Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: živé foto, videa, pilové diagramy i informace o sedanu a MPS
27.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kvůli plánované nejnižší spotřebě v segmentu se Mazda spojila s Toyotou. A kvůli vývoji hybridu odsunula i sportovní model MPS, zřejmě až na rok 2015.
Novou Mazdu 3 jsme vám včera podrobně představili už mnoho hodit před plánovanou premiérou a k publikovanému z oficiálních zdrojů zkrátka nebylo co dodat.
Teď můžete z vlastních zdrojů doplnit alespoň pilové diagramy všech motorizací, které naznačují, proč i přes objem a výkon motorů či nízkou hmotnost nová trojka nepůsobí úplně nejrychleji. Převody prakticky všech motorizací krom silnějšího benzinového dvoulitru High Power jsou neadekvátně dlouhé, evidentně oddané hlavně nízké papírově spotřebě paliva, navíc ani vrcholný dvoulitr se 165 koňmi si neodpouští rychloběžnou šestku. Asi proto jede jen 210 km/h (může to být i omezovačem), kterých pětka dosáhne blízko otáček s nejvyšším výkonem, i když by výkon a nízký odpor vzduchu naznačovaly více.
Pilový diagram Mazdy 3 2014 1,5 SkyActiv-G s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (88 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (121 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,2 SkyActiv-D s manuální převodovkou
Diagramy jednotlivých motorizací dokládají, nakolik dlouhé jsou jednotlivé převody. Je tedy zřejmé, že spíše než na atraktivní jízdní projev cílí Mazda v tomto ohledu na spotřebu
Po tomto doplnění by se mohlo zdát, že veškerá munice je již vystřílená, ale sami víte, že opak je pravdou, neboť stále ještě nejsou známy údaje o spotřebě nebo cenách. Ty vám sice dnes bohužel ještě nenaservírujeme, přesto do budoucnosti můžeme nahlédnout. A to konkrétně té spojené s verzí sedan, který se připravuje pro japonský trh. Dorazit by přitom měl s hybridním ústrojím, což asi není překvapením.
S tímto odhalením ale víceméně přísun ověřených informací končí. Mazda totiž aktuálně neudává, kdy další karosářská verze dorazí (spekuluje se o listopadovém autosalonu v Tokiu) a zda bude k mání i mimo domovinu. Jasno pak není ani v případě samotné hybridní jednotky. Pravděpodobně jí ale bude kombinace elektrických komponentů z Toyoty Prius a benzinového dvoulitru Mazdy, přičemž udávaná spotřeba má činit přibližně 4,0 l/100 km.
Smutné na celé záležitosti přitom je, že kvůli vývoji hybridu nemá Mazda čas na přípravu sportovního modelu MPS. Podle zdrojů zevnitř značky je totiž nutné přepracovat hlavně přeplňovaný motor tak, aby vyhovoval emisním předpisům. A na to jsou potřeba peníze a čas, který aktuálně není k dispozici. Proto prý nejprve dostanou přednost verze, které se zavděčí širokému publiku, než přijde řada na okrajové segmenty trhu.
Mazdu 3 MPS bychom tak v příštím roce opravdu neměli očekávat, spíše se datum premiéry tipuje na Ženevu 2015. Tedy na dobu, kdy by se měla ukázat také nová Honda Civic Type-R. Ta přitom svůj dosavadní atmosférický dvoulitr vymění za přeplňovanou Jedna-šestku, čímž nás přivádí k jedné otázce - nezmění i Mazda svou kubaturu? Uvidíme napřesrok.
Nová Mazda 3 se včera představila na několika místech světa
Zdroje: Mazda, Carscoops, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus