Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí

Novinka italského trojzubce dorazí s nízkou hmotností, koncepcí 2+2 a šestiválcem pod kapotou. Nejprve jen jako kupé, později i jako kabriolet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí

23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka italského trojzubce dorazí s nízkou hmotností, koncepcí 2+2 a šestiválcem pod kapotou. Nejprve jen jako kupé, později i jako kabriolet.

Maserati Alfieri bylo jedním z nejpůsobivějších konceptů letošní Ženevy., Možná proto produkční model nebude od konceptu příliš vzdálený. Šéf globálního designu mateřského Fiatu Lorenzo Ramaciotti totiž uvedl, že „pokud obě verze dáte dohromady, bude nemožné najít rozdíl“. Řeč je ovšem jen o venkovním vzhledu, pod kapotou se již bude psát zcela jiný příběh - zatímco koncept byl poháněn zvučným osmiválcem o výkonu 460 koní, produkční verze dorazí pouze s šestiválcovými motory.

Tyto pohonné jednotky dostanou stejně jako zmiňovaný agregát V8 přeplňování, přičemž v kombinaci s pohonem zadních kol výkon naroste pouze na 350 koní. V případě verze osazené systémem 4x4 však již můžeme počítat s mnohem vyšším výkonem. K dispozici bude 450 nebo dokonce 520 koní, přičemž jejich přenos zřejmě dostane na starosti pouze automatická převodovka. V tomto směru ovšem platí, že Maserati nás nakonec klidně může manuálem překvapit.

Jízdní dynamika či spotřeba prozatím známé nejsou, v případě času potřebného ke zdolání mety 100 km/h či samotné žíznivosti ovšem můžeme počítat s nízkými údaji. A to nejen díky přeplňování, ale rovněž s ohledem na hmotnost, která bude ovlivněna výrazným užitím hliníku. Ani v tomto směru Ramaciotti neuvedl nic konkrétního, dodal ovšem, že Alfieri překoná hliníkovou strukturu nového Quattroporte o 30 procent.

Daná hmotnost by navíc měla být ideálně rozložena mezi obě nápravy, na čemž bude mít hlavní zásluhu konfigurace sedadel 2+2. Řidič by tedy měl sedět zhruba uprostřed vozu. Tím je ovšem dán vcelku omezený vnitřní prostor, čímž se vysvětluje, proč Alfieri nebude nástupcem modelu Gran Turismo. Místo toho se vůz pojmenovaný po jednom z bratří Maseratiů zaměří na ryzí sportovní vlastnosti.

Nové Gran Turismo oproti tomu bude pokračovat ve šlépějích stávajícího provedení, jehož prodej bude ukončen v příštím roce. To samé platí o otevřené verzi Gran Cabrio. Ramaciotti ovšem žádné konkrétní datum nezmínil. Jistě tak víme pouze tolik, že kupé Alfieri dorazí v roce 2016 a jako kabriolet o 12 měsíců později. Vyrábět by se přitom mělo v Turíně kvůli příbuznosti s modelem Ghibli.

Cena novinky by se pak měla pohybovat okolo 65 000 GBP (cca 2 145 000 Kč), což zní velmi příznivě. Dá se tedy předpokládat, že konkurence od Porsche či Jaguaru bude mít problém.


Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 1 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 01Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 2 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 02Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 3 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 03Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 4 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 04Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 5 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 05Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 6 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 06Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 7 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 08Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 8 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 09Maserati Alfieri: produkční verze zůstane věrná konceptu, Gran Turismo nenahradí - 9 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 10
Produkční verze Maserati Alfieri se po stránce designové od konceptu příliš nevzdálí. K pohonu však využije pouze šestiválcové motory

Zdroj: Piston Heads

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.