Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus chystá extrémní 4-Eleven, Evoru 400 Roadster a hlavně své první SUV
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se s novinkami jaksepatří rozjeli. První spatříme záhy, okruhový model do dvou let. SUV je pak spojeno s koncem dekády a výrobou v Číně.
Ještě loni touto dobou se osud britské automobilky Lotus zdál být zpečetěn. Nicméně příchod nového šéfa Jeana-Marca Galese se ukázal být dobrým krokem, alespoň v rámci těch, s jakým mohl nový vlastník, firma DRB-Hicom, přijít. Bývalý šéf PSA sice zpočátku musel propustit čtvrtinu zaměstnanců, nicméně restrukturalizace firmy se mu povedla. Aktuálně tedy Lotus opětovně prodává několik tisíc exemplářů ročně a co víc, začíná představovat i zcela nové modely.
A tak jsme si na ženevském autosalonu mohli představit výrazně faceliftované kupé Evora 400, s Festivalem rychlosti v Goodwoodu je spojena premiéra modelu 3-Eleven. Oba vozy jsou přitom jen počátkem chystané expanze. V nejbližší době bychom se přitom měli dočkat otevřeného Lotusu Evora 400 Roadster, který do vínku dostane dva karbonové střešní panely, z nichž každý váží pouhé 3 kilogramy.
Dá se tedy předpokládat, že celková hmotnost chystané novinky naroste oproti kupé jen minimálně, velmi lehce se tedy pozmění i jízdní dynamika. Jelikož za sedadly opětovně najdeme 3,5litrový šestiválec produkující stejných 406 koní, dá se očekávat, že zrychlení z klidu na stovku se odehraje za nějakých 4,3 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u kupé), zatímco maximálka poklesne z 300 km/h.
Do dvou let by se měla ukázat také ještě ostřejší verze zmiňovaného Lotusu 3-Eleven. Detaily sice Gales nezmínil, počítat ovšem můžeme s ještě vyšším výkonem a nižší hmotností než u stávající verze. Ta přitom dává k dobru 456 koní při necelých 900 kilech, což jí napomáhá ke zrychlení z klidu na stovku pod 3 sekundy. Novinka má být ještě rychlejší, přičemž do produkce dorazí pod názvem 4-Eleven.
Zatímco obě zmíněné novinky se budou prodávat v menším množství, v roce 2019 nebo 2020 by měl dorazit skutečný bestseller. Tedy dlouho zvažované SUV, se kterým Lotus poprvé koketoval již před devíti lety. Na konci dekády by se tento model měl konečně stát realitou, přičemž do prodeje zamíří nejprve v Číně. Posléze by ovšem měl dorazit do Evropy, a dokonce prý i s dieselem.
Jelikož verzi určenou pro Starý kontinent uvidíme až na počátku příští dekády, budeme se nyní zabývat jen čínským provedením. To by se mělo postavit Porsche Macan, přičemž spárovat má čtyřválcový motor (nejspíše 1,8litrový přeplňovaný agregát od Toyoty) s hmotností 1 600 kg. To na první pohled nevypadá na úchvatná kombinace, zaručit však má nejlepší hbitost a rychlost v segmentu. To je od Galese vskutku odvážné tvrzení, zvláště ve světle parametrů zmiňovaného německého SUV. Ale nezapomeňme - bavíme se o poměrně vzdálené budoucnosti, kdy podobné kombinace mohou být něčím docela obvyklým.
Tím nám dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme snad jen fakt, že ke schválení výroby v Číně je třeba sepsaný obchodní plán a postavený prototyp. Z toho důvodu již nyní vznikají v Hethelu dva hliněné modely. Gales přitom dodává, že dostanou příď stávajících modelů, z boku však budou odkazovat na čtyřmístný Elise z roku 1974.


Otevřená Evora se ukázala na neoficiálních ilustracích již před třemi roky. Do reality se však podívá až v nejbližší budoucnosti
Během dvou let by měla dorazit také extrémnější verze Lotusu 3-Eleven, která dostane název 4-Eleven
Nejvíce si však britská automobilka slibuje od příchodu SUV...
...se kterým koketovala již před devíti lety
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva