Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.
Luxgen Motor existuje necelé čtyři roky, ale její výrobní program a poměrně zajímavý výčet technologií v jejich vozech naznačuje, že jde o poněkud pokročilejší stroje, než jsme zvyklí vídat u automobilů čínských značek. Portfolio společnosti zahrnuje dvojici velkých vanů s názvem Luxgen 7 CEO a Luxgen 7 MPV, nadto firma vyrábí crossover Luxgen 7 SUV a nejčerstvější novinkou je sedan Luxgen 5 poprvé představený přibližně před rokem.
Právě pětka se jako první z modelů objeví v evropském regionu - stane se tak v rámci moskevského autosalonu, který začíná koncem srpna. Luxgen Motors se netají tím, že by chtěl prodávat svá auta i dále směrem na západ, jeho expanzi však prozatím brzdí nevalné ekonomické vyhlídky evropského regionu a vědomí, že síla jména Luxgen je prakticky nulová.
Pětisedadlový automobil vychází z konceptu elektromobilu Neora a v produkční podobě absolvoval veřejnou výstavní premiéru na posledním tchajpejském autosalonu. Karoserie má zajímavý koeficient aerodynamického odporu jen 0,28, a přestože Luxgen 5 může z některých úhlů připomínat vozy jiných značek, jako celek vypadá docela svébytně.
Pod přední kapotou se nachází jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1,8 a 2,0 litru, přičemž oba využívají elektroniku Delphi, turbodmychadla Garrett a výlučně automatické převodovky japonské společnosti Aisin. V případě menší pohonné jednotky s výkonem 152 koní a točivým momentem 230 newtonmetrů pětistupňovou, větší agregát s výkonem 172 koňských sil a 256 newtonmetry pro změnu šestistupňovou.
Dynamické parametry vozu ve spojení se slabším motorem chybí, dvoulitr zvládne akceleraci na 100 km/h za „8,48 sekundy“ (tak psáno jest...) a jezdí maximální rychlostí 210 km/h.
Zajímavostí auta je třeba multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou pracující s rozhraním Android a technologií jednoho z největších výrobců mobilních telefonů HTC. Řidič má k dispozici připojení na internet i s přístupem k sociálním sítím, samozřejmostí je zde Bluetooth nebo navigace. Luxgen má také výklopný head-up displej, velmi podobný tomu, který využívají vozy Peugeot, ale najdete zde také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, systém nočního vidění, kamery zabírající kompletní prostor kolem vozu, varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu nebo monitorování mrtvého úhlu.
Luxgen 5 byl původně koncept elektromobilu Neora s motorem o výkonu 241 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus