Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige S Roadster 2013 podrobněji, nabízí poměr 3,33 kg na koně
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte zbytečného 1,66 milionu, kupte si Lotus, který stovku pokoří za 4 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti však nechte vymontovat omezovač.
Hmotnost byla pro Colina Chapmana, zakladatele automobilky Lotus, vždy vším. A zdá se, že nový vlastník britské značky nehodlá z této cesty sejít. Chystaný Exige S Roadster, který přijde letos v létě do prodeje, totiž váží jen 1 166 kilogramů a hmotnost je tak o 10 kg nižší než u kupé. Je tomu tak navzdory zažité praxi, že otevřené verze kupátek jsou díky přidaným výztuhám vždy těžší, Lotusu však k pravému opaku nepomohly čáry, ale fakt, že Exige vychází z roadsteru Elise. Tím pádem již požadovanou tuhost má a není třeba dohazovat další výztuhy a tím i kila. Nahrazením pevného střešního panelu kupé za minimalistické plátno pak mohlo dojít i na onu dietu.
Jen hmotnosti se však nový Lotus Exige S Roadster nechlubí. Stejně jako kupé totiž za sedadly nabízí 3,5litrový šestiválec o výkonu 350 koní. Stovku tak otevřená verze pokoří stejně jako kupé za 4 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem byla zásahem elektroniky zredukována z 274 na pouhých 233 km/h - proč, ví asi jen bůh, pro podobné roadstery nebývá problém jezdit ani o 100 km/h vyššími rychlostmi. I přesto má jít o nejrychlejší otevřený Lotus, což bude asi pravda hlavně v zatáčkách, neboť s poměrem 3,33 kila na koně by měl nabídnout více mrštnosti než standardní čtyřválcová verze se 4,16 kg na koně.
Spotřeba byla vyčíslena na 10,1 l/100 km, to je však v případě Lotusu zřejmě méně důležitý údaj. Slibuje jej jediná dodávaná šestistupňová manuální převodovka, zajímavý je pak i výčet standardní výbavy, ve které nechybí tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 17palcová kola vpředu a 18palcová vzadu, pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa či brzdy AP Racing.
Cena novinky je (bohužel, chce se dodat) spojena s poměrně limitovanou dostupností. Exige S Roadster totiž bude k mání pouze ve Velké Británii za 52 900 GBP (cca 1 535 000 Kč včetně daně), Japonsku (za 8,5 milionu yenů/1 700 000 Kč, opět včetně daní) a vybraných evropských trzích, kde se cena 55 378 EUR (1 385 000 Kč) bude navyšovat o příslušnou daň. U nás by tak Exige S Roadster mohl vycházet na 1,66 milionu.
Jde ale samozřejmě jen o holý základ, dokoupit můžete třeba okruhově naladěné zavěšení nebo systém efektivního řízení startu z místa (launch control). V rámci interiéru si pak lze vybrat komfort spojený s audio systémem, koženým čalouněním nebo klimatizací, či naopak sportovní zaměření, kdy nedostanete nic z výše zmíněného.
Nový Exige S Roadster váží o 10 kg méně než kupé a tohle je první fotka sériového provedení
Poprvé se otevřená verze Lotusu Exige S ukázala jako koncept již loni v Ženevě, poté však musela britská značka čelit sérii problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB