Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 414E: první hybridní Lotus má blízko k výrobě
6.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Projekt prvního hybridu automobilky Lotus vstoupil do testovací fáze, což znamená, že stejným způsobem pokročil také projekt Infiniti Emerg-E.
Lotus to se svým prvním hybridem patrně myslí vážně. Podle britského Autocaru se v centrále automobilky v norfolkském Hethelu již na plné obrátky rozjely dynamické testy a zkoušky odolnosti. Oproti plánovanému termínu navíc v časovém předstihu.
Divize Lotus Engineering požívala při vývoji (a také teď, při dolaďování svého stroje) jisté nadstandardní výhody. Vznik modelu 414E, jehož jméno je odvozeno od výkonu dvojice elektromotorů (414 koní), není výlučně soukromá záležitost, ale peníze do něj sype také vládní agentura „The Technology Strategy Board“ (TSB).
Zajímavé přitom je, že ta se účastní také projektu REEVolution, z nějž vzešel nedávno zmiňovaný Jaguar XJ_e, na kterém participuje kromě Lotusu a jiných firem rovněž Nissan. Právě REEVolution a TSB jsou pojítkem mezi Lotusem 414E a konceptem Infiniti Emerg-E, který se před pár dny představil na goodwoodském festivalu.
Oba vozy sdílejí společnou platformu Evory dodanou Lotusem. Kompresorem přeplňovaný tříválec DIG-S o objemu 1,2 litru, který slouží coby „prodlužovač“ dojezdu pohánějící elektrický generátor, pro změnu pochází z poslední generace Nissanu Micra. Jak bylo už řečeno, dva elektromotory mají výkon 414 koní, točivý moment 1 000 newtonmetrů a jsou schopny udělit maximální rychlost 210 km/h a na stovku akcelerovat za čtyři sekundy.
Infiniti i Lotus, jejichž vývoj tímto může probíhat souběžně, by měly mít v elektrickém režimu dojezd 50 kilometrů a celkový akční rádius by se měl díky spalovacímu motoru posunout k hranici 480 kilometrů bez nutnosti tankovat nebo dobíjet. Každopádně akumulátory bude možné „tankovat“ i ze zásuvky a malý tříválec bude schopen spalovat benzín, metanol a také klasický alkohol, tedy etanol.
Zahájení testů sice neznamená, že se obě auta dostanou do sériové výroby, každopádně založit veřejnými prostředky podporovanou alianci Renault-Nissan/Infiniti, Tata-Jaguar-Land Rover a Lotus-Lotus Engineering a nic z toho nevzejít, to už zavánělo slušnou defraudací. Takže k výrobě musí být 414E přinejmenším blízko...
Lotus zahájil testy odolnosti Evory 414E, což je možná i důvodem, proč Emerg-E při zkoušce v Goodwoodu dopadl tak, jak dopadl
Zdroje: Lotus Engineering, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch