Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige V6 Cup: 350 koní na 1 080 kilogramů
18.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vyberte si specifikaci, přihlaste se do šampionátu Lotus Cup a dupněte na pedál. Nic jiného než závodit nový 350koňový Exige neumí, ani nechce umět.
Pozornost celého automobilového světa se aktuálně upírá k americkému Pebble Beach. Neznamená to ale, že by v ostatních částech světa složili ruce v klín a řekli si, že pracovat má cenu až v pondělí. Kupříkladu ve Velké Británii na okruhu Brands Hatch pořádá Lotus svůj vlastní festival, jehož hlavní hvězdou bude nejvíce okruhově zaměřená verze Exige V6 Cup.
Ta si před zadní nápravu nastěhovala vidlicový šestiválec o 3,5litrovém objemu, který produkuje 350 koňských sil. V kombinaci s hmotností pouhých 1080 kg (i když na Lotus se i to někomu může zdát hodně, je to 3,08 kg na koně a to je lepší poměr než třeba u nového BMW M5 F10, které definuje hodnota 3,47 kg na koně) je tak potřeba k akceleraci z klidu na stovku pouhých 3,5 sekundy. A nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 274 km/h, čímž Exige V6 Cup deklasuje i do té doby nejrychlejší Evoru S.
K dispozici bude hned ve dvou verzích - jako verze Track Day jen pro občasné okruhové dny. A poté jako něco, co sám Lotus popisuje jako „plnohodnotná soutěžní specifikace“. Je tak asi jasné, že masážní sedadla, navigace nebo výkonný audio systém nebudou součástí výbavy, přestože ceny startují u prvního modelu na 62 995 GBP (cca 2 miliony Kč) a u druhého na 74 995 GBP (necelých 2,4 milionu Kč).
Komfort a luxus však byl odjakživa u Lotusu až na posledním místě. Nikoho tak nepřekvapí, že dovnitř se nastěhovala závodní ochranná klec, hasicí přístroj schválený úředníky FIA, závodní sedadla, do nichž je možné usednout s helmou a krčním systémem HANS či odnímatelný volant, kterým mají třeba monoposty F1.
Zákazník si také může vybrat, zda touží po čtyř- nebo šestibodových závodních pásech. A stejně tak může pomocí systému Lotus Dynamic Performance Management volit mezi třemi režimy (Touring, Sport a Race), které upravují nastavení motoru a trakční kontroly. Stavitelný je rovněž podvozek, zatímco zadní křídlo bylo usazeno napevno.
Komplet dotvářejí slicky Pirelli P-Zero Trofeo, zadní difuzor nebo co nejmenšímu odporu větru přizpůsobený čelní nárazník. Prodej započne v prosinci letošního roku, přičemž do března 2013 bude vyrobeno pouze 20 vozů. Ty posléze mohou závodit v nové sérii Lotus Cup, která se pojede v Evropě, Spojených státech a Japonsku. Přihlásíte se?




Nový Lotus Exige V6 Cup byl stvořen k jedinému - k účasti na závodech a okruhových dnech. Zvolit si můžete více či méně zaměřenou soutěžní specifikaci, šestiválec s výkonem 350 koní je standardem v obou případech
Zdroj: Lotus přes Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva