Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku

(doplněno nové foto) Mexické kupé bude nově pohánět přeplňovaný dvoulitr EcoBoost, výkon okolo 290 koní s hmotností 900 kg pěkně zacvičí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku

8.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno nové foto) Mexické kupé bude nově pohánět přeplňovaný dvoulitr EcoBoost, výkon okolo 290 koní s hmotností 900 kg pěkně zacvičí.

O sportovních vozech navržených a vyrobených v Mexiku se nepíše příliš často. Vlastně prakticky vůbec, přičemž důvod je více než prozaický. Až na dvoudveřové a dvoumístné kupé Mastretta MXT žádný neexistuje. I když je na trhu už od roku 2008, ani toto dílo designéra Daniela Mastretty nezaznamenalo ohlas, který by stál za zmínku. Na nadcházejícím autosalonu Autosport International Racing Car Show v britském Birminghamu by se to ovšem mohlo změnit. Firma chystá extrémnější verzi MXT-R, která by při hmotnosti 900 kg měla nabídnout výkon 290 koní.

S poměrem 322 k/t by tak mexický sporťák mohl dosáhnout na o poznání lepší hodnoty než standardní nejvyšší rychlost 260 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy. Přesné údaje si firma schovává až na auto show. Prozatím tak víme pouze tolik, že navýšení výkonu má na svědomí změna v motorovém prostoru, kde přeplňovaný dvoulitr Duratec o výkonu 250 koní udělal místo pohonné jednotce EcoBoost o stejném objemu. V obou případech se přitom jedná o motory Ford, které jsou jediným nemexickým komponentem.

Měnit se budou také některé prvky v rámci designu. Model MXT-R by měl mít o poznání lepší aerodynamiku. Pyšnit se bude agresivnějším a níže položeným čelním nárazníkem a na zádi se objeví výrazné křídlo. Základním stavebním materiálem přitom i nadále zůstane karbon, kterému dělají společnost 17palcová magnéziová kola. Nízká hmotnost je tak jasně vysvětlena.

Po stránce cenové může být vodítkem suma 32 999 GBP (cca 960 000 Kč), za kterou je standardní model k mání ve Velké Británii. Vyšší výkon bude samozřejmě znamenat menší nárůst, i tak zůstane Mastretta MXT-R velmi zajímavou nabídkou. Vyrazit však pro ni budete muset na britské ostrovy či do Francie, jinde v Evropě se totiž oficiálně neprodává.


Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 1 - Mastretta MTX-R 01Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 2 - Mastretta MTX-R 02Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 3 - Mastretta MTX-R 03
Mexická značka v průběhu dnešního dne uvolnila první fotografie svého chystaného modelu MTX-R. Ten je oproti sériové verzi o poznání brutálnější

Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 4 - Mastretta MXT 01Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 5 - Mastretta MXT 02Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 6 - Mastretta MXT 03Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 7 - Mastretta MXT 04Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 8 - Mastretta MXT 05Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 9 - Mastretta MXT 06Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 10 - Mastretta MXT 07Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 11 - Mastretta MXT 08Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 12 - Mastretta MXT 09Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 13 - Mastretta MXT 10Mastretta MXT-R: mexický sporťák dostal vyšší výkon i vylepšenou aerodynamiku - 14 - Mastretta MXT 11
Mastretta MXT je jediným sportovním vozem pocházejícím z Mexika. Ze svého přeplňovaného dvoulitru nabízí 250 koní, které mu stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost 260 km/h

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.