Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy

Novinka v základu nabízí sportovní a technologický paket, sedadla čalouněná černou kůží nebo unikátní barvy. Přesto je levnější než standard s těmito příplatky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy

19.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka v základu nabízí sportovní a technologický paket, sedadla čalouněná černou kůží nebo unikátní barvy. Přesto je levnější než standard s těmito příplatky.

Pro britskou automobilku nebyl rok 2012 zrovna tím šťasným. Díky interním zmatkům a tahanicím přišla o kontrakt s Renaultem, který připadl Caterhamu. S ohledem na finanční potíže pak byl zastaven vývoj všech novinek s výjimkou nové generace modelu Esprit, která zřejmě byla v už příliš pozdní fázi vývoje. A ani právní tahanice s bývalým šéfem Dany Baharem se přitom u Lotusu nestarají dobrou náladu. Na revizi stávající nabídky se značka přesto dokázala soustředit, od příštího roku tak bude možné zakoupit model Evora Sports Racer.

Mechanické změny pod kapotou či na podvozku ale navzdory siláckému jménu nečekejte. Jde spíše o specifický balík výbavy, který lze aplikovat na standardní Lotus Evora o výkonu 280 koní i na verzi Evora S, jejíž 3,5litrový šestiválec v kombinaci s kompresorem produkuje koní 350. Na druhou stranu, sdružení celé řady doplňků pod jeden paket se opravdu vyplatí. V případě základu, který stojí 57 900 GBP (cca 1 680 000 Kč), totiž ušetříte 6 500 GBP (188 500 Kč), u verze S za 65 900 GBP (1 912 000 Kč) pak dokonce 7 150 GBP (208 000 Kč).

Úsporou je přitom míněn rozdíl mezi cenou modelu Evora Sports Racer a běžnými verzemi nabušenými týmiž příplatky. Mezi ně patří často vyhledávaný paket Sports Pack, který zahrnuje posunutý otáčkoměr, ostřejší odezvu plynového pedálu, sportovní režim kontroly trakce nebo odvrtávané kotouče a větší difuzor.

Dále Sports Racer dostal paket Tech Pack, pod nějž spadá vylepšený audiosystém, dotykový displej, tempomat, parkovací senzory a rozhraní Bluetooth. Standardem je pak i konfigurace sedadel 2+2, kde počítat můžete s černým koženým čalouněním a červenými kontrastními švy.

Zvenčí se pak nový Lotus bude pyšnit unikátními kombinacemi, které černé doplňky (litá kola, střecha, prahy, čelní spoiler a zadní difuzor) kombinují se čtyřmi barvami - bílou Aspen White, šedou Carbon Grey, modrou Nightfall Blue a červenou Ardent Blue.


Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 1 - Lotus Evora Sports Racer
Nový Lotus Evora Sports Racer se prozatím představil na jediné fotografii

Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 2 - Test Lotus Evora 59Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 3 - Test Lotus Evora 60Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 4 - Test Lotus Evora 61Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 5 - Test Lotus Evora 11Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 6 - Test Lotus Evora 16Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 7 - Test Lotus Evora 22Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 8 - Test Lotus Evora 53Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 9 - Test Lotus Evora 38Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 10 - Test Lotus Evora 39Lotus Evora Sports Racer: drsné jméno skrývá jen výhodný balík výbavy - 11 - Test Lotus Evora 40
Více snímků se ale dost možná ani nedočkáme, vůz bude prostě vypadat jako standardní Evora (zde v základním provedení z našeho letošního testu) s již dnes dostupnými příplatky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.