Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV Aston Martin má utrum, firma se zaměří na zakázkové karosářství
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se chtějí zaměřit na čínský trh, který fandí čtveřici dveří, absolutnímu luxusu a limitovaným sériím. Proto nová Lagonda bude sedanem.
Britská automobilka před pěti lety představila na autosalonu v Ženevě koncepční SUV, jež mělo být klíčem k návratu značky Lagonda. Jak nám však dokázaly informace z posledních měsíců, Aston Martin poněkud změnil plány. Důvodem je hlavně „podlézání“ automobilky čínskému publiku, které je pro budoucnost firmy zásadní. „Čína je z historického hlediska trhem čtyřdveřových modelů,“ osvětluje současný stav designový ředitel Marek Reichman. „Je proto zjevné, že naším nejúspěšnějším modelem na tomto trhu je Rapide.“
Znovuzrozená Lagonda tak v Číně nemůže minout terč. Podle všeho ale bude jen první vlaštovkou, neboť automobilka hodlá ten samý hřebíček udeřit hned několikrát. „Koncept SUV Lagonda jsme ukázali již v roce 2009, nakonec však máme se značkou jiné plány. Ve znovuzavedení její reputace se přitom bude skrývat mnohé překvapení, neboť hodláme jít cestou velmi unikátních zakázkových karoserií. A to je to, co reputaci této značky odpovídá nejlépe.“
Nebude tedy nakonec Lagonda názvem divize, která by konkurovala třeba oddělení Special Operations, jímž se nově může pochlubit Jaguar Land Rover? „Je to něco více. Je to znovuzrození značky, ovšem ve velmi omezené produkci. Věříme, že v tomto případě nejde o masový produkt,“ dodává Reichman. Je tedy zřejmé, že sérií by mohlo být více, žádná z nich však nepřekročí kvótu stovky exemplářů.
A jaký je vlastně osud původního SUV? To bylo kompletně smeteno ze stolu, neboť šlo o duchovní dítko bývalého šéfa firmy Dr. Ulricha Beze. „Tehdy byla jiná doba, byla to Ulrichova doba. Nyní je ale vše jinak, máme odlišné plány i rozdílnou vizi toho, čím by se značka (Lagonda) měla stát.“ Tomu lze přitom jen tleskat, neboť nemít v portfoliu SUV si v dnešní době troufne málokterá značka.
Samozřejmě, v budoucnu může i Aston Martin změnit plány, přičemž v jeho případě by asi výroba SUV nemusela být ničím náročným. Britové by se totiž mohli v rámci spolupráce s německým Daimlerem dostat třeba k takové platformě Mercedesu ML či GL. Jak je ale zjevné, tuto možnost hned tak nevyužijí.

Podle Marka Reichmana, designového ředitele Astonu Martin, se budoucnost značky skrývá v unikátním zakázkovém karosářství...
...nikoliv v SUV. Díky tomu Britové půjdou proti současným trendům
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins