Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Alfieri oficiálně: konkurent F-Type a 911 nahradí Gran Turismo
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Alfieri ukazuje náhradu trojzubce za Gran Turismo. Na rozdíl od něj bude čistě sportovním vozem, V8, 460 koní a 1,4 tuny to jistí.
Odhalení italské novinky sice ještě nebylo oficiální a některé detaily nového konceptu Maserati Alfieri zůstávají skryty. Přesto už jsme přinesli video a nástřel prvních podrobností. Teď se konečně vyjádřilo k novince samotné Maserati, doplnilo nebo upřesnilo informace a vyvrátilo spekulace.
Pro inspiraci šel koncept se jménem jednoho ze zakladatelů automobilky až do roku 1954, konkrétně za vozem A6 GCS. Nostalgie ani retrospektiva prý ale nejsou podle slov automobilky na místě, na řadě je totiž oslava 100 let od založení a pohled do budoucnosti. Vůz postavený na zkráceném šasi GranTurisma MC Stradale a navržený designovým centrem v Turíně je 4,59 metru dlouhý, 1,93 metru široký a jen 1,28 metru vysoký. Jeho rozvor dosahuje hodnoty 2 700 milimetrů.
Alfieri koncept údajně následuje takové modely, jakými byl 3500 GT z roku 1957, 5000 GT z roku 1959 a Indy z roku 1969. Pod elegantní uhlazenou karoserií s uspořádáním 2+2 najdeme atmosférický vidlicový osmiválec, který umí rozčeřit stojaté vody nejen zakázkovým výfukem, ale také výkonem 460 koní dosahovaným při sedmi tisících otáčkách a točivým momentem 520 Nm (při 4 750 otáčkách). Uspořádání transaxle bylo spolu s pohonnou jednotkou převzat z modelu GranTurismo.
O přenos haldy newtonmetrů na zadní kola se postará automatizovaná manuální převodovka MC Shift a diferenciál s omezeným prokluzem. Pro lepší dynamickou jízdu prý došlo také na úpravu rozložení hmotnosti a to ve prospěch zadní nápravy. Brzdová soustava Brembo s karbon- keramickými kotouči je převzata z MC Stradale. Problém s decelerací 1,4 tuny vážícího vozu by tedy neměl nikdy nastat. Maserati Alfieri se ukázalo na dvaceti a jednadvacetipalcových kolech inspirovaných klasickým designem z padesátých let. Oslní také lakem Steel Flair nebo modrými doplňky v podobě brzdových třmenů a koncovek výfuků.
Kabina navrhovaná s odkazem na 5000 GT je postavena s ohledem na centrální obrazovku. Přístrojový digitální panel a podlaha jsou vyrobeny z materiálu, který připomíná zoxidovanou ocel používanou V padesátých letech při výrobě závodních vozů. Alfieri má být předzvěstí konce divokých let Maserati a také vyjadřovat nadšení a vášeň této italské značky. Na rozdíl od většiny svých bratrů je tento vůz čistě sportovním náčiním, žádné GT ani připomínat nemá. Alfieri je stoprocentně funkční, a tak je jen otázkou času, než se přemění na produkční model. Doufejme, ža to bude opravdu čistokrevný sporťák, který by značce přinesl slávu lehce překrývanou automobily Ferrari.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Nová konkurence pro Porsche 911 v Ženevě dala na odiv pouze exteriér
Maserati Alfieri ukazuje budoucnost Maserati a také nástin toho, jak bude vypadat nejsportovněji pojatý model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva