Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante dorazí s motory V6 a V8, hybridním pohonem i čtyřkolkou
10.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský trojzubec je letos poněkud otupělý. Ofenziva let budoucích však má jeho produkci má zvýšit až na desetinásobek stávající produkce. Povede se?
Letošní rok je pro italskou automobilku nesmírně důležitý. Nepředstaví totiž jedinou pořádnou novinku. Tedy pokud v to nepočítáme speciální verze GranTurisma a GranCabria, které by se mohly ukázat na autosalonech v Paříži nebo Los Angeles. Přežití je tak prioritou číslo 1, neboť již od ledna 2013 začíná Maserati s rozsáhlou ofenzivou, která by mu měla v blízké budoucnosti umožnit prodej 50 000 automobilů ročně. To je poněkud ambiciózní záměr, zvláště pokud si uvědomíme, že v loni opustilo továrnu pouze 7 000 exemplářů. Značka ovšem doufá, že její dva nové modely - Levante a Kubang - zaujmou nové zákazníky především v Číně, Indii a Rusku.
Ještě před jejich příchodem se ovšem změn dočká Quattroporte. V pořadí již šestá generace by se měla představit právě v lednu v Detroitu, přičemž nabídnout hodlá více prostoru. Samozřejmě za vyšší pořizovací cenu. A to přesto, že pod italským kabátem se bude nacházet mnoho architektury z Chrysleru 300. Quattroporte s kódovým označením M156 má být založeno na jeho prodloužené platformě, na silnici tak do délky zabere až 5,2 metru.
S přechodem vlajkové lodi Maserati do vyšších sfér se uvolní místo pro dlouho očekávaný malý sedan (zas tak malý asi nebude, když má soupeřit s BMW řady 5 nebo Jaguarem XF), který má být rovněž založen na platformě Chrysleru 300. Ovšem té standardní s rozvorem 3052. Jmenovat se zřejmě bude Levante (v továrně jej však prozatím označují jako M157) a v sériové podobě bychom ho mohli spatřit příští rok v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotu dostane novinka osmiválcové motory stejně jako větší Quattroporte, k dispozici ale budou také šestiválcové pohonné jednotky. Spalovat přitom budou nejen benzín, ale také naftu, což ale od spojení Fiatu s Chryslerem není žádné tajemství či překvapení. Maserati ale hodlá profitovat také díky vztahu s Ferrari, které bude pro Levante a Quattroporte dodávat hybridní technologii a pohon všech kol představený modelem FF.
Všechny pohonné jednotky budou spojeny s osmistupňovým automatem ZF, který především z dieselového Levante udělá sedan schopný přejezdu celé Evropy na jednu nádrž. Na spekulace ohledně přesné spotřeby je ještě příliš brzy, přítomnost systému start-stop snižujícího žíznivost a emise jen papírově je však takřka jistá. I Maserati totiž bude muset díky navýšení produkce více poslouchat byrokraty z Evropské unie.
Vzhled obou vozů kupodivu již nemá na starosti některá ze slavných karosáren (Pininfarina, Italdesign, Zagato a další), ale přímo stylistické oddělení automobilky. Vyrábět by se naopak Quattroporte a Levante měly v bývalé továrně Bertoneho v Turíně, jíž Fiat nedávno koupil a do které napumpoval 500 milionů eur, aby mohly být aplikovány standardy značky.
Poněkud stranou se tak bude držet pouze SUV s prozatímním názvem Kubang (Maserati si už zaregistrovalo název Cinqueporte), které bude vznikat na architektuře Jeepu Grand Cherokee v Americe. Ke dvěma sedanům by se navíc mělo připojit až v roce 2014, tedy v momentu, kdy ofenzíva italského trojzubce bude již v plném proudu. Doufáme, že se podaří. Maserati, stojící již několik let ve stínu Ferrari, si to zaslouží.




Maserati se chystá na velkou modelovou ofenzivu, kterou zahájí nová generace sedanu Quattroporte. Ve stejném duchu pak vyjede malý čtyřdveřový vůz nazvaný velmi pravděpodobně Levante a celý útok zakončí SUV s prozatímním názvem Kubang.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry