Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel nové Tesly do detailu ukázal její tragickou kvalitu, reakce firmy je fascinující
12.8.2020 | Petr Prokopec
Zákazník bohužel nedal na varování a Model Y převzal i přes zjištěné vady v domnění, že je Tesla odstraní. Ta to ale nesvedla a svést ani neplánuje, a tak majitel vozu vše zveřejnil.
Za dob komunismu byly možnosti koupě nového automobilu velmi omezené. Běžně dostupné byly pouze zastoupení Mototechny, do nichž mohla chodit většina lidí stejně chodit jen snít nebo závidět těm, kteří měli patřičné konexe. Ovšem ani jejich objednávky často nebyly vyřizovány k naprosté spokojenosti. Jiná barva, výbava či motorizace byly tím nejmenším problémem, zhoršená kvalita výraznějším. Přesto si jen málokdo dovolil nabízený vůz odmítnout a raději si jej vylepšil doma - opačné rozhodnutí znamenalo nutnost postavit se znovu nakonec řady jiných čekatelů na nový vůz.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy samozřejmě již lidé nejsou limitováni nabídkou jediné firmy. Nicméně i tak mohou zažít manýry, za které by se nestyděly ani někdejší Automobilové závody, národní podnik. Stačí totiž jen, aby si objednali nejnovější Teslu Model Y. Ta sdílí komponenty s Modelem 3, pročež by mělo už dávno dojít na odstranění veškerých porodních bolístek. Nic takového se ale nestalo, místo toho tu máme jistě nejméně kvalitní vůz v historii značky a možná nejméně kvalitní vůz „západní” značky v současnosti. Firma přitom na stížnosti reaguje ve stylu Mototechny potažmo AZNP.
Co přesně to znamená, vám nejlépe vysvětlí Sam Choi. Ten si objednal právě Model Y, který si převzal 13. června. Vůz si nicméně příliš neužil, neboť v servisech značky již strávil třicet dní. Ani tak dlouhá doba ovšem nevedla k odstranění všech problémů. Sam se navíc od jednoho z techniků dozvěděl, že řada věcí již zůstane definitivně nedotažena do konce. Jednoduše proto, že vůz byl vyráběn ve spěchu a takto si „sedl“. Majitel tak může vše akceptovat, anebo prodat elektromobil se ztrátou - to je vskutku fascinující reakce na oprávněnou reklamaci.
Sam přitom uvádí, že kdyby v onom červnu věděl to, co ví dnes, Model Y by nikdy nepřevzal. Jenže před více než měsícem ještě bezmezně věřil Tesle, že „spraví všechno“. Evidentně se tedy nepoučil celou řadou případů, kdy lidé mluví o špatném laku, odlišných spárách karoserie či problémech s dveřmi, zavazadelníkem, sedadly nebo čalouněním. Kvůli tomu všechny tyto nesrovnalosti zakusil na vlastní kůži. Vyzkoušet si tak vlastně mohl i servis, stejně jako servisní přístup značky.
Na první korekce vůz zamířil až týden po dodání, což ve světle všech faktů a informací působí jako záměr značky. Sam kvůli tomu prošvihl možnost vrácení vozu a refundace plné ceny Modelu Y. Když si přitom elektromobil vyzvedl, některé problémy stále přetrvávaly. A stejně tomu bylo i u druhého servisu, který se natáhl na takřka tři týdny. Vůz tedy dosud stál více dnů u techniků, kteří si jej užili daleko více než samotný majitel.
Právě tato skutečnost je momentálně jeho asi poslední nadějí, jak se dočkat navrácení peněz. Či spíše funkčního vozu. Sam totiž i přes veškeré potíže svůj Model Y miluje a byl by rád, kdyby stávající haprující exemplář nahradil tím více kvalitním. Něco takového se ale zdá být nereálné. Dle techniků totiž Tesla navýšila svou produkční aktivitu, aby splnila své závazky. A díky tomu již její auta nevidí kontrolu kvality ani z rychlíku, jako tomu aspoň bylo dosud.
Nicméně zpět k onomu dlouhému servisu. Právě díky době, jakou vůz strávil u techniků, by totiž Sam mohl využít zákonů, které zákazníkům umožňují vrácení zboží a refundaci peněz, pokud má daný produkt vážné kvalitativní problémy. Legislativa nicméně u aut zmiňuje hlavně mechanické a nikoliv designové potíže. I na to možná Tesla spoléhala, nyní ji ale jeden ze servisů mohl potopit.
Zda nicméně dojde na soud či výměnu, aktuálně není jisté. Tesla zatím na veškerou kritiku nikterak nereagovala, to ostatně automobilka či její šéf ani nemají ve zvyku. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Sam povolá do hry právníky. Spíše ale máme pocit, že se nakonec zachová naprosto stejně jako někdejší klientela Škody. Tedy že sklapne podpatky a místo sepisování stížností vytáhne kladivo, kombinačky a šroubovák a raději vše vyřeší ve vlastní garáži.
Komu není rady, tomu není pomoci. Přesvědčit se o tom mohl i Sam Choi, který nedbal varování a převzal si Teslu Model Y. Jeho vůz tak od převzetí strávil více času u techniků než u majitele. Řada závad je navíc prý neopravitelná. Foto: Sam Choi@Facebook
Zdroj: Sam Choi@Facebook
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien