Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus odhaluje plány, přijde i krutý nástupce 2-Eleven s 406 koňmi a 900 kg
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pro následující dva roky chystají Britové lehčí a rychlejší Elise a Exige. Kromě toho ale přijde i Evora Roadster a také vůz se záluskem na rekord Nürburgringu.
Britská automobilka Lotus měla v posledních letech několikrát na kahánku a do bezpečné vzdálenosti od bankrotu jí dopomohla až změna vlastníka spojená s příchodem nového šéfa. Tím se stal Jean-Marc Gales, který hned od počátku pronásledován vlnou nevole musel asistovat při restrukturalizaci firmy. Není však žádným překvapením, že se teď značce rázem daří o poznání lépe třebaže velký podíl na vylepšení finanční situace nesou i nová prodejní místa, jenž přitáhla za poslední rok o poznání více kupců, potažmo prodejních čárek.
Úleva je znát také ve vývojovém oddělení, které nedávno odprezentovalo faceliftovaný model Evora 400. A až se rozjedou jeho prodeje naplno, očekává se prý produkce tří tisíc vozů ročně, navíc s ohledem k vyšší ceně ještě vyšší zisky. Tento model ale nezůstane ani zdaleka jedinou novinkou portfolia, protože Gales v rozhovoru pro Top Gear naznačil ještě další budoucí vozy. Můžeme se tak těšit především na vylepšené - řekněme modernizované - modely Elise, Exige a Evora, jejichž postupné uvádění se chystá v horizontu následujících dvou let.
Pokud bychom šli do podrobností a zaměřili se na jejich společné záchytné body, řec bude o nižší hmotnosti a zároveň vyšším výkonu, přičemž u některých verzí se počítá kromě toho s úbytkem komfortu pasažérů ve smyslu úbytku zbytečných prvků výbavy. Podvozkově má ale například Evora zůstat na úrovni Porsche 911. Gales také neskrýval své vzrušení z nástupce modelu 2-Eleven, od něhož se očekává zisk titulu nejrychlejšího produkčního automobilu Severní smyčky německého Nürburgringu.
Stačit by mu k tomu prý měla hmotnost 900 kilogramů, kterou bude rozhýbávat motor o výkonu 406 koní (298 kW) - výsledkem je tedy 451 koní na tunu. Pokud se ovšem podíváme na připravovaný Radical RXC Turbo 500, který se pochlubí 468 koňmi na tunu, zdá se nám být plán Lotusu docela ambiciózní. Tak či onak bude souboj obou bristkých novinek divácky jistě přitažlivý. Ta od Lotusu dorazí už do dvou let a bude údajně nejdražším modelem značky.
I kdyby se u Lotusu nakonec nezadařilo, mohou se fandové ještě těšit minimálně na několik nových variant Evory, a to včetně otevřené varianty Roadster nebo modelu zaměřeného čistě na okruhy. Co se týče Exige, u něho se s faceliftem a označením 400 objeví tentýž přeplňovaný 3,5litrový vidlicový šestiválec Toyoty (disponující 406 koňmi a 410 Nm točivého momentu), jaký je v Evoře 400. Dodatkem je ještě zajímavé tvrzení, že vlastní motory prý automobilka vyvíjet neplánuje, neboť japonský základ se prý jen úpravami kompresoru a řídicí jednotky dá přizpůsobit přesně ku obrazu, jaký si Lotus představuje. „Stávající šestiválec má takřka dokonalý zvuk a dobré reakce“, a tak tedy není důvod utrácet za vývoj čehokoliv nového.
A pokud přijde řeč na V8 z koncepčního Espritu, pak prý z nedostavěného motoru nebylo nic použitelného. Stejně tak Gales hovoří o hliníkových konstrukcích vozů, které zůstanou stejné zřejmě i po roce 2020, protože ve srovnání s karbonovým řešením nabízejí stejnou hmotnost a pevnost, ovšem za třetinovou cenu. V tomto smyslu se také zmiňuje o Alfě Romeo 4C, která sice využívá v konstrukci karbonu, ale její rám váží ve srovnání s řešením Lotusu jen o pět kilogramů více.
Britové navíc v současnosti vlastní továrnu na hliníková šasí, a tak to na jakoukoliv změnu zkrátka nevypadá, spíše se budou snažit vylepšovat stávající řešení jeho výroby. Také se zaměří na včasnější premiéry naplánovaných modelů a rychlejší procesy výroby aut, což by se mělo do budoucna projevit na vyšší kvalitě a zisku ze všech finálních produktů. Držíme palce a uvidíme.
Lotus Evora letos projde faceliftem, který přinese více koní a méně kilogramů. Stejnou cestou se vydá také Exige, ale nejvyšší stupeň "zajímavosti" nebude patřit ani jednomu z těchto modelů
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před hodinou - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 3 hodinami - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 4 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien