Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati GranSport 2015: dvoumístný sporťák dostane motor V6 uložený vpředu
31.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový italský model nakonec použije plaftormu Quattroporte. Na délku nemá přesáhnout 4,5 metru, čtyři sedadla a motor V8 přenechá budoucímu GranTurismu.
O dvousedadlové novince italské automobilky se spekuluje již více než rok. Zprvu se o ní mínilo, že zamíří vrchol nabídky supersportů, ale to se záhy ukázalo být lichým (stejně jako fakt, že vůz bude založen na Alfě Romeo 4C), což nyní potvrdil i šéf Maserati Harald Wester. Podle něj bude totiž chystaný GranSport konkurovat spíše vozům jako Porsche 911 nebo Jaguar F-Type, než aby si vyšlápnul třeba na takové Lamborghini Aventador. Důvodem je samozřejmě snaha Italů o maximální možné prodeje, kterých lze dosáhnout právě v kategorii dostupných sporťáků, nikoliv v segmentu o třídu vyšším.
„Takové GranCabrio se pohybuje v té části trhu, kde i ta nejlepší konkurence prodává maximálně 2 000 kusů ročně,“ dodává k celé záležitosti Wester. Příští generace tak bude nabízena spíše v omezeném množství. Šéf Maserati počítá také s jistými změnami v názvech modelů. Čtyřmístné kupé a kabriolet ponesou jméno GranTurismo (u otevřeného modelu s přívlastkem Convertible), jako GranCabrio by se pak měl prodávat GranSport s plátěnou střechou.
Obě modelové řady pak oddělí i pohonné jednotky. Obě již známe z Quattroporte, díky čemuž je jasný původ u Ferrari. Přeplňovaný šestiválec o výkonu 410 koní by přitom měl být určen pro GranSport a GranCabrio, zatímco dvěma turby dopovaný osmiválec zamíří pod kapotu modelů GranTurismo.
Kromě motorů pak bude čtyřdveřový sedan i dárcem platformy, i když zejména v případě GranSportu budou třeba značné modifikace její délky, vůz totiž nemá být delší než 4,5 metru. Modularita by však podobný zásah měla umožňovat, díky čemuž se tyto komponenty objeví také pod chystaným Dodgem Challenger a Barracuda.
Zatímco však o amerických modelech prozatím nemáme jedinou zprávu, u Maserati již víme i datum zahájení prodeje. Jak GranSport, tak i budoucí GranTurismo by totiž měly do showroomů zamířit v průběhu roku 2015.



Nové Maserati GranSport se objeví v roce 2015 s motorem V6 uloženým vpředu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 25 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva