Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka italského trojzubce dorazí s nízkou hmotností, koncepcí 2+2 a šestiválcem pod kapotou. Nejprve jen jako kupé, později i jako kabriolet.
Maserati Alfieri bylo jedním z nejpůsobivějších konceptů letošní Ženevy., Možná proto produkční model nebude od konceptu příliš vzdálený. Šéf globálního designu mateřského Fiatu Lorenzo Ramaciotti totiž uvedl, že „pokud obě verze dáte dohromady, bude nemožné najít rozdíl“. Řeč je ovšem jen o venkovním vzhledu, pod kapotou se již bude psát zcela jiný příběh - zatímco koncept byl poháněn zvučným osmiválcem o výkonu 460 koní, produkční verze dorazí pouze s šestiválcovými motory.
Tyto pohonné jednotky dostanou stejně jako zmiňovaný agregát V8 přeplňování, přičemž v kombinaci s pohonem zadních kol výkon naroste pouze na 350 koní. V případě verze osazené systémem 4x4 však již můžeme počítat s mnohem vyšším výkonem. K dispozici bude 450 nebo dokonce 520 koní, přičemž jejich přenos zřejmě dostane na starosti pouze automatická převodovka. V tomto směru ovšem platí, že Maserati nás nakonec klidně může manuálem překvapit.
Jízdní dynamika či spotřeba prozatím známé nejsou, v případě času potřebného ke zdolání mety 100 km/h či samotné žíznivosti ovšem můžeme počítat s nízkými údaji. A to nejen díky přeplňování, ale rovněž s ohledem na hmotnost, která bude ovlivněna výrazným užitím hliníku. Ani v tomto směru Ramaciotti neuvedl nic konkrétního, dodal ovšem, že Alfieri překoná hliníkovou strukturu nového Quattroporte o 30 procent.
Daná hmotnost by navíc měla být ideálně rozložena mezi obě nápravy, na čemž bude mít hlavní zásluhu konfigurace sedadel 2+2. Řidič by tedy měl sedět zhruba uprostřed vozu. Tím je ovšem dán vcelku omezený vnitřní prostor, čímž se vysvětluje, proč Alfieri nebude nástupcem modelu Gran Turismo. Místo toho se vůz pojmenovaný po jednom z bratří Maseratiů zaměří na ryzí sportovní vlastnosti.
Nové Gran Turismo oproti tomu bude pokračovat ve šlépějích stávajícího provedení, jehož prodej bude ukončen v příštím roce. To samé platí o otevřené verzi Gran Cabrio. Ramaciotti ovšem žádné konkrétní datum nezmínil. Jistě tak víme pouze tolik, že kupé Alfieri dorazí v roce 2016 a jako kabriolet o 12 měsíců později. Vyrábět by se přitom mělo v Turíně kvůli příbuznosti s modelem Ghibli.
Cena novinky by se pak měla pohybovat okolo 65 000 GBP (cca 2 145 000 Kč), což zní velmi příznivě. Dá se tedy předpokládat, že konkurence od Porsche či Jaguaru bude mít problém.
Produkční verze Maserati Alfieri se po stránce designové od konceptu příliš nevzdálí. K pohonu však využije pouze šestiválcové motory
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva