Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 2015: velký facelift se ukáže v Ženevě, má zmátořit prodeje
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malosériová značka navýšila registrace o 54 %. V dalším růstu jí pomohou nová dealerství i facelift Lotusu Evora, který dorazí v březnu do Ženevy.
Britská automobilka Lotus se v posledních letech potácela nad propastí jménem bankrot, od jejíhož okraje ji dostala až změna vlastníka a také příchod nového šéfa. Jean-Marc Gales, bývalý manažer GM, PSA či Volkswagenu, se ovšem hned zkraje musel potýkat se značnou nepopularitou, neboť jedním z jeho prvních kroků byla restrukturalizace firmy, tedy nutné propouštění. Na dlažbě skončila čtvrtina zaměstnanců, což asi žádný z nich neuvítal s nadšením. Gales však dodává, že bez tohoto kroku by se ale jednoduše položila celá firma. A to by jistě bylo ještě horší.
Teď se prý Lotusu daří lépe a zapravdu mu nyní dává i růst registrací. Za prvních devět měsíců posledního fiskálního roku (končí 31. března 2015) se totiž Lotusu povedlo navýšit své globální prodeje o podstatných 54 %. Zajímavé přitom je, že zájem o značku roste na všech kontinentech, neboť kupříkladu ve Státech se registrace zvedly o 29 procent, v Evropské unii o 81 procent a v takovém Japonsku nebo Číně dokonce o 125, respektive 130 procent.
Celkově tak bylo zákazníkům dodáno 1 565 nových aut, na čemž mají kromě výše zmíněných kroků zásluhu také nová dealerství. Za oněch devět měsíců jich přibylo pětadvacet (nyní jich značka celkově eviduje 163), do konce letošního roku pak má ještě další padesátka přibýt. Lotus se tedy konečně vrací zpátky do černých čísel, což hodlá podpořit i modernizací a rozšířením svého portfolia.
Před pár dny jsme vám tak mohli představit produkční verzi modelu Elise S Cup, kromě toho však značka plánuje také odhalení „vzrušujícího nového vozu“ na březnovém autosalonu v Ženevě. Všechny nitky přitom vedou k faceliftu Lotusu Evora, který rozhodně nebude neviditelný, ale spíše radikální. Vůz by totiž měl dostat o 15 % vyšší výkon, nižší hmotnost a zrevidovaný exteriér i interiér.
Podle Galese by takto vylepšená Evora měla bez problémů v rámci jízdní dynamiky deklasovat konkurenční Porsche 911. Šéf značky má přitom na mysli standardní verzi, nikoliv provedení Cup, které máme rovněž očekávat a jež srazí hmotnost na ještě nižší úroveň. Kromě toho u takového modelu můžeme očekávat také poladěný podvozek a možná i ochrannou klec v interiéru.
V roce 2016 by se Lotus pro změnu měl zaměřit na modernizaci kupé Exige, u kterého rovněž dojde k nárůstu výkonu a snížení hmotnosti. Mimo to ovšem britská automobilka na toto období chystá i příchod „překvápka“, jež půjde ve stopách okruhového speciálu 2-Eleven. O Lotusu tedy budeme psát stále častěji, a to snad i v pozitivním duchu, což nás opravdu těší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Lotus Evora se letos dočká faceliftu, který přinese více koní a méně kilogramů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus