Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nová generace podrobně, jede až 307 km/h
5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto) Italský sedan dle očekávání dostal motory V6 a V8 turbo, pohon zadních kol i systém 4x4. Diesel zatím potvrzen nebyl.
Šestou generaci Maserati Quattroporte již hezkých pár týdnů známe zvenčí i zevnitř. Měsíc před výstavní premiérou na autosalonu v Detroitu se navíc italská automobilka rozhodla pozvat média na první testovací jízdy, díky čemuž musela s barvou ven také v rámci pohonných jednotek. Ty jsme vám sice již představili, nic však nebylo oficiálně potvrzeno. Tedy, až doposud.
Nyní je tedy už nad slunce jasné, že základní model dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec. Za jeho výrobou stojí Ferrari, přičemž využití nezůstane pouze na Maserati. Lehce odladěná verze by se totiž měla objevit v budoucích modelech Alfy Romeo. V případě Quattroporte s pohonem zadních kol jeho 410 koní znamená akceleraci z klidu na stovku za rovných pět sekund, nejvyšší rychlost pak končí hodnotou 285 km/h.
Vrcholný model bude podle očekávání pohánět osmiválec o 3,8litrovém objemu, který se pro jistotu „pyšní“ hned dvojicí turbodmychadel. Výkon 530 koní tak nepřekvapí, točivý moment 651 Nm navíc lze pomocí funkce overboost krátkodobě navýšit na 721 Nm. Zrychlení 0-100 km/h za pouhých 4,7 sekundy je tak jistotou, nejvíce se nové Quattroporte V8 rozjede na 307 km/h, což z něj mimochodem dělá teprve druhé auto v historii Maserati, které je schopno pokořit kdysi bájnou metu 300 km/h.
I v tomto případě je řeč o modelu s pohonem zadních kol, systém 4x4 ke sprintům přidává desetinky, zatímco na nejvyšší rychlosti pár kilometrů v hodině ubere. Běžně přitom na zadní kola vysílá veškerou sílu motoru, na předek zamíří 50 % jen v případě prokluzu. Tato technologie ovšem bude dostupná jen na vybraných trzích, přičemž Česká republika zatím nebyla potvrzena.
Jistá rovněž není zástavba dieselového motoru pod přední kapotu, ačkoliv se o tom již několikráte spekulovalo. Pokud ovšem Maserati chce navýšit své celkové prodeje z loňských 6 200 vozů na 50 000 kusů v roce 2015, pak mu dost možná zřejmě nic jiného nezbude. Jistotou by se tedy měla stát i zvažovaná verze s prodlouženým rozvorem.
Na platformě zkrácené by se pro změnu měl objevit menší sedan Ghibli, pro který Maserati rovněž zvažuje užití stejné dieselové jednotky. Tedy s největší pravděpodobností třílitrového šestiválce. To je ovšem hudba budoucnosti, proto zpět ke Quattroporte, které stejně jako aktuální generace bude profitovat z osmistupňového automatu ZF.
Mimo to novinka již v základu nabídne 20palcová litá kola či velmi štědrý zavazadlový prostor o objemu 530 l. Po stránce konstrukční přitom bude využívat ocelový monokok s několika hliníkovými komponenty, pohotovostní hmotnost pak přesáhne 1 900 kg. Průměrná papírová spotřeba 11,9 l/100 km je, ačkoli nejde o vyloženě nízké číslo, spíše z říše modro-zlatých fantazií.
Podle britského Autocaru by tato váha neměla být problémem při řízení, zvláště při jízdě na limitu. Nápomocno je tomu i nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. K prvním testovacím jízdám ovšem došlo jen na technické trati Balocco, která patří Fiatu, na verdikt z reálných silnic je tak třeba ještě chvíli vyčkat.
Mezitím by Maserati mělo zahájit výrobu nového Quattroporte v bývalé továrně karosárny Bertone, která se nachází poblíž Turína. Do prodeje pak novinka zamíří v únoru, přičemž u verze V8 se čeká cena cca 3 000 000 Kč.













Kdyby vám nestačily nové informace o Quattroporte 2013, měli bychom tu i pár nových fotek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 3 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 14:34 - jerry
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.