Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6
1.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Komponenty podepírající novou Mazdu 6 jsou pro japonskou značku Alfou i Omegou. Dostane je proto i nová trojka i nástupce vrcholného SUV CX-9.
Sdílení komponentů není v rámci automobilového průmyslu nic nového. Neděje se navíc jen v rámci jedné značky, navzájem spolupracují i výrobci, kteří by ještě před pár lety jakékoliv vynášení informací mimo brány továrny nepovolili. Možnost snížení nákladů zvláště v současné, ne zrovna stabilní době prostě láká, což je patrné i na krocích japonské Mazdy. Ta již před rokem ohlásila svou spolupráci s Alfou Romeo při vývoji nové generace roadsteru MX-5, tím ale její snahy značky o redukci nákladů nekončí - šetřit se snaží i „na vlastním písečku“.
Podle kolegů z Just Auto se totiž jeden z britských importérů nechal slyšet, že příští Mazda 2, která by se měla představit ještě letos (současná generace se prodává od roku 2007), bude postavena na nové odlehčené platformě Skyactiv. Tedy komponentech, jež sdílí mnohem větší crossover CX-5 a které najdete také pod kabátem Mazdy 6. Modularita by ovšem měla zaručit potřebné zkrácení, stejně jako prodloužení. Platformu by totiž měly převzít veškeré modely s pohonem předních kol (a případně přiřaditelnou zadní nápravou).
To znamená, že stejné komponenty jako u větší šestky, najdeme také u nové trojky, která má dorazit již v létě. Od roku 2014 pak budou podepírat i velký crossover CX-9, samostatný výrobní program tak bude vyhrazen jen zmíněné MX-5, pick-upu BT-40 nebo u nás neprodávaným vozům kategorie kei car. Pro tyto modely je navíc určena i jiná marketingová strategie, zatímco automobily s platformou Skyactiv čeká zkrácení životního cyklu.
Podle britského importéra je totiž aktuálně používaná strategie (facelift po čtyřech letech, nový model po šesti nebo sedmi) minulostí. Nově by totiž Mazda měla najet na čtyřletou životní dráhu svých předokolek, přičemž vždy po dvou letech bude představena výrazná modernizace. V podstatě ještě zcela novou Mazdu 6 tak dle tohoto vzorce čeká již za dvanáct měsíců facelift, který bude v roce 2016 následovat nová generace. Docela „fičák“, co říkáte?
Jsme tedy opravdu zvědavi, zda realita nakonec veškeré tyto informační novinky potvrdí. I když v případě zmíněného sdílení platformy asi není pochyb, k obdobnému kroku dnes přikročila prakticky každá značka. Příkladem za všechny budiž Volkswagen, na rozdíl od Japonců však Němci zastávají spíše dlouholetý životní cyklus, kdy takový Passat je na trhu již osm let a Polo čeká facelift po čtyřletém období. Tak uvidíme, jaká strategie je lepší.
Již stávající verze Mazdy 2 staví na nízké hmotnosti. Nová generace by ale díky komponentům Skyactiv měla ještě pár dalších kil shodit
Zdroj: Just Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva