Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2013: unikly fotky nového Ghibli, včetně interiéru
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Italové slíbili odhalení sedanu Ghibli za pár dní, nejpozději pak v Šanghaji. My vám můžeme jeho fotky naservírovat už nyní.
Doplněno 12:00: Nevíme, jestli noční vyzrazení stěžejního modelu Maserati, který má navýšit prodeje až na 50 tisíc aut ročně, nějakým způsobem pohne ledy a donutí italskou automobilku zveřejnit už v nejbližších hodinách kompletní informace k sedanu Ghibli, každopádně poněkud dříve než se očekávalo, zde máme i některá technická data.
Podle zdrojů blízkých Maserati je Ghibli postavené na zkrácené ocelově-hliníkové platformě současné vlajkové lodi, přičemž svou délkou 4,9 metru jen o pár centimetrů zaostává za přechozí generací Quattroporte.
Už z dřívějších zákulisních zpráv víme, že se za přední maskou s trojzubcem vůbec poprvé objeví dieselová pohonná jednotka. Vzhledem k tomu, komu chtějí Italové konkurovat, tato zpráva ve své podstatě asi nikoho nešokuje. Poněkud ohromující je, že se o návrh této jednotky postaral Paulo Martinelli, bývalý šéf oddělení vývoje motorů pro monoposty Ferrari a třílitrový naftový šestiválec o výkonu 270 (možná 275) koní má být dokonce vyráběný v Modeně, přímo v továrně se vzpínajícím se koněm ve znaku. Zbytek auta bude vznikat v bývalém podniku studia Bertone (Grugliasco) v Turíně.
Příznivci zážehových motorů nepochybně dají přednost jedné ze dvou chystaných 3,0 V6 biturbo. Slabší bude naladěná na 330 možná 350 koní, špičková varianta pak dostane stejných 410 koní jako Quattroporte (mimochodem, podívejte se na espézetku s výmluvným nápisem 410 HP). Větší limuzíně s pohonem zadních kol to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, v případě čtyřkolky pak pouze 4,9 vteřiny. Vzhledem k nižší hmotnosti Ghibli se dá předpokládat, že po pět sekund se na stovku dostane už verze s pohonem zadní nápravy.
Informace o manuálu jsme nezaznamenali, proto můžeme tvrdit, že jedinou dostupnou převodovkou pro nové Ghibli se stane značně rozšířený a osvědčený osmistupňový automat od ZF.
Automobilka Maserati zařazená v rámci koncernu Fiat přímo pod Ferrari nám jen před necelým týdnem oficiálně potvrdila, že chystá světovou premiéru menší limuzíny Ghibli na autosalonu v čínské Šanghaji. Jak můžete vidět, překvapení už se konat nebude. Záměry automobilky zhatil neplánovaný únik továrních fotek, jejichž autenticitou jsme si stoprocentně jisti - o žádné další rendery v tomto případě nejde.
Pokud máte dojem, že se snažíme udělat senzaci fotografiemi současného Quattroporte, vůbec nás to nepřekvapuje. Italský konkurent BMW řady 5, Mercedesu třídy E, Audi A6 nebo Jaguaru XF skutečně vypadá jako jeho sourozenec, přímé srovnání detailů však ukazuje, že jde o odlišný vůz. Rozpoznáte to nejen podle tvaru masky chladiče, ale také rozsáhlejšího použití LED ve štíhlejších hlavních světlech i jiného tvaru nasávání v předním nárazníku.
Boky se zdají být opět téměř identické, nicméně prolisů rozbíjejících velkou plochu je zde více a rovněž jejich zakřivení bylo týmem designérů pozměněno. To samé nakonec můžeme říci o zádi. S tou u Quattroporte je skoro zaměnitelná, ale ne úplně. Dokazuje to tvar světel, koncovek výfuku, prostoru pro espézetku a nelakované spodní části nárazníku.
Podoba obou strojů se opakuje rovněž v kabině, výdechy ventilace, budíků či pozice analogových hodin je však zase někde jinde. Rádi bychom vám samozřejmě napsali více i o technice, automobilkou potvrzených číslech naměřené dynamiky, motorizacích a dalších datech, z pochopitelných důvodů nám však v tuto chvíli chybí. Dlouho bychom ale na vše podstatné čekat neměli. Hlavní tajemství Ghibli bylo odhaleno, a Maserati tak už nemá důvod čekání protahovat.
Cena Ghibli s výkonnějším zážehovým šestiválcem by se měla pohybovat kolem 80 tisíc Eur
Podobnost Ghibli s větším Quattroporte je až zarážející, detaily však přece jen vypadají jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:20 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus