Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante jsme si prvně osahali v ČR. „V naftě” začíná na 1,612 milionu Kč
13.4.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Ambiciózní SUV vstoupilo do tuzemských prodejů. První kusy dostanou zákazníci v červnu, nejprve se základní naftovou a benzinovou V6.
Historicky první SUV s neptunovým trojzubcem ve znaku jsme zmiňovali naposledy před měsícem, kdy shodou náhod také odstartoval jeho prodej na českém trhu. Tehdy z úst šéfa značky Haralda Westera zaznělo, že Levante má být o poznání lepší než dosavadní lídr segmentu, kterým bezesporu je Porsche Cayenne. Že jde o sebevědomé prohlášení, bude pochybovat málokdo. Je ovšem jasné, že Maserati tlačí na pilu, jelikož počítá s dalším výrazným nárůstem prodejů. A k tomu vstup do segmentu SUV (s 50procentním podílem na celkovém objemu prodaných vozů prémiové a luxusní třídy) rozhodně může jen pomoci.
Ve prospěch Levante hovoří také některá nej, jako například nejnižší aerodynamický součinitel odporu (Cx = 0,31), nejvyšší měrný výkon a točivý moment (Levante S), jakož i nejníže položené těžiště v segmentu. My s konečným rozsudkem, kdo je v jakém ohledu lepší, raději počkáme do doby než si novinku postavenou na platformě odvozené z Ghibli a Quattroporte budeme moci vyzkoušet při jízdě.
Teď už jsme si jí ovšem mohli poprvé osahat na české premiéře a dozvědět se, že první kusy k tuzemským zákazníkům dorazí v létě. Zpočátku se počítá s trojicí pohonných jednotek a stejným počtem výbavových stupňů (Sport a Luxury). Na každý pád se pod kapotou nachází přeplňovaný vidlicový třílitr se šesti válci do V, roztáčející všechna kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF, která má pevná pádla na sloupku volantu. Zmíněný pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) je nastaven tak, aby implicitně maximum točivého momentu posílal na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem a v případě potřeby přesně polovinu z toho věnoval předním.
Všechny veze mají vpředu dvojité lichobežníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu, přičemž již ve standardu disponují adaptivními tlumiči Skyhook a vzduchovým odpružením Air Spring se 6 polohami, resp. 6 různými stupni světlé výšky - mezi nimi je i normální jízdní výška a také pozice pro parkování, aby si cestující neumazali při vystupování nohavice. Výška se mění v závislosti na čtyřech jízdních režimech (Normal, ekologický I.C.E, Sport nebo Off-road) a aktuální rychlosti, kdy ve sportovním módu dochází k jejímu snížení o 20 milimetrů. V režimu Off-road je naopak podvozek zvýšen, a to o 40 mm vůči standardu (o 55 vůči parkovací pozici). Výsledná světlost pak dosahuje hodnoty 247 mm.
Základ reprezentuje turbodiesel VM Motori s výkonem naladěným na 275 koní a maximem točivého momentu 600 N.m, který dostal zatím jako jediný ryze českou cenu - 1 612 000 Kč. U benzinového přímovstřikového šestiválce dopovaného dvojicí turbodmychadel twin-scroll (na výkony 350 a 430 koní) se ceny přepočítávají z částek v Eurech. V jejich případě víme, že top verze Levante S začíná na 88 000 Eur (cca 2,38 milionu korun). Další varianty svou cenu nemají, leccos ale může naznačit aktuální nabídka „budoucích skladových vozů” českého dovozce. Z nich je zřejmé, že na slušně vybavené „eSko” to chce okolo 3 milionů Kč.
Ta díky motoru vyráběném u Ferrari v Maranellu zrychluje na stokilometrovou rychlost z klidu za 5,2 sekundy a ze stejné mety pak díky předním šestipískovým brzdám Brembo zastaví na vzdálenosti 34,5 metru (další rekordně nízká hodnota). Vůz vážící 2109 kilogramů přitom dokáže s motorem točícím se do 6500 otáček dosprintovat až na 264 km/h a jeho normovaná spotřeba sahá na kombinovaných 10,9 l/100 km. Později v letošním roce by pak měly na náš trh dorazit ještě silnější osmiválcová twin-turba. Třebaže se o nich mluvilo málo, můžeme vsadit na jednotku z Ferrari 488 GTB, kde dosahuje výkonu 670 koní.
V případě základního Levante Diesel za 1 612 000 Kč dostanete kromě schopnosti zrychlit i s 2 205 kilogramy z klidu na stovku za 6,9 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h také apetit vyčíslený hodnotou 7,2 l nafty na 100 ujetých kilometrů. Dále jsou součástí základní výbavy bi-xenony, 18palcová kola se sadou na opravu pneumatik, dvouzónová klimatizace, kůží čalouněná sedadla, palubní deska i dveřní výplně, elektricky stavitelné sedadlo řidiče i elektricky ovládané víko 580litrového zavazadelníku.
Uvnitř na vás pak čeká nový informačně zábavní systém ovládaný dotykovým HD displejem s 8,4palcovou úhlopříčkou jehož prostřednictvím můžete mimo sedadel nastavovat mimo jiné i špičkovou audioaparaturu. Kromě toho je vůz vybaven veškerými podpůrnými systémy, z nichž zmíním například elektronického stabilizačního pomocníka Maserati Stability Program, dále torque vectoring, asistent pro sjíždění svahů, adaptivní tempomat s hlídáním odstupu, systém monitorování vozidel v mrtvém úhlu, sadu kamer okolo vozu či mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Z hlediska technické výbavy jsou první dojmy jen pozitivní. Vůz ještě slušné hmotnostní kategorie, který i díky rozvoru přesahujícím 3 metry jezdí jistěji než Ghibli a zároveň poskytuje na zadních sedadlech - minimálně v podélném směru dost místa pro 190centimetrové osoby, může být mezi SUV zajímavou volbou. Totéž naznačuje i designem, který naživo rozhodně nezajímavě nevypadá.
Budete však muset překousnout některé detaily, jako například ovladače stahování oken, držák nápojů, volič převodovky či panel klimatizace, které najdete i v Jeepech. Pokud ale skutečně tak dobře jezdí, jak lidé od Maserati tvrdí, rádi to Levante odpustíte. Český importér reprezentovaný společností Scuderia Praha eviduje na 20 objednávek a další už možná za dobu tvorby tohoto materiálu přibyly. Škoda dalších slov, prohlédněte si benzinovou verzi s nižším výkonem stojící na 21palcových kolech na následujících snímcích.
Fotografie z české premiéry Maserati Levante






Naživo se nám Levante ukázalo ve slabším benzinovém provedení s 350 koňmi a 500 N.m, kterými roztáčí primárně kola zadní nápravy. V mžiku však umí 50 % z nich dostat na přední osu
Oficiální fotografie
Oficiální snímky Maserati Levante poukazují na jeho univerzalitu i některé rozdíly dvojice výbav Sport a Luxury.
Promo videoklip
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins