Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus chystá extrémní 4-Eleven, Evoru 400 Roadster a hlavně své první SUV
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se s novinkami jaksepatří rozjeli. První spatříme záhy, okruhový model do dvou let. SUV je pak spojeno s koncem dekády a výrobou v Číně.
Ještě loni touto dobou se osud britské automobilky Lotus zdál být zpečetěn. Nicméně příchod nového šéfa Jeana-Marca Galese se ukázal být dobrým krokem, alespoň v rámci těch, s jakým mohl nový vlastník, firma DRB-Hicom, přijít. Bývalý šéf PSA sice zpočátku musel propustit čtvrtinu zaměstnanců, nicméně restrukturalizace firmy se mu povedla. Aktuálně tedy Lotus opětovně prodává několik tisíc exemplářů ročně a co víc, začíná představovat i zcela nové modely.
A tak jsme si na ženevském autosalonu mohli představit výrazně faceliftované kupé Evora 400, s Festivalem rychlosti v Goodwoodu je spojena premiéra modelu 3-Eleven. Oba vozy jsou přitom jen počátkem chystané expanze. V nejbližší době bychom se přitom měli dočkat otevřeného Lotusu Evora 400 Roadster, který do vínku dostane dva karbonové střešní panely, z nichž každý váží pouhé 3 kilogramy.
Dá se tedy předpokládat, že celková hmotnost chystané novinky naroste oproti kupé jen minimálně, velmi lehce se tedy pozmění i jízdní dynamika. Jelikož za sedadly opětovně najdeme 3,5litrový šestiválec produkující stejných 406 koní, dá se očekávat, že zrychlení z klidu na stovku se odehraje za nějakých 4,3 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u kupé), zatímco maximálka poklesne z 300 km/h.
Do dvou let by se měla ukázat také ještě ostřejší verze zmiňovaného Lotusu 3-Eleven. Detaily sice Gales nezmínil, počítat ovšem můžeme s ještě vyšším výkonem a nižší hmotností než u stávající verze. Ta přitom dává k dobru 456 koní při necelých 900 kilech, což jí napomáhá ke zrychlení z klidu na stovku pod 3 sekundy. Novinka má být ještě rychlejší, přičemž do produkce dorazí pod názvem 4-Eleven.
Zatímco obě zmíněné novinky se budou prodávat v menším množství, v roce 2019 nebo 2020 by měl dorazit skutečný bestseller. Tedy dlouho zvažované SUV, se kterým Lotus poprvé koketoval již před devíti lety. Na konci dekády by se tento model měl konečně stát realitou, přičemž do prodeje zamíří nejprve v Číně. Posléze by ovšem měl dorazit do Evropy, a dokonce prý i s dieselem.
Jelikož verzi určenou pro Starý kontinent uvidíme až na počátku příští dekády, budeme se nyní zabývat jen čínským provedením. To by se mělo postavit Porsche Macan, přičemž spárovat má čtyřválcový motor (nejspíše 1,8litrový přeplňovaný agregát od Toyoty) s hmotností 1 600 kg. To na první pohled nevypadá na úchvatná kombinace, zaručit však má nejlepší hbitost a rychlost v segmentu. To je od Galese vskutku odvážné tvrzení, zvláště ve světle parametrů zmiňovaného německého SUV. Ale nezapomeňme - bavíme se o poměrně vzdálené budoucnosti, kdy podobné kombinace mohou být něčím docela obvyklým.
Tím nám dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme snad jen fakt, že ke schválení výroby v Číně je třeba sepsaný obchodní plán a postavený prototyp. Z toho důvodu již nyní vznikají v Hethelu dva hliněné modely. Gales přitom dodává, že dostanou příď stávajících modelů, z boku však budou odkazovat na čtyřmístný Elise z roku 1974.
Otevřená Evora se ukázala na neoficiálních ilustracích již před třemi roky. Do reality se však podívá až v nejbližší budoucnosti
Během dvou let by měla dorazit také extrémnější verze Lotusu 3-Eleven, která dostane název 4-Eleven
Nejvíce si však britská automobilka slibuje od příchodu SUV...
...se kterým koketovala již před devíti lety
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
před 4 hodinami - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Mazda dopřála své poslední novince nový větší turbodiesel, to si na sklonku roku 2024 troufne málokdo
7.12.2024 - GM říká, že po zvolení Trumpa zruší své plány s elektromobily, jinak to ale samozřejmě dělal pro vás, pro přírodu, a protože jsou nejlepší
7.12.2024 - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
7.12.2024 - Za cenu Škody Octavia můžete mít pár let starý a sotva jetý japonský sporťák s německou technikou, je to stroj jiného kalibru
7.12.2024 - Stellantis zřetelně mění směr, necelý týden po náhlé rezignaci šéfa se vrací do asociace ACEA, kterou natruc opustil
8.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.07. 16:29 - řidičBOB
- Ford obecně 01.07. 13:46 - Vrooom
- Další zajímavá autovidea 01.07. 13:40 - Vrooom
- Crossover pro ženu 01.07. 12:38 - H357
- Tucson vs Octavia 01.07. 10:19 - Tp13
- Rychlodotazy 01.07. 09:24 - Předseda
- rodinné auto do 300 000 01.06. 17:11 - maartin
- Policejní kontroly a měření 01.06. 16:20 - řidičBOB