Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus odhaluje plány, přijde i krutý nástupce 2-Eleven s 406 koňmi a 900 kg
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pro následující dva roky chystají Britové lehčí a rychlejší Elise a Exige. Kromě toho ale přijde i Evora Roadster a také vůz se záluskem na rekord Nürburgringu.
Britská automobilka Lotus měla v posledních letech několikrát na kahánku a do bezpečné vzdálenosti od bankrotu jí dopomohla až změna vlastníka spojená s příchodem nového šéfa. Tím se stal Jean-Marc Gales, který hned od počátku pronásledován vlnou nevole musel asistovat při restrukturalizaci firmy. Není však žádným překvapením, že se teď značce rázem daří o poznání lépe třebaže velký podíl na vylepšení finanční situace nesou i nová prodejní místa, jenž přitáhla za poslední rok o poznání více kupců, potažmo prodejních čárek.
Úleva je znát také ve vývojovém oddělení, které nedávno odprezentovalo faceliftovaný model Evora 400. A až se rozjedou jeho prodeje naplno, očekává se prý produkce tří tisíc vozů ročně, navíc s ohledem k vyšší ceně ještě vyšší zisky. Tento model ale nezůstane ani zdaleka jedinou novinkou portfolia, protože Gales v rozhovoru pro Top Gear naznačil ještě další budoucí vozy. Můžeme se tak těšit především na vylepšené - řekněme modernizované - modely Elise, Exige a Evora, jejichž postupné uvádění se chystá v horizontu následujících dvou let.
Pokud bychom šli do podrobností a zaměřili se na jejich společné záchytné body, řec bude o nižší hmotnosti a zároveň vyšším výkonu, přičemž u některých verzí se počítá kromě toho s úbytkem komfortu pasažérů ve smyslu úbytku zbytečných prvků výbavy. Podvozkově má ale například Evora zůstat na úrovni Porsche 911. Gales také neskrýval své vzrušení z nástupce modelu 2-Eleven, od něhož se očekává zisk titulu nejrychlejšího produkčního automobilu Severní smyčky německého Nürburgringu.
Stačit by mu k tomu prý měla hmotnost 900 kilogramů, kterou bude rozhýbávat motor o výkonu 406 koní (298 kW) - výsledkem je tedy 451 koní na tunu. Pokud se ovšem podíváme na připravovaný Radical RXC Turbo 500, který se pochlubí 468 koňmi na tunu, zdá se nám být plán Lotusu docela ambiciózní. Tak či onak bude souboj obou bristkých novinek divácky jistě přitažlivý. Ta od Lotusu dorazí už do dvou let a bude údajně nejdražším modelem značky.
I kdyby se u Lotusu nakonec nezadařilo, mohou se fandové ještě těšit minimálně na několik nových variant Evory, a to včetně otevřené varianty Roadster nebo modelu zaměřeného čistě na okruhy. Co se týče Exige, u něho se s faceliftem a označením 400 objeví tentýž přeplňovaný 3,5litrový vidlicový šestiválec Toyoty (disponující 406 koňmi a 410 Nm točivého momentu), jaký je v Evoře 400. Dodatkem je ještě zajímavé tvrzení, že vlastní motory prý automobilka vyvíjet neplánuje, neboť japonský základ se prý jen úpravami kompresoru a řídicí jednotky dá přizpůsobit přesně ku obrazu, jaký si Lotus představuje. „Stávající šestiválec má takřka dokonalý zvuk a dobré reakce“, a tak tedy není důvod utrácet za vývoj čehokoliv nového.
A pokud přijde řeč na V8 z koncepčního Espritu, pak prý z nedostavěného motoru nebylo nic použitelného. Stejně tak Gales hovoří o hliníkových konstrukcích vozů, které zůstanou stejné zřejmě i po roce 2020, protože ve srovnání s karbonovým řešením nabízejí stejnou hmotnost a pevnost, ovšem za třetinovou cenu. V tomto smyslu se také zmiňuje o Alfě Romeo 4C, která sice využívá v konstrukci karbonu, ale její rám váží ve srovnání s řešením Lotusu jen o pět kilogramů více.
Britové navíc v současnosti vlastní továrnu na hliníková šasí, a tak to na jakoukoliv změnu zkrátka nevypadá, spíše se budou snažit vylepšovat stávající řešení jeho výroby. Také se zaměří na včasnější premiéry naplánovaných modelů a rychlejší procesy výroby aut, což by se mělo do budoucna projevit na vyšší kvalitě a zisku ze všech finálních produktů. Držíme palce a uvidíme.





















Lotus Evora letos projde faceliftem, který přinese více koní a méně kilogramů. Stejnou cestou se vydá také Exige, ale nejvyšší stupeň "zajímavosti" nebude patřit ani jednomu z těchto modelů
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11