Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv

Mazda odhalila faceliftovaný model 2, byť zatím jan v Japonsku, kde se prodává jako Demio. Většina změn souvisí s uvedením nového motoru 1,3 SkyActiv.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv

14.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mazda odhalila faceliftovaný model 2, byť zatím jan v Japonsku, kde se prodává jako Demio. Většina změn souvisí s uvedením nového motoru 1,3 SkyActiv.

Mazda 2 pro modelový rok 2012 prošla komplexním faceliftem v japonském stylu, tedy řadou menších změn spíše technického než vizuálního charakteru. Ačkoli se úpravy týkají mnoha částí vozu, řada z nich více či méně souvisí s použitím nového motoru 1,3 SkyActiv-G, který jsme vám nedávno představili podrobněji.

Na tomto místě ve stručnosti zopakujme, že nový čtyřválec dostal do vínku přímé vstřikování paliva do válce, mimořádně vysoký kompresní poměr 14:1 a dosahuje výkonu 84 koní v 5 400 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 112 Nm je k dispozici ve 4 000 ot./min. Malý agregát 1,3 dostanete spolu s bezestupňovou převodovkou CVT (Continuously Variable Transmission), která je typická absencí řazení reálných rychlostí a většinou ji potkáte v zahradních traktorech. Mazda 2 s touto výbavou se chlubí normovanou spotřebou až neuvěřitelných 3,33 l/100 km (tedy přesně1 litr paliva na 30 km jízdy) a jsme velmi zvědavi, zda něčeho podobného bude schopna i v reálu.

Mazda 2 SkyActiv 1,3l je vybavena také vylepšeným systémem start stop (u Mazdy mu říkají „i-stop”) a unikátními aerodynamickými doplňky jako je spodní kryt motoru nebo zadní střešní spoiler, jenž mají mít také příznivý vliv na spotřebu palivu. Ať už je to tak, nebo ne, součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,29 není v této třídě vůbec špatné číslo.

Dalším pozoruhodným systémem je tzv. systém i-DM (intelligent-Drive Master), který monitoruje pohyb volantu, plynu, brzdového pedálu a rychlost vozidla, z čehož následně vypočítává řidičovu „úroveň“. Na palubní desce se pak dovíte, zda řídíte dobře či nikoli, a to jak z hlediska ovládání vozu jako takového, tak z hlediska dosahování co nejnižší spotřeby paliva. Prostor pro „zlepšování“ garantují rovnou tři úrovně (Stage 1-3), kam se můžete posunout. Mazda prohlašuje, že tato technologie z nás udělá lepší řidiče (ironické poznámky si protentokrát odpustím).

Z dalších vylepšení Mazdy 2 platných napříč celou nabídkou tohoto modelu můžeme jmenovat zvýšenou torzní tuhost, upravené naladění tlumičů a uložení zadní vlečených ramen. Z obecných vizuálních novinek je patrná pozměněná maska chladiče, uvnitř vozu pak najdeme nová přední sedadla.

Zbylé viditelné novinky se opět týkají pouze verze s motorem 1,3 SkyActiv. Jen málokdo si zřejmě všimne modrého metalického krytu motoru, patrnější už budou modré kroužky okolo hlavních světel a označení modelu na pátých dveřích. Specifická jsou pro verzi SkyActiv též její 14" kola z lehkých slitin a modrý lak Aquatic Blue Mica. Uvnitř dostalo toto provedení nejlepší dostupné čalounění sedadel a černo-stříbrné provedení přístrojové desky.

Cena faceliftované Mazdy 2 se bude dle japonských cen pohybovat po přepočtu od 250 tisíc bez DPH za základní model. Jednoduché přepočty se zde ovšem aplikovat nedají, a tak si budeme muset počkat na příchod inovovaného provedení na některý z relevantních evropských trhů. V Japonsku začnou prodeje této novinky již 30. června, u nás bychom se ji mohli dočkat koncem letošního roku.

Tip: Přečtěte si náš test Mazdy 2 ve špičkové verzi 1,5 GTA.


Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 1 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4930Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 2 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4931Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 3 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4932Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 4 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4933Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 5 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4934Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 6 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4935Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 7 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4936Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 8 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4937Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 9 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4938Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 10 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4939 Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 11 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4954Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 12 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4955Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 13 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4956Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 14 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4957Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 15 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4958Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 16 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4959Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 17 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4960Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 18 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4961Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 19 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4962Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 20 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4963Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 21 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4944Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 22 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4966Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 23 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4940Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 24 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4941Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 25 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4942Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 26 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4953Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 27 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4943Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 28 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4945Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 29 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4946Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 30 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4947Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 31 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4948Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 32 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4949Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 33 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4950Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 34 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4951Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 35 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4952 Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 36 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4964Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 37 - Mazda 2 SkyActiv 2012-Mazda-Demio-4965Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv - 38 - Mazda i-DM
Mazda 2 pro rok 2012

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.