Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg
29.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 48 foto, video) Nový sedan od Mazdy prozradil většinu svých specifikací, jen na dieselové motory je třeba vyčkat do Paříže.
Tak ono to celé ještě neskončilo. A to přesto, že první zmínky o nové generaci Mazdy 6 vypustila japonská automobilka do světa již před rokem. Poté jen postupně uvolňovala nové a nové snímky, které tu odhalily příď, tu verzi kombi. Celé by to mohla korunovat aktuální premiéra na autosalonu v Moskvě, kdyby ovšem Mazda neprohlásila, že se jedná pouze o specifikaci určenou pro ruský trh. Evropská verze bude podle japonské značky představena na autosalonu v Paříži, design se ale pochopitelně vůbec nezmění, stejně jako rozměry či hmotnosti a vůbec většina náležitostí již odhalených provedení. Ve Francii lze očekávat maximálně pár dalších novinek pod kapotou.
Při návštěvě stánku Mazdy v Moskvě byste totiž mohli spatřit pouze benzinové motory, což je s ohledem na tamní počasí logické. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec SkyActive-G, který produkuje 150 koní a 210 Nm točivého momentu. Nad ním pak ční 2,5litrová pohonná jednotka SkyActive-G naladěná na 192 koní a 256 Nm.
Oba motory mohou být spřaženy s šestistupňovým manuálem či automatem, pro oba je standardem systém start/stop. Dvouapůllitrový model ovšem bude prvním modelem značky, který dostane systém i-ELOOP, tedy rekuperaci brzdné energie, která není využívána k pohonu kol, ale k pohánění audio systému, klimatizace a dalších elektrokomponentů.
Spotřeba by díky tomuto systému měla klesnout o 10 %, další úsporu má na svědomí snížený koeficient odporu vzduchu (na 0,26) a hlavně dieta způsobená rozsáhlým použitím vysokopevnostní oceli. Základní provedení s motorem 2,0i SkyActiv-G a šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol tak váží jen 1 340 kilogramů, což je na poměry střední třídy skutečně nízká hodnota a příliš neroste ani s vyššími specifikacemi. Pro Rusko vrcholná 2,5i SkyActiv-G s šestistupňovým automatem pak na váze ukáže pořád velmi skromných 1 410 kilogramů.
Dynamické parametry neznáme, kombinace 150 nebo 192 koní s takovou hmotností a (doufejme) rozumně „poskládanými” převody nabízených převodovek by ale neměla znamenat nic nezajímavého. O zpomalení se na každý pád budou starat čtyři kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením) o průměru 297 resp. 278 mm, známá je i spotřeba paliva. Těžko říci, jak moc je ta „ruská” srovnatelná s papírovým apetitem dle evropských norem, udávané hodnoty v kombinaci se ale pohybují od 5,9 litru benzinu u varianty 2,0i s automatem až po 6,4 u verze 2,5i taktéž s automatickou převodovkou.
Mazda navíc tvrdí, že dieta nemá negativní vliv na pasivní bezpečnosti vozu, nové materiály se naopak údajně zasloužily také o mezigenerační zvýšení tuhosti karoserie 30 %. Větší jsou navíc i rozměry novinky. Délka narostla na 4 865 mm, šířka na 1 840 mm a výška na 1 450 mm. Nejpodstatnější je ovšem protažení rozvoru o 105 mm na celkových 2 830 mm. Díky tomu vůz nabízí předním pasažérům více místa pro ramena, změny ale přivítají hlavně cestující vzadu. K dispozici totiž mají více prostoru pro kolena, delší sedáky i rozměrnější loketní opěrku.
Větší o 32 mm je také otvor zavazadelníku, do kterého se vejde 483 litrů nákladu. Mazda mimo to posunula přední kola o 100 mm dále od sloupku A, čímž dala novince mnohem dynamičtější siluetu. Tomu napomáhá i zkrácení zadního převisu, na tradičních hrbolech lemujících český asfalt tak nebudete spodkem vozu mlátit o vozovku.
Zároveň byste si ovšem neměli stěžovat ani v případě, kdy by vás terénní vlna donutila k zakousnutí se do palubní desky. Mazda svůj stěžejní sedan vybavila měkčenými materiály, které najdete prakticky po celé kabině. Zvláštní pozornost byla věnována detailům, které mají navodit atmosféru řidičského vozu.
Tomu má napomoci i naladění nového posilovače řízení a nastavení vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Tedy, alespoň u sedanu. Zda na tom kombi bude stejně, to nám zřejmě potvrdí až Paříž. Tamtéž bychom se navíc měli dozvědět, jak to bude s dieselovými motory.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nová Mazda 6 vychází z designového jazyka „Kodo - Soul of motion”, díky čemuž vypadá podobně jako agresivní koncept Takeri z loňského roku. Část jeho výrazu se ale cestou k sériové výrobě vytratila...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva