Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: známe všechny české ceny, vrcholný model stojí přes 600 tisíc Kč
20.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Novinku v základu s motorem 1,5 pořídíte za 349 900 Kč, výbava Revolution Top a diesel 2,2 již vycházejí na 634 900 Kč.
Základní cenu nové Mazdy 3 známe již od počátku letních prázdnin, teprve nyní ale začínají první vozy najíždět do českých showroomů, aby v říjnu mohly vyrazit za zákazníky. Pro japonskou značku tak nastal ideální čas představit ceník kompletní, který doznal zásadní změny hlavně v názvu výbav. Anonymně znějící pojmy TE, CE či TX nahradily lidštěji definované úrovně Emotion, Challenge, Attraction, Revolution a Revolution Top.
Kromě těchto pěti úrovní je možné dále vybírat ze čtyř motorizací (tři benzinové pohonné jednotky doplňuje jediný turbodiesel) a dvou karosářských variant. Prim ovšem v české nabídce hraje hatchback, sedan je spíše doplňkem, čemuž odpovídá i omezené množství dostupných kombínací pohonných jednotek a převodovek.
Nebudeme ale předbíhat a ceník si projdeme pěkně odspodu. Začneme tedy základním 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem na úrovni Emotion, která zahrnuje třeba klimatizaci, palubní počítač, přední i zadní okna v elektrice nebo audio systém s portem USB. Takto vybavená Mazda 3 vychází na 349 900 Kč, přičemž převodovka je vždy ručně řazená a žádnou další motorizaci již na této úrovni nenajdete.
U základního motoru s výkonem 100 koní a manuální převodovky zůstaneme i nadále, akorát se posuneme k výbavě Challenge, která přihazuje třeba 16palcová litá kola, tempomat, rozhrání Bluetooth nebo dvouzónovou klimatizaci a přednárazový bezpečnostní systém SCBS (Smart City Brake Support). Stát vás přitom bude o 50 tisíc více, tedy nejméně 399 900 Kč.
Na této úrovni již startují také další dvě pohonné jednotky, a sice benzinový dvoulitr o výkonu 120 koní (424 900 Kč) a 2,2litrový turbodiesel (499 900 Kč) produkující koní 150. O přenos na přední nápravu se standardně stará šestistupňový manuál, pro obě motorizace lze ale za příplatek 45 000 Kč zvolit automat. Jak jsme ovšem naznačili výše, u sedanu lze automat pořídit jen v kombinaci s benzinem.
Dalším stupínkem je výbava Attraction, jež nabízí třeba bi-xenony, vyhřívání předních sedadel, světelné, dešťové a zadní parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu RVM (Rear Vehicle Monitoring). V případě základního benzinového motoru ji máte za 439 900 Kč, dvoulitr startuje na 464 900 korunách a diesel již vystoupal na 539 900 Kč.
Výbava Revolution je další úrovní, přičemž kromě 18palcových kol, audio systému Bose a head-up displeje přináší také benzinový dvoulitr naladěný na 165 koní. Dopřát si jej můžete za 514 900 Kč, zatímco slabší varianta z vašeho účtu odečte 484 900 Kč. Diesel je pak k dispozici za 564 900 Kč, 1,5litrový čtyřválec již s touto výbavou nelze spřáhnout.
Na vrcholu pak stojí Mazda 3 ve výbavě Revolution Top, která již nabízí kompletní bezpečnostní prvky sdružené pod názvem i-Activ Sense. Dále pak nechybí kožené čalounění nebo elektricky stavitelná sedadla, přičemž ceny startují na sumě 559 900 Kč za slabší benzinový motor. Ten silnější vychází na 584 900 Kč, zatímco „naftožrouta“ lze koupit za 634 900 Kč.
Ani tím však vaše utrácení nemusí skončit. Za dalších 3 500 Kč si můžete pořídit bílou variantu koženého čalounění, navigace přihazuje k faktuře 12 500 Kč a metalický lak 12 400 Kč. Více se dozvíte z oficiálního ceníku, který si můžete stáhnout z webu českého zastoupení Mazdy (PDF, 2,1 MB).
Nová Mazda 3 startuje na českém trhu na sumě 349 900 Kč. Za vrcholný diesel s automatem ale již dáte 679 900 Kč
Mazda 3 sedan po stránce cenové kopíruje hatchback, nebude však k mání v tolika variantách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva