Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 414E: první hybridní Lotus má blízko k výrobě
6.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Projekt prvního hybridu automobilky Lotus vstoupil do testovací fáze, což znamená, že stejným způsobem pokročil také projekt Infiniti Emerg-E.
Lotus to se svým prvním hybridem patrně myslí vážně. Podle britského Autocaru se v centrále automobilky v norfolkském Hethelu již na plné obrátky rozjely dynamické testy a zkoušky odolnosti. Oproti plánovanému termínu navíc v časovém předstihu.
Divize Lotus Engineering požívala při vývoji (a také teď, při dolaďování svého stroje) jisté nadstandardní výhody. Vznik modelu 414E, jehož jméno je odvozeno od výkonu dvojice elektromotorů (414 koní), není výlučně soukromá záležitost, ale peníze do něj sype také vládní agentura „The Technology Strategy Board“ (TSB).
Zajímavé přitom je, že ta se účastní také projektu REEVolution, z nějž vzešel nedávno zmiňovaný Jaguar XJ_e, na kterém participuje kromě Lotusu a jiných firem rovněž Nissan. Právě REEVolution a TSB jsou pojítkem mezi Lotusem 414E a konceptem Infiniti Emerg-E, který se před pár dny představil na goodwoodském festivalu.
Oba vozy sdílejí společnou platformu Evory dodanou Lotusem. Kompresorem přeplňovaný tříválec DIG-S o objemu 1,2 litru, který slouží coby „prodlužovač“ dojezdu pohánějící elektrický generátor, pro změnu pochází z poslední generace Nissanu Micra. Jak bylo už řečeno, dva elektromotory mají výkon 414 koní, točivý moment 1 000 newtonmetrů a jsou schopny udělit maximální rychlost 210 km/h a na stovku akcelerovat za čtyři sekundy.
Infiniti i Lotus, jejichž vývoj tímto může probíhat souběžně, by měly mít v elektrickém režimu dojezd 50 kilometrů a celkový akční rádius by se měl díky spalovacímu motoru posunout k hranici 480 kilometrů bez nutnosti tankovat nebo dobíjet. Každopádně akumulátory bude možné „tankovat“ i ze zásuvky a malý tříválec bude schopen spalovat benzín, metanol a také klasický alkohol, tedy etanol.
Zahájení testů sice neznamená, že se obě auta dostanou do sériové výroby, každopádně založit veřejnými prostředky podporovanou alianci Renault-Nissan/Infiniti, Tata-Jaguar-Land Rover a Lotus-Lotus Engineering a nic z toho nevzejít, to už zavánělo slušnou defraudací. Takže k výrobě musí být 414E přinejmenším blízko...
Lotus zahájil testy odolnosti Evory 414E, což je možná i důvodem, proč Emerg-E při zkoušce v Goodwoodu dopadl tak, jak dopadl
Zdroje: Lotus Engineering, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus