Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati neplánuje menší SUV typu Macan, Levante zůstane osamoceno
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nechystají konkurenci pro Porsche Macan. Místo toho chtějí své první SUV vybavit kromě běžných motorů i hybridním ústrojím.
Pro italskou automobilku s trojzubcem ve znaku je příští rok nadmíru důležitý, na autosalonu v Detroitu totiž bude představeno vůbec první firemní SUV. To následně pod názvem Levante zamíří do prodeje, přičemž značce má napomoci navýšit registrace na 75 000 exemplářů. Této kvóty by Maserati chtělo dosáhnout v roce 2018, což není zrovna hodně vzdálená budoucnost. O nic jiného než o toto SUV, sedany, kupátka a jeden kabriolet se přitom značka opírat nehodlá.
Šéf značky Harald Wester tak zcela vyloučil spekulace, které naznačovaly, že Maserati by následovalo vzoru Porsche. To má přitom ve svém porftoliu dva modely SUV, přičemž Levante bude soupeřit o přízeň davů s větším Cayenne. Macan by tedy konkurenci dostat neměl, alespoň prozatím. Wester totiž zmiňuje, že právě v tomto byznysu by se nikdy nemělo zmiňovat slůvko „nikdy“.
Zároveň však šéf Maserati dodává, že „dělat od každého kousek není vždy tou správnou cestou“. Segment malých a kompaktních crossoverů a SUV tedy Maserati ponechá dalším značkám spadajících pod koncern Fiat Chrysler Automobiles, zejména pak Alfě Romeo a Jeepu. První zmíněná automobilka by přitom měla vykrýt tužby nadšenců do designu, zatímco druhá se zaměří na off-roadisty.
My pak jen můžeme dodat, že zmiňované Levante nedorazí pouze v základním provedení, ale také jako plug-in hybrid. Ten by se měl ukázat v roce 2017, přičemž společně s modely Ghibli a Quattroporte, jež dostanou stejné pohonné ústrojí, bude hrát stěžejní roli. Maserati totiž počítá s tím, že po roce 2020 by podíl hybridů měl dosáhnout 40 až 50 % z celé produkce značky.
Maserati Levante zatím nebylo nachytáno ve své vlastní karoserii, místo toho nosí upravený oblek nižších sedanů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva