Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati neplánuje menší SUV typu Macan, Levante zůstane osamoceno
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nechystají konkurenci pro Porsche Macan. Místo toho chtějí své první SUV vybavit kromě běžných motorů i hybridním ústrojím.
Pro italskou automobilku s trojzubcem ve znaku je příští rok nadmíru důležitý, na autosalonu v Detroitu totiž bude představeno vůbec první firemní SUV. To následně pod názvem Levante zamíří do prodeje, přičemž značce má napomoci navýšit registrace na 75 000 exemplářů. Této kvóty by Maserati chtělo dosáhnout v roce 2018, což není zrovna hodně vzdálená budoucnost. O nic jiného než o toto SUV, sedany, kupátka a jeden kabriolet se přitom značka opírat nehodlá.
Šéf značky Harald Wester tak zcela vyloučil spekulace, které naznačovaly, že Maserati by následovalo vzoru Porsche. To má přitom ve svém porftoliu dva modely SUV, přičemž Levante bude soupeřit o přízeň davů s větším Cayenne. Macan by tedy konkurenci dostat neměl, alespoň prozatím. Wester totiž zmiňuje, že právě v tomto byznysu by se nikdy nemělo zmiňovat slůvko „nikdy“.
Zároveň však šéf Maserati dodává, že „dělat od každého kousek není vždy tou správnou cestou“. Segment malých a kompaktních crossoverů a SUV tedy Maserati ponechá dalším značkám spadajících pod koncern Fiat Chrysler Automobiles, zejména pak Alfě Romeo a Jeepu. První zmíněná automobilka by přitom měla vykrýt tužby nadšenců do designu, zatímco druhá se zaměří na off-roadisty.
My pak jen můžeme dodat, že zmiňované Levante nedorazí pouze v základním provedení, ale také jako plug-in hybrid. Ten by se měl ukázat v roce 2017, přičemž společně s modely Ghibli a Quattroporte, jež dostanou stejné pohonné ústrojí, bude hrát stěžejní roli. Maserati totiž počítá s tím, že po roce 2020 by podíl hybridů měl dosáhnout 40 až 50 % z celé produkce značky.
Maserati Levante zatím nebylo nachytáno ve své vlastní karoserii, místo toho nosí upravený oblek nižších sedanů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva