Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-4: koncept Koeru zamíří do výroby, pokud to alespoň trochu půjde
26.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover bude nabízen pod názvem CX-4 nebo CX-6. Vycházet má z již existující Mazdy CX-5, jeho příchod limituje jen kapacita továren.
Koncepční Mazda Koeru byla přijata s nemalým úspěchem. Asi proto nepřekvapí, že již více než dva měsíce létají vzduchem slova o sériové výrobě. Té se skutečně dočkáme, nejprve však musí japonská automobilka vyřešit několik problémů, které brání spuštění montážních linek. Zásadním je přitom rozhodnutí, kam vlastně se novinka v portfoliu značky zařadí. Při pohledu na rozvor 2 700 milimetrů je téměř jisté, že nový crossover bude vycházet z již existující Mazdy CX-5. S délkou 4 600 mm, šířkou 1 900 mm a výškou 1 500 mm je však Koeru kratší, širší a nižší.
Logicky bychom tedy měli dostat model zvaný CX-4, už jen z toho důvodu, že dle tvrzení značky půjde o most mezi CX-3 a CX-5. Nicméně i označení CX-6 je ve hře, přičemž venkovní rozměry v takové chvíli mohou být zvětšeny. Japonská automobilka si je jistá pouze tím, že její novinka musí být o poznání sportovnější než výchozí crossover, neboť oslovit má zákazníky, kteří hodlají přestoupit od hatchbacků typu Mazdy 3 směrem ke zcela jiné karosářské verzi.
„Zorganizovali jsme nějaké studie mezi zákazníky, kteří vlastní konvenční karosářské modely jako hatchback nebo sedan. A ti hledají nová řešení,“ říká k tématu Masahiro Moro, globální marketingový šéf značky. A dodává, že „naše produkty a prodeje opravdu velkou měrou spoléhají na Mazdu 3, zvláště u zákazníků požadujících pětici dveří, nicméně ti se mohou vydat jiným směrem. A právě toto uvažování stojí za novým crossoverem.“
„Obecně platí, že majitelé pětidveřové Mazdy 3 hledají sportovnější modely. CX-5 je dobrým vozem, ale může být považováno za velmi konvenční SUV, se kterým by nemuseli být spokojeni,“ odhaluje dále pozadí celého projektu Moro. Ve výsledku tak není otázkou, zda se produkční verze modelu Koeru objeví, nýbrž kdy. To ovšem záleží na vyřešení dalšího problému, který japonskou automobilku trápí, a tím jsou omezené kapacity továren.
Zmiňovaná Mazda CX-5 se stejně jako CX-9 vyrábí v Hirošimě, tamní podnik ovšem jede na maximum a ve chvíli, kdy odstartuje nová generace druhého uvedeného modelu, lze stoprocentně počítat s poptávkou převyšující nabídku. To je samozřejmě na jedné straně velmi příznivá situace, neboť Japonci si mohou diktovat cenu, nicméně zároveň také riskují odliv zákazníků ke konkurenci, pokud ti nebudou dostatečně rychle uspokojeni.
Automobilka proto zvažuje rozšíření továren v Thajsku, Číně nebo Mexiku, což prý není až tak náročné, neboť na daných pozemcích je možné postavit další budovy. Navíc přesunutím části výroby crossoverů a SUV do těchto lokalit Mazda může snadno vyřešit otázku výkyvu kurzu yenu. Nicméně pokud by došlo na tuto variantu, pak se tu bavíme o minimálně tříletém horizontu od spuštění linek, což je možná až příliš dlouhá doba.
Podle některých zdrojů ze zákulisí by ovšem Mazda chtěla mít produkční verzi Koeru na trhu ještě před příchodem nové generace CX-5, tedy před rokem 2017. To je ale poněkud šibeniční termín, který až tak zcela nekoresponduje s dalšími Morovými slovy, podle nichž si Japonci s rozhodnutím týkajícím se novinky chtějí dát načas. Očividně si tedy musíme počkat, než bude jasno, čeho a kdy se dočkáme.












Mazda Koeru se naživo ukázala ve Frankfurtu...
...zatím však není jisté, kdy a pod jakým názvem zamíří do sériové výroby
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Francouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 5 minutamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před hodinouPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 3 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom