Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 pro Evropu: nové fotky a detaily, benzinová 1,5 dá stovku za 8,7 s
4.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka odhalila fakta o evropské paletě motorů. U dieselu máme počítat se spotřebou 3,4 l.
O nové generaci Mazdy 2 jsme naposledy hovořili - tedy pokud v to nebudeme počítat odbočku týkající se sedanu - na počátku října, kdy ve známost vešla první data o motorech. Japonská automobilka však v té chvíli naznačovala, že veškeré informace jsou předběžné a do zahájení prodeje mohou ještě projít drobnými změnami. Nyní zde ovšem máme fakta finální, pročež u dieselového 1,5litrového čtyřválce můžeme průměrnou spotřebu 3,4 l/100 km potvrdit. Zároveň pak můžeme posloužit i jízdní dynamikou.
Akceleraci z klidu na stovku tedy Mazda 2 osazená touto pohonnou jednotkou zvládne za 10,1 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost činí 178 km/h. Počítat pak můžete s emisemi CO2 ve výši 89 g/km, na jejichž ponížení se podílí především systém i-stop, japonská verze ne zrovna populární technologie start/stop. Mimo to dostal motor turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, vylepšené vstřikování, finesy vylepšující kultivovanost při studených startech nebo nízkou kompresi.
V rámci benzinových motorů již tolik technických informací k dispozici není, zmínit můžeme hlavně fakta o nejsilnější verzi naladěné na 115 koní. Ta dostala do vínku regenerativní brzdění i-ELOOP, které umožňuje kinetické energii, aby napájela elektrické obvody vozu. Díky tomu by spotřeba měla poklesnout o 5 procent na 4,9 l/100 km. V případě emisí CO2 lze počítat se 115 gramy na kilometr, stovku pak vůz zvládne za 8,7 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 200 km/h.
Mimo tuto verzi budou k dispozici ještě dvě slabší úrovně, z nichž první nabízí 75 a druhá 90 koní. V obou případech dostal 1,5litrový motor nižší kompresní poměr než u vrcholu, kde se dočkáme hodnoty 13:1. Kromě toho jsou méně potentní agregáty spřaženy s pětistupňovým manuálem (u 90koňové verze lze volit i automat), zatímco vrchol dostal standardně převodovku šestistupňovou. Tím ale dnes končíme, na příště se snad již ozveme s cenami.
Novou Mazdu 2 budou pohánět pouze 1,5litrové motory. Ten dieselový chce jezdit za 3,4 litru, s benzinovým pro změnu zdoláte stovku za 8,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva