Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.

Tuzemská Škoda není jedinou automobilkou, která v poslední době plní stránky Autoforum.cz někdy i několikrát denně. Obdobný stav panuje také u japonské Mazdy, která se nám dnes již postarala o zábavu oficiálním odhalením nového „trojkového“ sedanu. Při té příležitosti jsme si mohli projít nabídku motorů, která zahrnuje dva benzinové agregáty (ve třech naladěních) a jeden turbodiesel. Více jich přitom nebude, a to dokonce ani ve verzi MPS, která by prý mohla dorazit již v prosinci letošního roku.

Podle jednoho z hlavních techniků, který si přeje zůstat v anonymitě, totiž nová Mazda 3 MPS již nedostane pod kapotu 2,3litrový přeplňovaný motor. Místo toho sáhne po vyladěné verzi atmosférického dvoulitrového čtyřválce SkyActiv-G, který ve standardu nabízí 120 nebo 165 koní. Nově by z toho ovšem mělo být něco okolo 200 koní, přičemž pohonná jednotka si k nim pochopitelně pomůže vysokými otáčkami.

Ve srovnání se stávajícími trendy, které zastávají třeba Renault Clio RS nebo chystaná Honda Civic Type-R, tak jde o vskutku neobvyklý krok. Zvláště, když nové MPS se nebude moci pochlubit lepším zrychlením z klidu na stovku než předchůdce - podle zdroje má totiž klesnout lehce pod 7 sekund, zatímco dosud nejvýkonnější trojka zvládala tuto disciplínu za 6,1 s.

Na druhou stranu, s ohledem na snížení hmotnosti standardní verze se dá očekávat, že Mazda by mohla nabídnout výjimečnou hbitost. A při ohlášených škatulatech v motorovém prostoru, která přinesou méně kilogramů přímo nad přední nápravu, pak zřejmě jistotou bude i neutrální naladění, než aby MPS zavánělo nedotáčivostí.

Tento neduh lze daleko spíše očekávat od ostrého dieselového modelu, který by se postavil Golfu GTD. Na druhou stranu by však vůz s 2,2litrovým „naftožroutem“ byl nejrychlejším v nabídce (což je již jeho standardní verze s výkonem 150 koní dnes), neboť podle evropského šéfa značky Jeffa Gyutona by mohl sprintovat na stovku stejně rychle jako dosavadní MPS. Zajímavá strategie, ale proč ne?


Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 1 - Mazda 3 MPS 2013 01Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 2 - Mazda 3 MPS 2013 02Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 3 - Mazda 3 MPS 2013 03Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 4 - Mazda 3 MPS 2013 04Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 5 - Mazda 3 MPS 2013 05Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 6 - Mazda 3 MPS 2013 06Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 7 - Mazda 3 MPS 2013 07Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 8 - Mazda 3 MPS 2013 08
Nová Mazda 3 MPS se má představit s poladěným atmosférickým dvoulitrem, zatímco dosavadní model užíval 2,3litrový přeplňovaný motor

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.