Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře

Čtyřmístné kupé značky dostane jiný vzhled, kabinu i vyšší výkon a nižší hmotnost. Ukázat se má již v březnu na autosalonu v Ženevě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře

14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřmístné kupé značky dostane jiný vzhled, kabinu i vyšší výkon a nižší hmotnost. Ukázat se má již v březnu na autosalonu v Ženevě.

Britská automobilka v posledních několika letech neprožívá zrovna procházku růžovou zahradou. Jedním z důvodů jsou expanzivní plány bývalého šéfa Danyho Bahara, které firmu přivedly na pokraj zkázy. Jeho nástupce Jean-Marc Gales naštěstí stojí nohama pevně na zemi, pročež se zdá, že Lotus bude zachráněn i pro příští generace. Bez obětí to ovšem nešlo, přičemž na mysli nyní máme v září avizované propouštění čtvrtiny zaměstnanců.

Tento krok ovšem Gales, který je fanouškem Lotusu již od dětství, logicky zdůvodňuje. „Když jsem před šesti měsíci nastoupil, pracovalo ve firmě 1 200 lidí, kteří vyráběli 1 200 aut ročně. Takový stav se nedal přežít. Nyní ovšem máme 900 zaměstnanců, přičemž roční kvóta narostla na dva tisíce kusů. V příštím roce pak bude vyrobeno dokonce 3 000 vozů, což je stav, který přetrvá také v příštích letech.“

Časem by se ovšem Lotus měl dostat na desetitisícovou produkci, bez nových modelů ovšem tento plán nebude reálný. Gales přitom v rámci jeho realizace bude vycházet ze zkušeností, jichž nabyl u koncernu VW Group. V německé automobilce totiž pracoval zrovna ve chvíli, kdy tehdejší šéf Ferdinand Piech rozhodl o zařazení modelu Cayenne do portfolia značky ze Zuffenhausenu.

Stejně jako německé SUV by i to britské pak mělo využít již existujících komponentů. A zatímco Cayenne vycházel z Volkswagenu Touareg, SUV Lotusu by použilo jako základ některý z modelů malajského Protonu. Jelikož by navíc prodej byl směřován především na asijské země, nevadil by v takovém případě ani docela plebejský původ. Tato doba je však ještě příliš vzdálená.

Nejbližší budoucnost se týká vylepšování stávajícího portfolia, přičemž Gales chce pokračovat v duchovním odkazu zakladatele značky Colina Chapmana. Dočkat bychom se tedy měli navyšování výkonu, který bude doprovázet nižší hmotnost. Zároveň dojde ke zlepšení každodenní využitelnosti, pročež nový šéf Lotusu tráví každý večer tím, že usedá za volant jednotlivých modelů.

První vlaštovkou, která by podle nového receptu měla být ušita, se stane modernizovaná Evora. Tu spatříme již v březnu v Ženevě, přičemž očekávat můžeme nejen jiný design a odlišnou architekturu kabiny, ale také o 15 procent vyšší výkon. Hmotnost samozřejmě poletí dolů, i když prozatím jen o chloupek. Větší dieta je totiž vyhrazena rodině Cup, která se stane součástí každé modelové řady.

Zatím sice není jisté, o kolik kil by měla hmotnost poklesnout, hovoří se ovšem až p 50 kilogramech. A to při ponížení nákladů o 10 procent na každém voze. Mimo to má do konce příštího roku narůst počet dealerství ze současných 145 na 205, v roce následujícím pak dorazí modernizovaný Exige a dokonce i nástupce okruhového speciálu 2-Eleven.

Zdá se tedy, že Lotus je konečně v dobrých rukou, i když Gales dodává, že jde o běh na dlouhou trať. Firmu pak přirovnává k Šípkové Růžence, která se právě začíná probouzet. Doufejme tedy, že se znovu nepíchne o trn a znovu neusne. Další princ připravený britskou klasiku políbit by už nemusel dorazit...


Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 1 - Test Lotus Evora 71Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 2 - Test Lotus Evora 72Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 3 - Test Lotus Evora 73Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 4 - Test Lotus Evora 59Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 5 - Test Lotus Evora 60Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 6 - Test Lotus Evora 61Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 7 - Test Lotus Evora 11Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 8 - Test Lotus Evora 16Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 9 - Test Lotus Evora 22Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 10 - Test Lotus Evora 53Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 11 - Test Lotus Evora 38Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 12 - Test Lotus Evora 39Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře - 13 - Test Lotus Evora 40
Lotus Evora se dočká zásadního přepracování, které přinese vyšší výkon, nižší hmotnost i působivější vzhled

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.