Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 Wagon 2013: nové kombi detailně, má délku i rozvor kratší než sedan
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tomu říkáme šok. Praktičtější verze nové Mazdy 6 je kratší než sedan, dokonce má i méně prostoru mezi nápravami. Pročpak to?
Tak nějak jsme si mysleli, že novou Mazdu 6 Wagon známe skoro důvěrně. Po představení sedanu na autosalonu v Moskvě, prvních fotografiích kombíku a informacích o novinkách v oblasti bezpečnosti se zdálo, že mnoho nejasností nezbývá. Pařížská motor show nám ale dokázala, že japonská značka dokáže vysypat z rukávu ještě pár detailů, které nás udiví. Zvláště pokud přijde řeč na rozměry. Poněkud nečekaně je totiž kombi s délkou 4 800 milimetrů o 65 mm kratší než sedan.
Není to přitom jen otázka převisů karoserie, u Mazdy totiž zmenšili také rozvor náprav. A to o ještě podstatnějších 80 mm (2 830 mm versus 2 750 mm). Oproti tomu výška kombíku narostla o 30 mm na 1 480 mm, šířka 1 840 mm je tak pro obě karosářské verze jediným shodným údajem. Což by ve výsledku mohlo znamenat, že kombi bude trochu „klaustrofobičtější” (rozumějte klaustrofobii způsobující) v oblasti kolen zadních cestujících, místa pro hlavy ale nabídne o poznání více.
S ohledem na změnu dimenzí, které japonská automobilka nikterak nevysvětlila (důvodem ale zřejmě bude snaha o co nejdynamičtější vzhled), se pak vůbec nedivíme relativně malému nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Při zadních sedadlech na svém místě totiž nabídne pouze 522 l, tedy o nějakých třiatřicet litrů více než sedan. Při sklopení zadních opěradel se tento prostor sice navýší na 1 664 l, ani tak ovšem nejde o rekord ve své kategorii. Zvláště, když si uvědomíme, že v sedanu můžete převážet o 9 cm delší předměty.
Spotřeba je ovšem faktorem, kde by Mazda 6 měla vyniknout. Zvláště s dieselovým motorem pod kapotou sedanu. V průměru by totiž 2,2litrový čtyřválec o výkonu 150 koní měl s šestistupňovým manuálem vyžadovat jen 3,9 l/100 km, tedy stejně jako Toyota Prius pyšnící se hybridním ústrojím. Kombík by tuto hodnotu měl navýšit jen o dvě desetinky, v případě verze naladěné na 175 koní pak spotřeba činí 4,6 l/100 km (sedan je na tom o desetinku litru lépe).
Dopřát si samozřejmě budete moci také automatickou převodovku, která ve všech případech (tedy u obou karosářských verzí i obou stupňů naladění motoru) zvýší žíznivost na 4,8 l/100 km, respektive na 4,9 l u Mazdy 6 Wagon. Akcelerace 0-100 km/h přitom v nejlepším případě zabere 7,9 s (nejdéle pak 10 s), zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 221 km/h. Tedy u kombíku, sedan je na tom o jednu desetinku sekundy a 2 km/h lépe.
Hmotnost obou takto vybavených modelů pak osciluje mezi 1 405 a 1 430 kg, což rozhodně není hrozivý nárůst oproti nejlehčímu sedanu vybavenému novým benzinovým dvoulitrem. Ten totiž na váze ukáže jen 1 300 kg. Kombík je o 10 kg těžší, což znamená, že s 5,6 l/100 km je také o 0,1 l žíznivější. To platí také pro 2,5litrový čtyřválec SkyActive-G, který v kombinaci s šestistupňovým automatem vyrovnává čas turbodieselu potřebný na zrychlení i nejvyšší rychlost.
Prodej by měl odstartovat již letos v listopadu, přičemž známy jsou ceny pro holandský trh, kde by kombi vybavené motorem SkyActiv-G 2,0 mělo stát 31 990 Eur (v přepočtu 799 000 Kč). Pokud ale chcete ušetřit na pořizovací částce i následném provozu, můžete s objednávkou počkat až do ledna, kdy bude k mání základní turbodiesel o výkonu 150 koní. Ten by měl v Holandsku vyjít na 28 990 Eur (v přepočtu 725 000 Kč). Ceny ale berte s velkou rezervou, zmiňujeme je jen proto, že zprvu žádné jiné známé nejsou. S ohledem na jiný daňový systém jsou totiž auta v Nizozemí o dost dražší.
V červené vypadá nová Mazda 6 Wagon na stánku značky v Paříži opravdu dynamicky
Nová Mazda 6 Wagon je překvapivě kratší než sedan. Objem zavazadelníku však již ve standardu nabízí větší, po sklopení zadní řady sedadel pak máte k dispozici až 1 664 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB