Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2013 má své první ceny, začínají na 1,7 milionu Kč za naftový třílitr
16.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dlouhé době poněkud lidovější Maserati, které se chce na trhu postavit i autům jako BMW 5 či Audi A6 už je k mání. Zatím ale jen v zahraničí.
Dubnové představení Maserati Ghibli 2013 máme dávno za sebou. V mezičase jsme si stihli i upřesnit technické údaje a prohlédnout si vůz také poprvé pod širým nebem a vlastně též poprvé na videu. Může se vám líbit, může vám znít, může se vám zamlouvat jeho technika. Ale kolik bude stát? O tom jsme zatím mohli jen spekulovat - náznaky budoucí reality z Itálie sice ke slovu přišly, konkrétní cifry či úplný ceník ale dosud nikoli.
Změnilo se to až koncem tohoto pracovního týdne, kdy první cení vypustilo na světlo světa francouzské zastoupení značky. Italský web Maserati zatím slova „ceník” a „Ghibli” pohromadě nevede a s autem nepočítá ani webový konfigurátor. Může vám to přijít zvláštní ale zrovna v České republice se nemusíme divit - české ceny nové Octavie RS neznáme, i když třeba ty slovinské už známy jsou. Ale ono je to nakonec celkem jedno, i z francouzského ceníku si u aut tohoto typu můžeme udělat podobný obrázek o budoucích cenách vozu v České republice.
Podstatný rozdíl dělá jediné - až brutální francouzské pokuty za emise CO2. Ty u Ghibli dosahují až 6 000 Eur za jedno auto (skoro 155 tisíc Kč), ale pokud si je odečteme, měli bychom dostat ceny, které by neměly být příliš vzdálené těm českým.
Jak už jistě víte, roli základu plní u Ghibli naftový šestiválec prezentovaný jako 3,0 JTD s výkonem 275 koní. Ten, s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, můžete mít za 68 000 Eur. Po odečtení pokuty za CO2 ve výši 1 500 Eur (normovaná spotřeba tohoto modelu je mizivá...) docházíme k částce 66 500 Eur, tedy asi 1 710 000 Kč.
Pokud by vám trojzubec vymáchaný v kýbli s naftou nebyl po chuti, můžete sáhnout po slabším benzinovém motoru 3,0 V6 biturbo s výkonem 330 koní. Ve Francii sice stojí v základu 74 500 Eur, jenže 6 000 z toho dělá pokuta za CO2 a „čistá” částka tedy činí 68 500 Eur, asi 1 760 000 Kč. I tentokrát dostanete zadní pohon a stejný automat.
Vrcholnou verzi zastává na všech trzích provedení 3,0 V6 biturbo S o výkonu 410 koní a Francie není výjimkou. V tomto případě si připravte 87 200 - 6 000 = 81 200 Eur, v přepočtu asi 2 090 000 Kč. Také v tomto případě dostanete pohon zadních kol a automat, ale můžete si připlatit i za pohon Q4, stojí 2 590 Eur (bez pokut), tedy nějakých 67 tisíc korun.
Standardní výbava není marná, můžete počítat třeba s palubním systémem s dotykovou obrazovkou a Bluetooth-konektivitou, koženým čalouněním, automatickou dvouzónovou klimatizací, bi-xenony nebo 18" koly z lehkých slitin. Rozsah příplatkových prvků je pochopitelně podstatně delší.
Neříkáme, že Ghibli musí stát na našem trhu zrovna tolik, je to úplně nový model a chytit se v jeho případě není čeho - naceněn může být všelijak. „Malé” Maserati stojí ve Francii jen o málo více než kolik dáte za Audi A6 3,0 TDI BiT - to u nás pořídíte pod 1,5 milionu. Má ale na západě více výbavy, předpokládáme, že Maserati se specifikacemi pro jednotlivé trhy moc hýbat nebude a nakonec si myslíme, že minimálně na východě se bude tvářit jako „něco víc” než Audi a spol. Po odečtení lokálních francouzských pokut za CO2 nám tak dává smysl, aby Ghibli stálo v základu i v České republice kolem 1,7 milionu a v nejvyšším provedení více než miliony dva. Zda se tohle stane pravdou, ale ukáže jen čas...
Nové Maserati Ghibli na části oficiálních fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.