Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maskovaná Škoda Octavia přistižena. Je to ostřejší RS? Či facelift?
30.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen novou Fabií v Boleslavi nežijí. Zakamuflovaný liftback naznačuje opak, ale o co tu přesně běží?
V posledních dnech se veškeré zmínky spojené s maskovanou Škodou týkají nové generace modelu Fabia. Ta nám včera dokonce odhalila své tvary takřka do detailu, překvapení tak na pařížském autosalonu budeme moci maximálně hrát. V případě kompletně zakamuflovaného exempláře Škody Octavia ovšem pro změnu nemůžeme být více zaskočenit. Momentálně totiž není vůbec jisté, oč vlastně mladoboleslavské automobilce jde. Možností je hned několik.
Ta první, o které spekulují naši kolegové z webu Autoevolution, souvisí s faceliftem, který by se měl ukázat někdy v příštím roce. V tomto směru ovšem nenarážíme pouze na fakt, že liftback byl odhalen ani ne před dvěma lety, což opravdu není dávno, ale především na již zmiňovanou plnohodnotnou kamufláž. Pokud by totiž skutečně šlo jen o modernizaci v polovině životního cyklu, pak by daný kousek měl fólii jen v těch místech, jichž se změna dotýká.
V tomto případě by tedy šlo hlavně o výměnu nárazníků, mimo to by pak asi fólie byla nalepena ještě do okolí světlometů. Tím by však maskování haslo. Navíc daný testovací exemplář by musel být načapán později. Proto se přikláníme spíše k dalším variantám, které mohou být rovněž reálné, i když tím netvrdíme, že bezpodmínečně musí být správné.
Tou první je vybroušená Octavia RS, o které jsme informovali nedávno. K tomuto názoru nás přitom vedou hlavně dvě koncovky výfuku, jejichž tlumiče jsou jasně pod nárazníkem patrné i přes značné maskování - ty standardní verze nemají. Pravda, v takovém případě by asi na karoserii nemělo chybět alespoň zadní křídlo, je ovšem možné, že Škoda testuje třeba jen podvozek, brzdy či diferenciál - karoserie očividně náleží standardnímu provedení, „vnitřnosti” mohou být jakékoli. Proč by ale automobilka diskreditovala tak jako tak nenápadný prototyp maskováním, není jasné.
Další možností je pak hybridní verze, ke které by nás přivádělo razantní snížení vozu. Na palubě by totiž v dané chvíli klidně mohly být těžké baterie. Na druhou stranu, Škoda o podobném řešení snižování emisí CO2 příliš neuvažuje, možnost byť jen testování takového modelu se tak jeví stejně nepravděpodobně jako výše uvedený příchod faceliftu.
Ve výsledku tak zřejmě největší šance má sportovní verze, pod samotnou, opravdu podivnb zamaskovanou karoserií však může být cokoliv. Není tomu totiž dlouho, co bylo chystané SUV značky Bentley nachytáno při testech s karoserií Audi Q7. Pod kabátem Škody se tak může skrývat model zcela jiného výrobce, jež spadá pod německý koncern. Na Audi A4 či VW Passat to ovšem s ohledem na rozvor nevypadá. Jaké jsou tedy vaše tipy?
Facelift, hybrid, či ostřejší Škoda Octavia RS, to je oč tu běží...
Zdroj: Autoevolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva