Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati dále drtivě roste, sériové kupé Alfieri dostane do výroby už v květnu
19.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rčení „s jídlem roste chuť” evidentně platí i v Itálii. Maserati má letos nakročeno k dalšímu třícifernému růstu a chce jej dále podpořit novým kupé.
Nedělejme překvapené - když Maserati letos v Ženevě strhlo plachtu z konceptu Alfieri, bylo nám hned jasné, že z tohoto auta bude sériový model stůj co stůj. Však dobře vypadá, nezdá se být příliš futuristické a život jeho současných předchůdců se nepochybně chýlí ke konci. Nakonec ani přímo automobilka příliš nemlžila, když ústy svého nejvyššího šéfa Marchionneho dala vědět, že auto dostane do výroby během roku až dvou. Nakonec je ale všechno trochu jinak.
Šéf samotného Maserati Harald Wester totiž čerstvě pro Auto News prozradil, že italský trojzubec dále popichuje své konkurenty s vervou Ornelly Muti a prodává okolo 3 500 aut měsíčně. Pokud by tento stav v Italové udrželi, nebo dokonce posunuli dále, prodají letos minimálně 42 000 aut, skoro třikrát tolik co loni (15 400). A to je třeba dodal, že už loňský výsledek byl důkazem obrovského zájmu zejména o Ghibli a Quattroporte a překonal všechna realistická očekávání.
Automobilka tedy má chuť i peníze na svém úspěchu dále pracovat, a tak chce „nakopnout” i vývoj dalších modelů. Jako první na řadě má být právě nové sportovní kupé, které si podle informací Bloombergu má vysloužit zelenou pro výrobu už 6. května, tedy o... rok až dva dříve, než se čekalo. Navíc ani samotné uvedení sériového vozu do produkce údajně nemá být složité - design je prakticky hotov a techniku dodají právě základy Ghibli a Quattroporte.
Další detaily jsou zatím zahaleny rouškou tajemství, apeninský konkurent 911 a F-Typu ale má místo motoru 4,7 V8, jež jsme viděli pod kapotou studie, vsadit na přeplňovaný šestiválec 3,0, který aktuálně s výkonem až 410 koní slouží právé ve dvou opakovaně zmiňovaných nových modelech značky.
Jak se všechno vyvrbí, teprve uvidíme, jestli jsou ale zmíněné zkazky pravdivé, pak se oficiálního potvrzení dočkáme co nevidět. Věčný mediální exhibicionista Sergio M. si jistě nenechá ujít příležitost oznámit nám tuto novinku osobně...
Vážně se nedalo čekat, že Alfieri zůstane jen konceptem. Že jej Maserati pustí do výroby jen pár týdnů po Ženevě, jsme ale nepředpokládali...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva