Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante: chystané SUV nakonec nepoužije základy Jeepu Grand Cherokee
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Při rozhovoru s ředitelem Maserati vytanulo na povrch, že připravované SUV Levante nepoužije základ Grand Cherokee, porozhlédne se u sourozenců.
Chystaný SUV Maserati Levante rozhodně nebude mít terénní ambice a zaměří se dozajista na jízdu po klasických asfaltkách. Hlavními konkurenty pro něj mají být třeba Porsche Cayenne a BMW X6, kterými by se měl v maximální míře inspirovat, neboť právě tyto modely jsou symbolem nejlépe jezdících vozů své velikosti.
Sáhodlouze se diskutovalo o tom, že tohle netradiční Maserati využije komponentů dárcovského Jeepu Grand Cherokee, ale tomu nyní učinil přítž ředitel Harald Wester, který v rozhovoru pro CNN takové spojení popřel. Předchozí poznámky generálního ředitele Fiatu Sergia Marchionneho tak vzaly za své. Levante se původně totiž mělo vyrábět po boku zmíněného Jeepu a to v továrně Jefferson North Assembly amerického města Detroit. Tyto plány se nakonec změnily když Fiat podepsal dohodu s unií Uilm National o montáži Levante v italském závodě Mirafiori, který je umístěn v Turíně.
Nakonec bude nový crossover pravděpodobně silně ovlivněn svými sourozenci. Dárcem dílů a i celé architektury se tedy stanou Quattroporte a Ghibli. Z toho lze usuzovat, že budoucí řada nabízených pohonných jednotek bude nejpravděpodobněji zahrnovat třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s výkonem 422 koní a točivým momentem 550 Nm, stejně tak o osm deci objemnější osmiválec (rovněž s dvojicí turbodmychadel) s 530 koňmi a 710 Nm. U druhé jednotky je jediným potenciálním problémem zástavba pohonu všech kol, který Maserati zatím umí zkombinovat jen se šestiválcem.
Další možná volba padá na naftový motor, bez kterého jste jako automobilka u zákazníků v Evropě až na drobné výjimky obvykle v obrovské nevýhodě. V případě vznětové varianty by byl logickou volbou třílitr se šesti válci, co umí až 275 koní a 600 Nm točivého momentu. Bez ohledu na to, které motory budou nakonec vybrány, dojde k použití osmistupňové automatické převodovky a samozřejmě i pohonu všech kol.
Aby byl i podvozek připraven na pořádné dovádění, Levante si zřejmě neodpustí vypůjčit si modifikované řešení adaptivních tlumičů Skyhook z modelu Quattroporte Q4 s pohonem obou náprav. Na zbytek podrobností musíme ještě chvíli počkat. Novinka by se měla ale objevit ještě letos během oslav svého stého výročí na ulici Via Emilia Levante v italské Boloni, podle níž se chystaná novinka jmenuje.
Maserati Levante zaručeně bude patřit k tomu jízdně nejzajímavějšímu, co může kategorie SUV vůbec nabídnout. Cayenne a BMW X6 nejsou špatným vzorem
Zdroje: CNN Money, Motortrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch