Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5 2015: facelift ve stylu CX-3 je oficiálně venku
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vylepšené SUV dostalo hlavně novou příď, 19palcová kola, nový palubní system nebo elektronickou ruční brzdu. Pod kapotou je ale vše při starém.
Pro japonskou automobilku měl být autosalon v Los Angeles vyvrcholením letošního roku, který se zejména po prodejní stránce ukázal být nadmíru úspěšným. Co však čert nechtěl, veškeré novinky připravené pro město andělů jsme mohli spatřit dříve, než značka zamýšlela. Týká se to jak zcela nové Mazdy CX-3, tak i faceliftu šestky a rovněž modernizace většího SUV CX-5. Je však třeba zmínit, že fotky nebyly zrovna nejkvalitnější a dostupné informace byly spíše omezené než aby odhalily veškeré změny. A proto se k japonské trojce v průběhu dnešního dne postupně vracíme. Model CX-3 jsme mohli probrat již ráno, nyní proto přichází řada na CX-5.
Zásadní změnou v rámci designu je nová čelní maska, se kterou SUV vypadá mnohem kurážněji, podobně jako CX-3. Mimo to lze počítat s novými světlomety vpředu i vzadu, přičemž v obou případech se dočkáme diod. Přepracováno pak bylo rovněž usazení mlhovek a ve vyšších výbavách lze očekávat také jiná 19palcová litá kola. Obměněna pak byla ještě paleta barev, jež nově zahrnuje odstíny Sonic Silver Metallic a Titanium Flash Mica, tím ale se zevnějškem končíme.
Přesunout se tak můžeme do kabiny, kde těmi největšími novinkami jsou absence klasické ruční brzdy, jíž nahrazuje elektronická, a nová generace multimediálního systému Mazda Connect. Zatímco přitom v prvním případě lze počítat s lépe uspořádanou středovou konzolí a tunelem, ve druhém se budoucí majitelé dočkají snadnějšího spárování vozu s mobilním telefonem. Mimo to pak model CX-5 profituje z lepšího čalounění a většího množství odkládacích prostor.
Pod kapotou se budou stejně jako dříve nacházet benzinové a dieselové pohonné jednotky, kdy vonnější výpary zastoupí dvoulitr SkyActiv-G naladěný na 160 nebo 165 koní. S tímto motorem lze přitom počítat nejen v Americe, ale také v Evropě, což již není případ 2,5litrového čtyřválce. Ten přitom doznal lehké modernizace, která srazila spotřebu ve městě na 9 l/100 km a mimo město na 7,1 litru na sto kilometrů.
Počítat ovšem můžeme opětovně s příchodem 2,2litrového turbodieselu SkyActiv-D, který bude znovu produkovat 150 nebo 175 koní. Modernizace se pak zřejmě nedočkalo ani jedno naladění, neboť slabší verze osazená manuálem (v nabídce ovšem nechybí také automat) a pohonem předních kol (systém 4x4 je taktéž k dispozici, a to i pro benzinový dvoulitr) má nadále jezdit v průměru za 4,6 l/100 km.
Závěrem můžeme představit ještě vylepšené bezpečnostní systémy, které nově počítají s detekcí vozů ve slepém úhlu, monitoringem únavy řidiče, adaptivním tempomatem nebo autonomními brzdami. Tím ale končíme, bližší informace přineseme na počátku příštího roku, kdy by modernizovaná Mazda CX-5 měla zamířit do prodeje.






















































Modernizovaná Mazda CX-5 se prozatím představila v americké verzi, ta evropská se ale designově bude lišit jen minimálně. Zásadní rozdíly lze hledat pod kapotou, kde Nový kontinent dostane 2,5litrový benzinový motor a ten Starý 2,2litrový turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.