Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Navigator 2015: facelift se zbavil osmiválce a přidal na luxusu
23.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lincoln po sedmi letech představil faceliftovaný Navigator. Nový je vnější design i interiér, jediným motorem v nabídce bude 3,5 V6 EcoBoost.
Lincoln Navigator současné generace žil dlouhých sedm let beze změn. Pro rok 2015 značka Lincoln připravila několik novinek, které rozhodně stojí za povšimnutí. Jak mohou napovědět známé linky boků, díváme se na facelift, i když velmi rozsáhlý, nikoliv na zcela novou generaci Navigatoru.
Největší změna se odehrála pod kapotou - starý 5,4litrový osmiválec Triton se poroučí, jedinou pohonnou jednotkou dostupnou v novém Navigatoru bude o dva válce kratší 3,5litrová přeplňovaný motor EcoBoost. To může jedněmi potenciálními zákazníky být považováno za krok správným směrem, jiní však mohou zvolit třeba nový Cadillac Escalade, který V8 stále nabízí.
Nová jednotka je skromnější, rozhodně však není slabší - V8 Triton dávala z 5,4 litru 310 koní a 494 Nm, zatímco šestiválcový EcoBoost ze sebe pomocí turba dostane prý nejméně 375 koní a 582 Nm. Spojen bude se šestistupňovou automatickou převodovkou a bude moci hnát zadní nebo všechna kola. Jak se změna promítne na reálné spotřebě, zatím není jasné, ta papírová však zcela jistě klesne. „Řidiči pocítí sílu, když sešlápnou plyn. Nový motor EcoBoost svým vyváženým poměrem výkonu a spotřeby nastavuje laťky v tomto segmentu trhu,” řekla Elaine Bannon, šéfinženýrka nového Navigatoru.
Ani ostatní technika nezůstala beze změn - Navigator dostal elektrický posilovač řízení, asistent rozjezdu do kopce a sjezdu z prudkých kopců a systém Nivomat, který dorovnává světlou výšku zádě při plném naložení. Za příplatek jsou k mání tlumiče reagující na kvalitu silnice. Nový Navigator má také podle slov automobilky utáhnout nejtěžší přívěs ze všech svých konkurentů.
K dalším výrazným změnám patří zcela nová přední maska, která nyní odpovídá ostatním soudobým Lincolnům. Po jejích stranách najdeme nová světla s LEDkami. Nová jsou také zadní světla, která dostala LEDkový pás po celé šíři zádě, 20" nebo 22" kola a změnami prošly i nárazníky. „Z designového hlediska nabízí nový Navigator ještě více, než zákazníci Lincolnu od luxusního velkého SUV chtějí. Ocení, že i přes výrazné změny ve vzhledu si Navigator zachoval to, co jej činilo skvělým,” řekl Jim Grake, designér exteriérů u Lincolnu.
Uvnitř přibylo několik displejů, např. přístrojový štít má dva po stranách centrálního tachometru. Displej na středové konzoli je dotykový, ovládá se jím systém SYNC při MyLincoln Touch. Novinkou je také startování tlačítkem. Displeje zábavního systému i s konektory RCA si našly cestu do hlavových opěrek předních sedadel.
Pro rok 2015 dostal Navigator i nový volant a v nabídce je také monitorování slepých úhlů a barevná parkovací kamera. V rámci balíčku Reserve Package dostanete téměř všechno v interiéru včetně palubní desky čalouněné kůží. Paket také přidává přírodní dřevěné obložení Ziricote, které se podle výrobce „běžně používá na jachtách”.
Podobně jako současný model, i faceliftovaný Navigator bude k mání ve dvou verzích - standardní, dlouhé 5,27 metru, nebo prodloužené, která měří 565 cm. Standardně dlouhý Navigator odveze sedm lidí a nějaký ten náklad, prodloužený však díky delší zádi pobere lidí osm a o něco více bagáže.
Lincoln plánuje veřejnosti představit Navigator modelového roku 2015 na únorovém chicagském autosalonu a prodeje mají odstartovat v průběhu podzimu. Novinka to však nebude mít dvakrát jednoduché - kromě již zmíněného Cadillaku Escalade stojí také proti GMC Yukonu, Mercedesu GL, Lexusu LX a Infiniti QX80.
Zatím neznáme ceník, současná verze Navigatoru je z konkurence nejlevnější. Lincolnu se v poslední době nedaří zrovna nejlépe a Navigator nebyl zrovna na špici ani v roce 2007, kdy se objevil jako nový vůz. Escalade a Yukon nedávno se nedávno představili ve zcela nových generacích a ani ostatní konkurenti nemají na hrbu sedm let; jak se bude faceliftovanému Navigatoru dařit, je nyní těžké předpovídat.


































Lincoln Navigator dostal v rámci faceliftu přední masku podle ostatních modelů značky a zpod kapoty zmizel osmiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejčtenější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva