Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV Aston Martin má utrum, firma se zaměří na zakázkové karosářství
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se chtějí zaměřit na čínský trh, který fandí čtveřici dveří, absolutnímu luxusu a limitovaným sériím. Proto nová Lagonda bude sedanem.
Britská automobilka před pěti lety představila na autosalonu v Ženevě koncepční SUV, jež mělo být klíčem k návratu značky Lagonda. Jak nám však dokázaly informace z posledních měsíců, Aston Martin poněkud změnil plány. Důvodem je hlavně „podlézání“ automobilky čínskému publiku, které je pro budoucnost firmy zásadní. „Čína je z historického hlediska trhem čtyřdveřových modelů,“ osvětluje současný stav designový ředitel Marek Reichman. „Je proto zjevné, že naším nejúspěšnějším modelem na tomto trhu je Rapide.“
Znovuzrozená Lagonda tak v Číně nemůže minout terč. Podle všeho ale bude jen první vlaštovkou, neboť automobilka hodlá ten samý hřebíček udeřit hned několikrát. „Koncept SUV Lagonda jsme ukázali již v roce 2009, nakonec však máme se značkou jiné plány. Ve znovuzavedení její reputace se přitom bude skrývat mnohé překvapení, neboť hodláme jít cestou velmi unikátních zakázkových karoserií. A to je to, co reputaci této značky odpovídá nejlépe.“
Nebude tedy nakonec Lagonda názvem divize, která by konkurovala třeba oddělení Special Operations, jímž se nově může pochlubit Jaguar Land Rover? „Je to něco více. Je to znovuzrození značky, ovšem ve velmi omezené produkci. Věříme, že v tomto případě nejde o masový produkt,“ dodává Reichman. Je tedy zřejmé, že sérií by mohlo být více, žádná z nich však nepřekročí kvótu stovky exemplářů.
A jaký je vlastně osud původního SUV? To bylo kompletně smeteno ze stolu, neboť šlo o duchovní dítko bývalého šéfa firmy Dr. Ulricha Beze. „Tehdy byla jiná doba, byla to Ulrichova doba. Nyní je ale vše jinak, máme odlišné plány i rozdílnou vizi toho, čím by se značka (Lagonda) měla stát.“ Tomu lze přitom jen tleskat, neboť nemít v portfoliu SUV si v dnešní době troufne málokterá značka.
Samozřejmě, v budoucnu může i Aston Martin změnit plány, přičemž v jeho případě by asi výroba SUV nemusela být ničím náročným. Britové by se totiž mohli v rámci spolupráce s německým Daimlerem dostat třeba k takové platformě Mercedesu ML či GL. Jak je ale zjevné, tuto možnost hned tak nevyužijí.
Podle Marka Reichmana, designového ředitele Astonu Martin, se budoucnost značky skrývá v unikátním zakázkovém karosářství...
...nikoliv v SUV. Díky tomu Britové půjdou proti současným trendům
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva