Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové teoreticky zajeli pátý nejrychlejší čas Zeleného pekla, ve skutečnosti jim však bránil silný provoz. Naznačují však, že bude ještě lépe.
Když britská automobilka na sklonku června představovala nový Lotus 3-Eleven, tvrdila, že jde o nejrychlejší silniční model, s jakým kdy vyrukovala. Mimo jiné pak zmínila, že Severní smyčku by tento extrémista mohl zvládnout za 7 minut a 9 sekund, pročež by se jednalo o šestý nejrychlejší produkční vůz, jaký kdy Zelené peklo navštívil. Tedy pokud do rovnice zahrneme i obě specifikace Radicalu SR8.
Nově se Britové vydali do pohoří Eifel, aby své předpoklady potvrdili. Skutečnost ovšem předčila veškerá očekávání, neboť podle šéfa firmy Jean-Marca Galese dosáhl Lotus 3-Eleven „jednoho z nejrychlejších časů na Nürburgringu bez ohledu na třídu“. Abychom zbytečně nechodili kolem horké koše, rovnou zmíníme, že onou dobou je myšleno 7 minut a 6 sekund. Tedy pátý nejlepší čas vůbec.
Novinka Lotusu s výkonem 456 koní tak zvládla překonat kupříkladu Nissan GT-R Nismo a kromě zmíněných Radicalů zaostává pouze za Porsche 918 Spyder a Lamborghini Aventador SV. Tedy mnohem výkonnějšími a mnohem dražšími vozy. Nicméně není všechno zlato, co se třpytí, pročež můžeme nad tvrzením britské automobilky pozdvihnout ne jedno, ale rovnou obě obočí.
Daných 7 minut a 6 sekund totiž 3-Eleven ve skutečnosti nikdy nedosáhl, neboť na Ringu byl během návštěvy Lotusu nemalý provoz. Dosažený čas tak vznikl sečtením nejlepších sektorů ve dvou kolech. Jaké bylo doopravdy nejrychlejší, to již značka nezmínila. Nicméně testovací jezdec Marc Basseng dodává, že pokud by trať byla zcela volná, pak by se 3-Eleven mohl dostat na rovných 7 minut.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jestli si Lotus okruh pronajme pouze pro sebe a nově vzniklé naděje potvrdí. Pokud by se tak stalo, šlo by o skutečnou bombu a de facto potvrzení toho, že nízká hmotnost je skutečně více než vysoký výkon či miliardy investované do vývoje hybridní techniky (zdravíme Porsche), se kterou přichází i pohon všech kol.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na dosažení svých plánů má Lotus stále ještě dostatek času, neboť silniční 3-Eleven zamíří do prodeje až v únoru příštího roku. Aktuální návštěva Ringu přitom byla součástí finálního vývoje, kdy se za volantem navíc střídali tři jezdci, přičemž každý se zaměřoval na jinou oblast. Nemá se tak nakonec 918 Spyder bát?



Lotus 3-Eleven si sice z Ringu aktuálně zápis neodváží, nicméně v brzké době nejspíše můžeme očekávat velké věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins