Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv
14.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mazda odhalila faceliftovaný model 2, byť zatím jan v Japonsku, kde se prodává jako Demio. Většina změn souvisí s uvedením nového motoru 1,3 SkyActiv.
Mazda 2 pro modelový rok 2012 prošla komplexním faceliftem v japonském stylu, tedy řadou menších změn spíše technického než vizuálního charakteru. Ačkoli se úpravy týkají mnoha částí vozu, řada z nich více či méně souvisí s použitím nového motoru 1,3 SkyActiv-G, který jsme vám nedávno představili podrobněji.
Na tomto místě ve stručnosti zopakujme, že nový čtyřválec dostal do vínku přímé vstřikování paliva do válce, mimořádně vysoký kompresní poměr 14:1 a dosahuje výkonu 84 koní v 5 400 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 112 Nm je k dispozici ve 4 000 ot./min. Malý agregát 1,3 dostanete spolu s bezestupňovou převodovkou CVT (Continuously Variable Transmission), která je typická absencí řazení reálných rychlostí a většinou ji potkáte v zahradních traktorech. Mazda 2 s touto výbavou se chlubí normovanou spotřebou až neuvěřitelných 3,33 l/100 km (tedy přesně1 litr paliva na 30 km jízdy) a jsme velmi zvědavi, zda něčeho podobného bude schopna i v reálu.
Mazda 2 SkyActiv 1,3l je vybavena také vylepšeným systémem start stop (u Mazdy mu říkají „i-stop”) a unikátními aerodynamickými doplňky jako je spodní kryt motoru nebo zadní střešní spoiler, jenž mají mít také příznivý vliv na spotřebu palivu. Ať už je to tak, nebo ne, součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,29 není v této třídě vůbec špatné číslo.
Dalším pozoruhodným systémem je tzv. systém i-DM (intelligent-Drive Master), který monitoruje pohyb volantu, plynu, brzdového pedálu a rychlost vozidla, z čehož následně vypočítává řidičovu „úroveň“. Na palubní desce se pak dovíte, zda řídíte dobře či nikoli, a to jak z hlediska ovládání vozu jako takového, tak z hlediska dosahování co nejnižší spotřeby paliva. Prostor pro „zlepšování“ garantují rovnou tři úrovně (Stage 1-3), kam se můžete posunout. Mazda prohlašuje, že tato technologie z nás udělá lepší řidiče (ironické poznámky si protentokrát odpustím).
Z dalších vylepšení Mazdy 2 platných napříč celou nabídkou tohoto modelu můžeme jmenovat zvýšenou torzní tuhost, upravené naladění tlumičů a uložení zadní vlečených ramen. Z obecných vizuálních novinek je patrná pozměněná maska chladiče, uvnitř vozu pak najdeme nová přední sedadla.
Zbylé viditelné novinky se opět týkají pouze verze s motorem 1,3 SkyActiv. Jen málokdo si zřejmě všimne modrého metalického krytu motoru, patrnější už budou modré kroužky okolo hlavních světel a označení modelu na pátých dveřích. Specifická jsou pro verzi SkyActiv též její 14" kola z lehkých slitin a modrý lak Aquatic Blue Mica. Uvnitř dostalo toto provedení nejlepší dostupné čalounění sedadel a černo-stříbrné provedení přístrojové desky.
Cena faceliftované Mazdy 2 se bude dle japonských cen pohybovat po přepočtu od 250 tisíc bez DPH za základní model. Jednoduché přepočty se zde ovšem aplikovat nedají, a tak si budeme muset počkat na příchod inovovaného provedení na některý z relevantních evropských trhů. V Japonsku začnou prodeje této novinky již 30. června, u nás bychom se ji mohli dočkat koncem letošního roku.
Tip: Přečtěte si náš test Mazdy 2 ve špičkové verzi 1,5 GTA.
Mazda 2 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva