Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante dorazí s motory V6 a V8, hybridním pohonem i čtyřkolkou
10.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský trojzubec je letos poněkud otupělý. Ofenziva let budoucích však má jeho produkci má zvýšit až na desetinásobek stávající produkce. Povede se?
Letošní rok je pro italskou automobilku nesmírně důležitý. Nepředstaví totiž jedinou pořádnou novinku. Tedy pokud v to nepočítáme speciální verze GranTurisma a GranCabria, které by se mohly ukázat na autosalonech v Paříži nebo Los Angeles. Přežití je tak prioritou číslo 1, neboť již od ledna 2013 začíná Maserati s rozsáhlou ofenzivou, která by mu měla v blízké budoucnosti umožnit prodej 50 000 automobilů ročně. To je poněkud ambiciózní záměr, zvláště pokud si uvědomíme, že v loni opustilo továrnu pouze 7 000 exemplářů. Značka ovšem doufá, že její dva nové modely - Levante a Kubang - zaujmou nové zákazníky především v Číně, Indii a Rusku.
Ještě před jejich příchodem se ovšem změn dočká Quattroporte. V pořadí již šestá generace by se měla představit právě v lednu v Detroitu, přičemž nabídnout hodlá více prostoru. Samozřejmě za vyšší pořizovací cenu. A to přesto, že pod italským kabátem se bude nacházet mnoho architektury z Chrysleru 300. Quattroporte s kódovým označením M156 má být založeno na jeho prodloužené platformě, na silnici tak do délky zabere až 5,2 metru.
S přechodem vlajkové lodi Maserati do vyšších sfér se uvolní místo pro dlouho očekávaný malý sedan (zas tak malý asi nebude, když má soupeřit s BMW řady 5 nebo Jaguarem XF), který má být rovněž založen na platformě Chrysleru 300. Ovšem té standardní s rozvorem 3052. Jmenovat se zřejmě bude Levante (v továrně jej však prozatím označují jako M157) a v sériové podobě bychom ho mohli spatřit příští rok v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotu dostane novinka osmiválcové motory stejně jako větší Quattroporte, k dispozici ale budou také šestiválcové pohonné jednotky. Spalovat přitom budou nejen benzín, ale také naftu, což ale od spojení Fiatu s Chryslerem není žádné tajemství či překvapení. Maserati ale hodlá profitovat také díky vztahu s Ferrari, které bude pro Levante a Quattroporte dodávat hybridní technologii a pohon všech kol představený modelem FF.
Všechny pohonné jednotky budou spojeny s osmistupňovým automatem ZF, který především z dieselového Levante udělá sedan schopný přejezdu celé Evropy na jednu nádrž. Na spekulace ohledně přesné spotřeby je ještě příliš brzy, přítomnost systému start-stop snižujícího žíznivost a emise jen papírově je však takřka jistá. I Maserati totiž bude muset díky navýšení produkce více poslouchat byrokraty z Evropské unie.
Vzhled obou vozů kupodivu již nemá na starosti některá ze slavných karosáren (Pininfarina, Italdesign, Zagato a další), ale přímo stylistické oddělení automobilky. Vyrábět by se naopak Quattroporte a Levante měly v bývalé továrně Bertoneho v Turíně, jíž Fiat nedávno koupil a do které napumpoval 500 milionů eur, aby mohly být aplikovány standardy značky.
Poněkud stranou se tak bude držet pouze SUV s prozatímním názvem Kubang (Maserati si už zaregistrovalo název Cinqueporte), které bude vznikat na architektuře Jeepu Grand Cherokee v Americe. Ke dvěma sedanům by se navíc mělo připojit až v roce 2014, tedy v momentu, kdy ofenzíva italského trojzubce bude již v plném proudu. Doufáme, že se podaří. Maserati, stojící již několik let ve stínu Ferrari, si to zaslouží.
Maserati se chystá na velkou modelovou ofenzivu, kterou zahájí nová generace sedanu Quattroporte. Ve stejném duchu pak vyjede malý čtyřdveřový vůz nazvaný velmi pravděpodobně Levante a celý útok zakončí SUV s prozatímním názvem Kubang.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva