Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi
7.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elise S Cup R je zajímavá hračka, na běžné silnice ale nemůže. Nová verze bez eRka v názvu už může, vypadá přitom stejně peprně.
V době, kdy se i dříve úzce zaměřené automobilky snaží dělat svá auta pro všechny, musíme být rádi za každou firmu, která se drží svého kopyta, dokáže dělat vozy nějaké, ne všelijaké a potenciálnímu zákazníkovi dokáže říci, že pro něj prostě žádné auto nevyrábí. Takovou firmou je stále britský Lotus a i když se můžeme stokrát shodnout, že o jeho modelech je snazší básnit než je vlastnit, budeme o nich básnit dále. Automobilka totiž čerstvě představila novou verzi modelu Elise a stojí za pozornost ještě více než většina jejích ostatních produktů.
Nese označení Elise S Cup a její představení nepřichází jako překvapení. Nedávno jsme mohli spatřit tenhle model při testech na Nürburgringu, tehdy jsme ale nevěděli úplně přesně, o co se jedná. Teď už to víme - jde o silniční provedení ostrého Elise S Cup R, a to je něco, co musí každému příznivci sportovních aut rozzářit úsměv na tváři.
Okruhová auta jsou nepochybně fajn, ale užijte si je v zemi, kde skoro žádné pořádné okruhy nejsou a i to málo je dostupné jen ve velmi omezené míře. V České republice (a zdaleka nejen tady, však na Slovensku jsou na tom ještě hůře a někde nemají vůbec žádnou závodní trať) si prostě auto musíte užít na silnici a to by nemuselo dopadnout dobře, pokud by nemělo silniční homologaci. Elise S Cup ji má, ostruhy verze R si ale cestou k „papírům” příliš neotupil.
Vůz prakticky kompletně přebírá specifický aerodynamický kabátek okruhové varianty včetně předního lízátka, spousty křidélek, funkčního difuzoru a nakonec i velkého zadního křídla. To neslouží pro žehlení košil na dlouhých vyjížďkách starých mládenců, ale pro generování podstatného přítlaku pro zadní osu - už při 100 km/h přidává křídlo zadním kolům zátěž odpovídající 66 kg, při maximální rychlosti je to plných 125 kg. To už na jízdním projevu auta bude hodně znát.
Váží totiž nadále pouze 932 kg, což je pochopitelně příznivá hodnota nejen pro vliv zmíněného přítlaku na chování auta, ale i jeho celkový jízdní projev a nakonec též dynamiku v přímce. I s „pouze” 161 kW (220 koňmi) kompresorové jedna-osmičky totiž vůz dokáže vypálit na stovku za působivých 4,2 sekundy. Maximálka rovná 225 km/h je dána hlavně zpřevodováním a aerodynamikou optimalizovanou pro trochu jiné disciplíny.
Zbytek specifik, pomineme-li jinak naladěný podvozek a výkonnější brzdy, je spíše „netechnického” charakteru. Kola mohou být 16- nebo 17palcová s černým lakem, autu nechybí bezpečnostní „klec” nebo sportovní sedadla s potahem látka-semiš.
Pokud vás tohle auto zaujalo, můžeme vše podpořit zatím jen jedním uvolněným snímkem a přesto dodat, že už si jej můžete objednat. Lotus vám jej rád nadělí za v přepočtu asi 1,3 milionu Kč. A to není přemrštěná cenovka za podobného „mazlíka”...

Lotus Elise S Cup se zatím ukázal na jediné fotce
Více vám možná napoví loňské snímky (či rendery) okruhové varianty R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva