Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc

(+ videa) Zaoceánská Sedma ubytuje i dvoumetrové řidiče a nechá se vytočit až k 12 000 ot./min. Nabízí více než Caterham, a to za méně peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc

12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Zaoceánská Sedma ubytuje i dvoumetrové řidiče a nechá se vytočit až k 12 000 ot./min. Nabízí více než Caterham, a to za méně peněz.

Lotus Seven a jeho rozličné deriváty máme rádi, i když po řidiči vyžadují někdy až extrémní oběti. Jejich kabina totiž není zrovna prostorná nebo špičkově vybavená a už vůbec ne komfortní. Stačí však jediné nastartování a následná projížďka, a rázem jste uchváceni. A to i při malém počtu koní. Poslední kreace Caterhamu, legitimního následovníka díla Colina Chapmana, však mnoho nadějí nevzbuzuje. Přece jen, 81 koní vypadá skoro až nezáživně, zvláště když dobře víme, že Britové nedali pod kapotou tříválec primárně kvůli hmotnosti, ale především kvůli emisím.

Na všechny výše zmíněné neduhy, tedy jak na 0,66litrový motor, tak i na malou kabinu, však existuje lék. I v jeho případě vedou všechny cesty k Chapmanovi, dodavatelem pohonné jednotky však není Suzuki, nýbrž Yamaha. Americký klon jménem Locost sice může pohánět leccos, nezřídka ale má ve svých útrobách vysokootáčkový, nutno zdůraznit, že čtyřválcový agregát z modelu R1, který na zadní nápravu posílá 173 koní. Zároveň přitom vydává o poznání kurážnější zvuk, neboť vytočit se dá až do 12 000 otáček.

Ve srovnání se standardním Caterhamem Seven pak byl prodloužen rozvor o nějakých 10 centimetrů. Dovnitř se tak snadno vejdou až dvoumetrové osoby. Benefit má ovšem Locost i pro řidiče menšího vzrůstu - posunutím sedadla blíže k volantu mají totiž k dispozici prostor na odložení zavazadel, ke kterému je lepší přístup než ke schránce za sedadly, jež je omezena jak rámem, tak i krycí plachtou.

Tím největším benefitem by ale mohla být cena. Locost (ono už jméno leccos napoví...) zkrátka není drahý a představovaný konkrétní kus je aktuálně s nějakými 4 000 mílemi (cca 6 500 km) na tachometru. Jeho stávající majitel za něj přitom vyžaduje jen 16 000 USD (cca 320 000 Kč), což je nižší suma, než za jakou si koupíte jakýkoliv „second-hand“ s logem Caterhamu v Evropě. A není to jediná taková nabídka, jen bohužel platí, že se za nimi aktuálně musíte vypravit za oceán...


Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 1 - Locost R1 for sale
Locost s motorem od Yamahy je lepší nabídkou než Caterham s motorem od Suzuki

Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 2 - Locost USA 01Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 3 - Locost USA 02Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 4 - Locost USA 03Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 5 - Locost USA 04Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 6 - Locost USA 05Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc - 7 - Locost USA 06
Pokud vás Locost zajímá, můžete si jej samozřejmě koupit i jako zcela nový. Či jako stavebnici. Přičemž motorem se klidně může stát až pětilitrový osmiválec

Zdroje: Locost, MotorAuthority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.