Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní
14.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Italská automobilka se nebude honit za objemem produkce, to aby mohla být stále exkluzivní. Proto od ní nic menšího než Ghibli neuvidíme.
Opakujeme to neustále, dnes a denně. Ačkoli by se opak zdál být reálný, není zkrátka možné v rámci jediné automobilky vyrábět statisíce docela tuctových Macanů, vedle toho stavět zlomek skvělých sporťáků jako 911 a zároveň být při tom všem stále dostatečně exkluzivní. Vydrží to chvíli, poté touha po maximalizaci objemu produkce zachvátí celou firmu a z modelů výjimečných se rázem začnou stávat stále obyčejnější auta.
Zrovna Porsche je v tomto ohledu teprve v počátečním stádiu, ale třeba takové modely BMW a Mercedesu, které dostávají nálepky mimořádné a prémiové, už v té záplavě trochu ztrácejí lesk, díky naplno běžícím továrnám je vídáme na silnicích častěji než by bylo s ohledem k ne zrovna nízké cenovce příhodné. Maserati se dle dřívějších informací nechce dostat do podobné pozice, a tak raději upouští od plánů na menší Ghibli, které by bylo logicky masovějším modelem. Razantně odmítá také plány na cokoliv slabšího, i když připouští, že by ceny jeho modelů mohly spadnout o kousek níž - to ale spíše kvůli postupům a hierarchii v rámci koncernu FCA .
V současnosti přijímá automobilka s trojzubcem ve znaku globálně 3 500 objednávek za měsíc a přesto poptávka po některých jeho vozech převyšuje jednoznačně nabídku. Například počet dodávek na nejmenší sedan Ghibli v rámci druhého pololetí tohoto roku nakonec nemá přesáhnout hodnotu 200 kusů, přičemž 200 až 500 další má k zákazníkům zamířit až v průběhu dalších let. Ano, tohle je jeho snaha o exkluzivitu, která se jistě u fandů musí cenit.
Tak či onak se ale nakonec Maserati nevyhne růstu, který mu diktuje vymyšlená růstová strategie. Již v příštím roce představí veřejnosti SUV Levante, které navýší globální prodeje do roku 2018 na 75 tisíc vozů. Konkrétně půjde nejen o Levante, ale i Ghibli, Quattroporte, Alfieri a také o náhradu za Gran Turismo. Pokud dobře počítáme, oproti loňskému roku to bude ve finále znamenat pětinásobný nárůst produkce, ale pevně držený na vodítku. Má jít o vozy vzácné, které neuvidíme na každém rohu. Zmíněné Porsche s plánem nabídnout do roku 2018 celkem 200 tisíc bude hrát ligu citelně masovějších automobilek.
V tomto přístupu jsou nám Italové svým způsobem sympatičtí, neboť z koncernu FCA tohle v poslední době zaznívá i od Ferrari, které ovšem zvolilo cestu omezování produkce. Třebaže se nyní Maserati prodává lépe než sesterské produkty z Maranella, ve skutečnosti má Ferrari v období 2009 až 2012 lepší výsledky. Do budoucna má prodávat sotva desetinu aut co Maserati a těžit by mělo především z velké rentability jeho produktů.
Maserati chce být exkluzivní, ale zároveň ne zcela exotické. Na to mají v italském koncernu FCA Ferrari. Kvůli tomu nevznikne nic menšího než Ghibli
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva