Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati neplánuje menší SUV typu Macan, Levante zůstane osamoceno
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nechystají konkurenci pro Porsche Macan. Místo toho chtějí své první SUV vybavit kromě běžných motorů i hybridním ústrojím.
Pro italskou automobilku s trojzubcem ve znaku je příští rok nadmíru důležitý, na autosalonu v Detroitu totiž bude představeno vůbec první firemní SUV. To následně pod názvem Levante zamíří do prodeje, přičemž značce má napomoci navýšit registrace na 75 000 exemplářů. Této kvóty by Maserati chtělo dosáhnout v roce 2018, což není zrovna hodně vzdálená budoucnost. O nic jiného než o toto SUV, sedany, kupátka a jeden kabriolet se přitom značka opírat nehodlá.
Šéf značky Harald Wester tak zcela vyloučil spekulace, které naznačovaly, že Maserati by následovalo vzoru Porsche. To má přitom ve svém porftoliu dva modely SUV, přičemž Levante bude soupeřit o přízeň davů s větším Cayenne. Macan by tedy konkurenci dostat neměl, alespoň prozatím. Wester totiž zmiňuje, že právě v tomto byznysu by se nikdy nemělo zmiňovat slůvko „nikdy“.
Zároveň však šéf Maserati dodává, že „dělat od každého kousek není vždy tou správnou cestou“. Segment malých a kompaktních crossoverů a SUV tedy Maserati ponechá dalším značkám spadajících pod koncern Fiat Chrysler Automobiles, zejména pak Alfě Romeo a Jeepu. První zmíněná automobilka by přitom měla vykrýt tužby nadšenců do designu, zatímco druhá se zaměří na off-roadisty.
My pak jen můžeme dodat, že zmiňované Levante nedorazí pouze v základním provedení, ale také jako plug-in hybrid. Ten by se měl ukázat v roce 2017, přičemž společně s modely Ghibli a Quattroporte, jež dostanou stejné pohonné ústrojí, bude hrát stěžejní roli. Maserati totiž počítá s tím, že po roce 2020 by podíl hybridů měl dosáhnout 40 až 50 % z celé produkce značky.






Maserati Levante zatím nebylo nachytáno ve své vlastní karoserii, místo toho nosí upravený oblek nižších sedanů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 3 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 5 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 6 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 8 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva