Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo

Nová verze Lotusu Elise na veřejné silnice nemůže. Závodní tratě si ovšem hodlá podmanit 220 koňmi, hmotností 924 kg a vyladěnou aerodynamikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo

8.11.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze Lotusu Elise na veřejné silnice nemůže. Závodní tratě si ovšem hodlá podmanit 220 koňmi, hmotností 924 kg a vyladěnou aerodynamikou.

Britská automobilka nepatří v rámci prodejů mezi značky, které by zrovna trhaly rekordy, v našich pravidelných reportech ji vždy patří spíše až ty poslední příčky. A dá se předpokládat, že na tom nic nezmění ani nová verze Lotusu Elise, jež je momentálně k mání za cenu startující na sumě 39 125 GBP (cca 1 266 500 Kč). Jde o model určený striktně pro okruhové využití, což okruh zákazníků jen zužuje. To ovšem neznamená, že bychom jej měli ignorovat.

Již základní technické parametry naznačují, že Lotus Elise S Cup R nebude žádné ořezávátko. Vedle hmotnosti 924 kilogramů nabídne 1,8litrový motor 2ZR-FE (původem od Toyoty) o výkonu 220 koní a 250 Nm. Data o akceleraci na stovku a nejvyšší rychlosti Britové nezmiňují, ve srovnání se silniční verzí (0-100 km/h dá za 4,6 sekundy, maximálka činí 234 km/h) však prý závodní provedení zvládne pětikilometrový okruh o čtyři sekundy rychleji.

Nejsou to ovšem jediné změny, které okruhovou verzi definují. I když převodovkou i nadále zůstává šestistupňový manuál a výkon míří striktně na zadní kola, pyšní se verze Cup R přeprogramovanou řídicí jednotkou a aerodynamikou vyladěném ve větrném tunelu. To se týká hlavně čelního nárazníku, bočních prahů, zadního difuzoru a především mohutného zadního křídla.

Tyto prvky jsou součástí standardní výbavy, samozřejmostí je ovšem i obsáhlý list příplatků. Zvolit přitom můžete třeba vestavěnou ochrannou klec, šestibodové závodní pásy, výkonnější brzdy, stavitelné tlumiče nebo kovaná litá kola. Dopřát si můžete i klimatizaci, v případě zaškrtnutí všech položek je ale třeba počítat s hmotností navýšenou na 1 000 kg. Kromě toho pak naroste i cena.


Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo - 1 - Lotus Elise Cup R
Okruhový Lotus Elise S Cup R dostal oproti silniční verzi vyladěnou aerodynamiku, díky které je na pětikilometrovém okruhu o čtyři sekundy rychlejší

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.