Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 Wagon 2013: nové kombi detailně, má délku i rozvor kratší než sedan
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tomu říkáme šok. Praktičtější verze nové Mazdy 6 je kratší než sedan, dokonce má i méně prostoru mezi nápravami. Pročpak to?
Tak nějak jsme si mysleli, že novou Mazdu 6 Wagon známe skoro důvěrně. Po představení sedanu na autosalonu v Moskvě, prvních fotografiích kombíku a informacích o novinkách v oblasti bezpečnosti se zdálo, že mnoho nejasností nezbývá. Pařížská motor show nám ale dokázala, že japonská značka dokáže vysypat z rukávu ještě pár detailů, které nás udiví. Zvláště pokud přijde řeč na rozměry. Poněkud nečekaně je totiž kombi s délkou 4 800 milimetrů o 65 mm kratší než sedan.
Není to přitom jen otázka převisů karoserie, u Mazdy totiž zmenšili také rozvor náprav. A to o ještě podstatnějších 80 mm (2 830 mm versus 2 750 mm). Oproti tomu výška kombíku narostla o 30 mm na 1 480 mm, šířka 1 840 mm je tak pro obě karosářské verze jediným shodným údajem. Což by ve výsledku mohlo znamenat, že kombi bude trochu „klaustrofobičtější” (rozumějte klaustrofobii způsobující) v oblasti kolen zadních cestujících, místa pro hlavy ale nabídne o poznání více.
S ohledem na změnu dimenzí, které japonská automobilka nikterak nevysvětlila (důvodem ale zřejmě bude snaha o co nejdynamičtější vzhled), se pak vůbec nedivíme relativně malému nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Při zadních sedadlech na svém místě totiž nabídne pouze 522 l, tedy o nějakých třiatřicet litrů více než sedan. Při sklopení zadních opěradel se tento prostor sice navýší na 1 664 l, ani tak ovšem nejde o rekord ve své kategorii. Zvláště, když si uvědomíme, že v sedanu můžete převážet o 9 cm delší předměty.
Spotřeba je ovšem faktorem, kde by Mazda 6 měla vyniknout. Zvláště s dieselovým motorem pod kapotou sedanu. V průměru by totiž 2,2litrový čtyřválec o výkonu 150 koní měl s šestistupňovým manuálem vyžadovat jen 3,9 l/100 km, tedy stejně jako Toyota Prius pyšnící se hybridním ústrojím. Kombík by tuto hodnotu měl navýšit jen o dvě desetinky, v případě verze naladěné na 175 koní pak spotřeba činí 4,6 l/100 km (sedan je na tom o desetinku litru lépe).
Dopřát si samozřejmě budete moci také automatickou převodovku, která ve všech případech (tedy u obou karosářských verzí i obou stupňů naladění motoru) zvýší žíznivost na 4,8 l/100 km, respektive na 4,9 l u Mazdy 6 Wagon. Akcelerace 0-100 km/h přitom v nejlepším případě zabere 7,9 s (nejdéle pak 10 s), zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 221 km/h. Tedy u kombíku, sedan je na tom o jednu desetinku sekundy a 2 km/h lépe.
Hmotnost obou takto vybavených modelů pak osciluje mezi 1 405 a 1 430 kg, což rozhodně není hrozivý nárůst oproti nejlehčímu sedanu vybavenému novým benzinovým dvoulitrem. Ten totiž na váze ukáže jen 1 300 kg. Kombík je o 10 kg těžší, což znamená, že s 5,6 l/100 km je také o 0,1 l žíznivější. To platí také pro 2,5litrový čtyřválec SkyActive-G, který v kombinaci s šestistupňovým automatem vyrovnává čas turbodieselu potřebný na zrychlení i nejvyšší rychlost.
Prodej by měl odstartovat již letos v listopadu, přičemž známy jsou ceny pro holandský trh, kde by kombi vybavené motorem SkyActiv-G 2,0 mělo stát 31 990 Eur (v přepočtu 799 000 Kč). Pokud ale chcete ušetřit na pořizovací částce i následném provozu, můžete s objednávkou počkat až do ledna, kdy bude k mání základní turbodiesel o výkonu 150 koní. Ten by měl v Holandsku vyjít na 28 990 Eur (v přepočtu 725 000 Kč). Ceny ale berte s velkou rezervou, zmiňujeme je jen proto, že zprvu žádné jiné známé nejsou. S ohledem na jiný daňový systém jsou totiž auta v Nizozemí o dost dražší.







V červené vypadá nová Mazda 6 Wagon na stánku značky v Paříži opravdu dynamicky
Nová Mazda 6 Wagon je překvapivě kratší než sedan. Objem zavazadelníku však již ve standardu nabízí větší, po sklopení zadní řady sedadel pak máte k dispozici až 1 664 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 6 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 7 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.