Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou
5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Včerejší neoficiální odhalení několika fotek nové Mazdy 3 sedan bylo začátkem laviny materiálů, které se na nás začaly sypat. Překvapit ale svedou jen stěží.
Nová Mazda 3 2014 začíná být na našem webu podobně častým hostem jako nová Octavia RS. V jejím případě se tu a tam stane, že o ní píšeme denně a totéž nyní můžeme říci o další generaci trojky - po prvotní upoutávce na nový sedan jsme vám vůz včera mohli ukázat na uniklých fotkách a v mezičase jsme si mohli představit ještě nejprve zahraniční a posléze i první české ceny hatchbacku. Takhle rozjetý „týden Mazdy 3” přece v pátek nezkazíme mlčením, a tak něco do party přihodíme i tentokrát.
Ani dnes nepůjde o nic světoborného, větší, možná již kompletní (první snímky verze pro USA se jistě ještě dočkají doplnění) sada oficiálních fotek sedanu by vás ale potěšit mohla. Vzhledem k tomu, že včera jsme auto mohli vidět ze všech stran i zevnitř, vám tolik nového neřekne, několik svěžích pohledů by tu ale bylo - sedan v červené barvě jsme zatím neviděli a v případě toho šedo-hnědého (či co je to za barvu) teď můžeme nahlédnout i do kufru, motorového prostoru i lépe shlédnout několik detailů vnitřku i zevnějšku.
Znovu si tak můžete ověřit, že sedan má ještě blíže ke zmenšenině modelu 6, i když v detailech je bez výjimky jiný. Většinu odlišností (trochu jinak střižená přední i zadní světla apod.) docela dobře chápeme, proč se ale Mazda rozhodla u evropského modelu „vpálit” místo pro registrační značku doprostřed masky chladiče, když už šestky je slušivě umístěn pod ní, to nevíme. Jestli nás něco na jinak sympatickém autě ruší, je to tohle.
Interiér je i po bližším prozkoumání totožný jako u hatchbacku, s jediným podstatným rozdílem - velikostí a řešením zavazadlového prostoru. I přes podrobnější vizuální odhalení Mazda nezveřejnila konkrétní prostorové specifikace, a tak nevíme, o kolik je větší, jeho horší dostupnost si ale prohlédnout můžeme. V případě motorového prostoru asi není vizuálně co zkoumat - je to typická sada techniky s ještě typičtějším plastovým krytem navrch.
Tím se dostáváme k samotné technice, kde vás znovu nemůžeme seznámit s přesnými čísly dokumentujícími hmotnost, zrychlení či maximální rychlost. Mazda ale už stihla potvrdit, že nabídka motorů bude totožná jako u hatchbacku a ani u zmíněných údajů nelze očekávat zásadní odlišnosti. Více vám o nich, krom omílaného původního představení řekne také pozdější článek s dalšími detaily k pětidvířku, pokud ale chcete menší resumé, tady je.
Stejně jako u hatchbacku lze u sedanu očekávat nízkou hmotnost, která by se v případě základního provedení neměla výrazněji přehoupnout přes hodnotu 1 200 kg. Stará se ní hlavně karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli, ale i podvozek Skyactiv-Chassis. V obou případech má jít o lehčí a tužší řešení. Po ne zcela bezproblémovém projevu větší šestky automobilka slibuje i lepší odhlučnění kabiny, kterému má pomoci i minimalizace aerodynamického odporu vzduchu a vůbec optimalizace jeho proudění kolem karoserie.
V případě motorů se základem stane benzin 1,5 Skyactiv G, který nabízí maximálně 100 koní. U hatchbacku to stačí na akceleraci na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 182 km/h, u sedanu očekáváme o něco málo horší akceleraci a o něco málo vyšší maximální rychlost.
Výše zamíří dvoulitrový čtyřválec s výkonem buď 120 koní (Standard Power), které u „hatche” stačí sprint z klidu na stovku za 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h, nebo 2,0 Skyactiv-G High Power produkujícím 165 koní. Tomu pomáhají i kratší (spíše jediné alespoň trochu normální) převody manuální šestistupňové převodovky, a tak na stovku zrychluje za 8,2 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 210 km/h.
U dieselů znovu počítejte s jednotkou 2,2 Skyactiv-D naladěnou na výkon 150 koní, která vůz roztáhne na stovku za 8,1 sekundy a postará se o nejvyšší rychlost až 210 km/h. V jeho případě bude doménou jistě i nízká spotřeba, o té aule automobilka zatím nemluví.
Pár detailů k upřesnění nám tedy ještě zbývá, mnoho jich ale není. Pokud se Mazda tento týden ještě ozve s dalšími podrobnostmi, určitě jim znovu budeme věnovat pozornost.




Pilové diagramy všech motorů s manuálními převodovkami
Více toho z nového sedanu asi už neuvidíme
Zdroje: Mazda, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins