Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante 2016 detailně, známe veškerá data, výbavy i cenu
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské SUV je k dispozici ve třech motorizacích, maximálně přitom nabídne 430 koní. V interiéru se pak může vyřádit firma Ermenegildo Zegna.
Vůbec první SUV italské automobilky se ukázalo virtuálně již nějaký ten pátek před otevřením bran ženevského autosalonu. Jeho vzhled ale dost možná na původní sadě snímků příliš nevynikl, mnoho potenciálních zájemců tak mohlo být poněkud zklamáno. Jak je ovšem zjevné z rozšířené oficiální galerie i živých fotek, zdání v tomto případě více než klamalo. Levante totiž nyní působí opravdu agresivně a možná i mohutně, zároveň však nikoliv zavalitě, nýbrž spíše atleticky.
Je samozřejmě logické, že pro někoho bude italská designová škola i nadále odpudivá a raději bude adorovat třeba tu švédskou. Vkus je zkrátka záležitostí individuální, pochopit tak lze volbu obou táborů. Nicméně při nahlédnutí pod kapotu je to Maserati, které tu udává prim. I když také v tomto případě jste poněkud omezeni, nikoliv však dvoulitrovými čtyřválci, nýbrž třílitrovými šestiválci. Ty jsou přitom k dispozici v benzinovém i dieselovém provedení.
My si nejprve posvítíme na nejslabší Levante Diesel, které počítá s 275 koňmi a 600 Nm točivého momentu, jenž jsou dostupné v pásmu 2 000 až 2 600 otáček. Tuto sílu přenáší na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka, přičemž stejné kombo najdete také u „vonnějších výparů“. My ale ještě chvíli zůstaneme u dieselu, který zvládá zrychlit na stovku za 6,9 sekundy, maximálně se rozjede na 230 km/h a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km.
Přesunout se můžeme k benzinové části nabídky, kde slabší Levante dostalo do vínku 350 koní a 500 Nm. S touto silou se sprint na stovku odehraje za rovných 6 sekund, nejvyšší rychlost pak byla omezena na 251 km/h. Průměrná spotřeba pak činí 10,7 l/100 km. O dvě deci je žíznivější Levante S, jenž již počítá se 430 koňmi a 580 Nm. Akcelerovat na stovku pak zvládá za 5,2 sekundy při cestě za maximálkou 264 km/h.
Od motorového prostoru můžeme zamířit k podvozku, kde všechny tři verze počítají vpředu s dvojitými lichobežníky a vzadu s víceprvkovou nápravou. Vzduchové měchy se pak nacházejí ve všech rozích, stejně jako stavitelné tlumiče Skyhook. Řidič má přitom k dispozici tři jízdní režimy, kdy v módu Sport dochází ke snížení světlé výšky o 20 milimetrů. V režimu Off-road je naopak podvozek zvýšen, a to o 40 až 55 mm vůči standardu.
Samotné vzduchové měchy lze nastavit v pěti úrovních, jedna dodatečná je pak určena pro parking. Ještě než se přitom přesuneme k interiéru, musíme zmínit ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu. V případě benzinových modelů přitom máme počítat s 2 109 kily, u dieselu pak se 2 205 kg, na čemž má velký podíl rozsáhlé použití hliníku či třeba hořčíku. Koeficient odporu vzduchu pak činí v dané třídě rekordních Cd 0,31.
Nyní ale již vstupme do kabiny, kde standardem je multimediální systém Maserati Touch Control složený z 8,4palcového středového displeje a otočného ovladače na středové konzoli. Řidič má dále k dispozici kupříkladu adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, autonomní brzdy nebo monitoring jízdních pruhů. Za příplatek lze přikoupit detekci vozů ve slepém úhlu či sadu kamer a elektricky ovládané víko zavazadelníku.
V rámci doplňků nechybí ani pakety Luxury a Sport, kdy první zahrnuje venkovní chromovou čelní masku, 19palcová litá kola či prémiové kožené čalounění, dřevěné dekory, audio systém Harman Kardon nebo komfortní sedadla stavitelná ve 12 směrech. Druhá sada pak přináší lité dvacítky, zadní střešní spoiler, červeně zbarvené brzdové třmeny, sadu hliníkových pedálů, pádla pod volantem a sportovní sedáky.
Dále je možné sáhnou po paketu Zegna Edition, jejíž součástí je exkluzivní kůže dostupná ve třech dvoubarevných variantách, se kterými přicházejí kontrastní švy. Dále tu máme dekorace z hedvábného vlákna. Tím jsme ale vyčerpali veškerá témata, pročež jen dodáme, že první exempláře již sjeli z výrobních linek a jejich cena na švýcarském trhu startuje na 75 900 CHF (cca 1 883 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Maserati Levante si můžeme prohlédnout nejen na živých fotkách přímo ze Ženevy...
...ale také z rozšířené oficiální sady
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva