Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Malé SUV Lexusu míří do série, japonský Evoque si udrží tvary konceptu LF-NX
4.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sériová verze studie LF-NX se ukáže již na Ženevě. Pod kapotou přitom nenabídne nic jiného než nový čtyřválec 2,0 Turbo. A to i v hybridní verzi.
Křišťálové koule jsou mnohdy nevyzpytatelné a věštit na jejich základě se nevyplácí. Když jsme do ní totiž naposledy nahlédli v souvislosti s představením koncepčního Lexusu LF-NX Turbo, prorokovali jsme modelu ne zrovna brzký příchod sériové verze, navíc ve výrazně pozměněné podobě. Jak se ovšem nyní ukazuje, v obojím jsme značně přestřelili. Japonská automobilka totiž momentálně tvrdí, že novinku máme očekávat v showroomech již příští léto, veřejnou premiéru dokonce již před jarem. A vzhled se prý bude lišit jen minimálně.
„Zjistili jsme, že soudobí zákazníci již nechtějí být natolik konzervativní jako dříve. Celá řada prvků konceptu tak zůstane zachována. Finální design je již hotov a můžu potvrdit, že bude opravdu vyčnívat z řady,“ prohlašuje o chystaném crossoveru šéf evropských operací Lexusu Paul Van der Burgh. A zároveň dodává, že vlastně neexistuje důvod, proč by se sériová verze modelu LF-NX měla podobat čemukoliv, co je momentálně na trhu.
Na tenhle názor slyšíme, přičemž se do puntíku shoduje s voláním zejména amerických dealerů značky, kteří mívají s prodejem konzervativního portfolia Lexusu problémy. Těm by ale mohl být konec velmi brzy, neboť produkční model má debutovat v březnu na ženevském autosalonu a do prodeje zamíří jen krátce poté.
Zajímavé ovšem je, že značka nemá zrovna extrémně vysoké prodejní cíle. Podle Van der Burgha má totiž koncept LF-NX hlavně přivést Lexus do nových segmentů trhu. „V žádném případě ovšem nechceme kopírovat BMW a ani se nehoníme za jejich kvótou. Naším záměrem je snaha udržet značku vysoce individuální.“
To ostatně jen potvrzuje zamýšlená skladba pohonných jednotek. LF-NX totiž bude k mání pouze s novým benzinovým čtyřválcem 2,0 Turbo, a to v klasické nebo hybridní verzi. O výkonu ale bohužel nic nevíme, stejně jako o dynamice nebo ceně, na jejich zveřejnění však naštěstí nebudeme muset čekat tak dlouho.
Koncepční Lexus LF-NX se má v létě příštího roku dostat do prodeje. Po stránce vizuální přitom máme čekat jen minimum změn
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva