lze i větší počet odkládacích prostor.
Mimo to se vylepšená Mazda CX-5 dočkala nové generace multimediálního systému Mazda Connect, který je spojen se sedmipalcovým displejem. Standardem je však až od druhé úrovně výbavy Challenge. Základní provedení Emotion oproti tomu nabízí „pouze“ 17palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, základní autorádio s přehrávačem CD a MP3, okna a zpětná zrcátka v elektrice či šestici airbagů a asistenta rozjezdu do kopce.
Sáhnout přitom v takové chvíli můžete pouze po jediném motoru, a sice atmosférickém benzinovém dvoulitru, který produkuje 165 koní. Ty pak šestistupňový manuál posílá na přední kola, přičemž cena byla stanovena na 524 900 Kč. Tím však máme základní provedení probrané a můžeme se přesunout ke zmiňované výbavě Challenge, která je se stejným motorem i stejnou koncepcí k dispozici za 639 900 Kč.
Počítat přitom můžete se 17palcovými litými koly, automatickou klimatizací, oním systémem Mazda Connect, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo koženým potahem volantu, řadicí páky a madla ruční brzdy. Kromě předokolky navíc můžete sáhnout i po systému 4x4, který může být spojen i s dieselovým motorem o výkonu 150 koní. Platit ovšem v takovou chvíli budete již 746 900 Kč.
Dále na řadě máme úroveň Attraction, které k již zmíněným položkám dodává např. vyhřívaná přední sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory a detekci aut ve slepém úhlu. Kromě základního manuálu je pak možné s tímto stupněm výbavy již spojit také šestistupňový automat, kdy za jeho spárování se systémem 4x4 a benzinovým motorem dáte 791 900 Kč, diesel pak vychází na 848 900 Kč.
Nabídka ale ještě nekončí, neboť zvolit můžete vrcholné úrovně Revolution a Revolution Top. První zahrnuje třeba 19palcová litá kola, audio systém Bose nebo parkovací kameru, zatímco druhá přidává kožené čalounění, adaptivní tempomat a brzdového asistenta. Na tomto stupni přitom můžete sáhnout i po v úvodu zmíněném 2,5litrovém motoru, který vychází na 860 900 Kč.
Bližší informace, nejen o standardní, ale také o příplatkové výbavě, najdete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 794 kB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení. My jen dodáme, že ve srovnání s klíčovými japonskými rivaly startuje Mazda CX-5 opravdu nízko. Za Hondu CR-V totiž dáte minimálně 564 900 Kč a Toyota RAV4 je k dispozici až od 624 900 Kč.
Facelift evropské verze Mazdy CX-5...
...se od amerického provedení liší zvenčí pouze registrační značkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch