Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Locost R1: americká obdoba Caterhamu nabízí 173 koní klidně za 320 tisíc
12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Zaoceánská Sedma ubytuje i dvoumetrové řidiče a nechá se vytočit až k 12 000 ot./min. Nabízí více než Caterham, a to za méně peněz.
Lotus Seven a jeho rozličné deriváty máme rádi, i když po řidiči vyžadují někdy až extrémní oběti. Jejich kabina totiž není zrovna prostorná nebo špičkově vybavená a už vůbec ne komfortní. Stačí však jediné nastartování a následná projížďka, a rázem jste uchváceni. A to i při malém počtu koní. Poslední kreace Caterhamu, legitimního následovníka díla Colina Chapmana, však mnoho nadějí nevzbuzuje. Přece jen, 81 koní vypadá skoro až nezáživně, zvláště když dobře víme, že Britové nedali pod kapotou tříválec primárně kvůli hmotnosti, ale především kvůli emisím.
Na všechny výše zmíněné neduhy, tedy jak na 0,66litrový motor, tak i na malou kabinu, však existuje lék. I v jeho případě vedou všechny cesty k Chapmanovi, dodavatelem pohonné jednotky však není Suzuki, nýbrž Yamaha. Americký klon jménem Locost sice může pohánět leccos, nezřídka ale má ve svých útrobách vysokootáčkový, nutno zdůraznit, že čtyřválcový agregát z modelu R1, který na zadní nápravu posílá 173 koní. Zároveň přitom vydává o poznání kurážnější zvuk, neboť vytočit se dá až do 12 000 otáček.
Ve srovnání se standardním Caterhamem Seven pak byl prodloužen rozvor o nějakých 10 centimetrů. Dovnitř se tak snadno vejdou až dvoumetrové osoby. Benefit má ovšem Locost i pro řidiče menšího vzrůstu - posunutím sedadla blíže k volantu mají totiž k dispozici prostor na odložení zavazadel, ke kterému je lepší přístup než ke schránce za sedadly, jež je omezena jak rámem, tak i krycí plachtou.
Tím největším benefitem by ale mohla být cena. Locost (ono už jméno leccos napoví...) zkrátka není drahý a představovaný konkrétní kus je aktuálně s nějakými 4 000 mílemi (cca 6 500 km) na tachometru. Jeho stávající majitel za něj přitom vyžaduje jen 16 000 USD (cca 320 000 Kč), což je nižší suma, než za jakou si koupíte jakýkoliv „second-hand“ s logem Caterhamu v Evropě. A není to jediná taková nabídka, jen bohužel platí, že se za nimi aktuálně musíte vypravit za oceán...
Locost s motorem od Yamahy je lepší nabídkou než Caterham s motorem od Suzuki
Pokud vás Locost zajímá, můžete si jej samozřejmě koupit i jako zcela nový. Či jako stavebnici. Přičemž motorem se klidně může stát až pětilitrový osmiválec
Zdroje: Locost, MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien