Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6

Komponenty podepírající novou Mazdu 6 jsou pro japonskou značku Alfou i Omegou. Dostane je proto i nová trojka i nástupce vrcholného SUV CX-9.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6

1.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Komponenty podepírající novou Mazdu 6 jsou pro japonskou značku Alfou i Omegou. Dostane je proto i nová trojka i nástupce vrcholného SUV CX-9.

Sdílení komponentů není v rámci automobilového průmyslu nic nového. Neděje se navíc jen v rámci jedné značky, navzájem spolupracují i výrobci, kteří by ještě před pár lety jakékoliv vynášení informací mimo brány továrny nepovolili. Možnost snížení nákladů zvláště v současné, ne zrovna stabilní době prostě láká, což je patrné i na krocích japonské Mazdy. Ta již před rokem ohlásila svou spolupráci s Alfou Romeo při vývoji nové generace roadsteru MX-5, tím ale její snahy značky o redukci nákladů nekončí - šetřit se snaží i „na vlastním písečku“.

Podle kolegů z Just Auto se totiž jeden z britských importérů nechal slyšet, že příští Mazda 2, která by se měla představit ještě letos (současná generace se prodává od roku 2007), bude postavena na nové odlehčené platformě Skyactiv. Tedy komponentech, jež sdílí mnohem větší crossover CX-5 a které najdete také pod kabátem Mazdy 6. Modularita by ovšem měla zaručit potřebné zkrácení, stejně jako prodloužení. Platformu by totiž měly převzít veškeré modely s pohonem předních kol (a případně přiřaditelnou zadní nápravou).

To znamená, že stejné komponenty jako u větší šestky, najdeme také u nové trojky, která má dorazit již v létě. Od roku 2014 pak budou podepírat i velký crossover CX-9, samostatný výrobní program tak bude vyhrazen jen zmíněné MX-5, pick-upu BT-40 nebo u nás neprodávaným vozům kategorie kei car. Pro tyto modely je navíc určena i jiná marketingová strategie, zatímco automobily s platformou Skyactiv čeká zkrácení životního cyklu.

Podle britského importéra je totiž aktuálně používaná strategie (facelift po čtyřech letech, nový model po šesti nebo sedmi) minulostí. Nově by totiž Mazda měla najet na čtyřletou životní dráhu svých předokolek, přičemž vždy po dvou letech bude představena výrazná modernizace. V podstatě ještě zcela novou Mazdu 6 tak dle tohoto vzorce čeká již za dvanáct měsíců facelift, který bude v roce 2016 následovat nová generace. Docela „fičák“, co říkáte?

Jsme tedy opravdu zvědavi, zda realita nakonec veškeré tyto informační novinky potvrdí. I když v případě zmíněného sdílení platformy asi není pochyb, k obdobnému kroku dnes přikročila prakticky každá značka. Příkladem za všechny budiž Volkswagen, na rozdíl od Japonců však Němci zastávají spíše dlouholetý životní cyklus, kdy takový Passat je na trhu již osm let a Polo čeká facelift po čtyřletém období. Tak uvidíme, jaká strategie je lepší.


Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 1 - Mazda 2 2013 01Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 2 - Mazda 2 2013 02Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 3 - Mazda 2 2013 03Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 4 - Mazda 2 2013 04Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 5 - Mazda 2 2013 05Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 6 - Mazda 2 2013 06Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 7 - Mazda 2 2013 07Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 8 - Mazda 2 2013 08Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6 - 9 - Mazda 2 2013 09
Již stávající verze Mazdy 2 staví na nízké hmotnosti. Nová generace by ale díky komponentům Skyactiv měla ještě pár dalších kil shodit

Zdroj: Just Auto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.