Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Navigator 2015: facelift se zbavil osmiválce a přidal na luxusu
23.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lincoln po sedmi letech představil faceliftovaný Navigator. Nový je vnější design i interiér, jediným motorem v nabídce bude 3,5 V6 EcoBoost.
Lincoln Navigator současné generace žil dlouhých sedm let beze změn. Pro rok 2015 značka Lincoln připravila několik novinek, které rozhodně stojí za povšimnutí. Jak mohou napovědět známé linky boků, díváme se na facelift, i když velmi rozsáhlý, nikoliv na zcela novou generaci Navigatoru.
Největší změna se odehrála pod kapotou - starý 5,4litrový osmiválec Triton se poroučí, jedinou pohonnou jednotkou dostupnou v novém Navigatoru bude o dva válce kratší 3,5litrová přeplňovaný motor EcoBoost. To může jedněmi potenciálními zákazníky být považováno za krok správným směrem, jiní však mohou zvolit třeba nový Cadillac Escalade, který V8 stále nabízí.
Nová jednotka je skromnější, rozhodně však není slabší - V8 Triton dávala z 5,4 litru 310 koní a 494 Nm, zatímco šestiválcový EcoBoost ze sebe pomocí turba dostane prý nejméně 375 koní a 582 Nm. Spojen bude se šestistupňovou automatickou převodovkou a bude moci hnát zadní nebo všechna kola. Jak se změna promítne na reálné spotřebě, zatím není jasné, ta papírová však zcela jistě klesne. „Řidiči pocítí sílu, když sešlápnou plyn. Nový motor EcoBoost svým vyváženým poměrem výkonu a spotřeby nastavuje laťky v tomto segmentu trhu,” řekla Elaine Bannon, šéfinženýrka nového Navigatoru.
Ani ostatní technika nezůstala beze změn - Navigator dostal elektrický posilovač řízení, asistent rozjezdu do kopce a sjezdu z prudkých kopců a systém Nivomat, který dorovnává světlou výšku zádě při plném naložení. Za příplatek jsou k mání tlumiče reagující na kvalitu silnice. Nový Navigator má také podle slov automobilky utáhnout nejtěžší přívěs ze všech svých konkurentů.
K dalším výrazným změnám patří zcela nová přední maska, která nyní odpovídá ostatním soudobým Lincolnům. Po jejích stranách najdeme nová světla s LEDkami. Nová jsou také zadní světla, která dostala LEDkový pás po celé šíři zádě, 20" nebo 22" kola a změnami prošly i nárazníky. „Z designového hlediska nabízí nový Navigator ještě více, než zákazníci Lincolnu od luxusního velkého SUV chtějí. Ocení, že i přes výrazné změny ve vzhledu si Navigator zachoval to, co jej činilo skvělým,” řekl Jim Grake, designér exteriérů u Lincolnu.
Uvnitř přibylo několik displejů, např. přístrojový štít má dva po stranách centrálního tachometru. Displej na středové konzoli je dotykový, ovládá se jím systém SYNC při MyLincoln Touch. Novinkou je také startování tlačítkem. Displeje zábavního systému i s konektory RCA si našly cestu do hlavových opěrek předních sedadel.
Pro rok 2015 dostal Navigator i nový volant a v nabídce je také monitorování slepých úhlů a barevná parkovací kamera. V rámci balíčku Reserve Package dostanete téměř všechno v interiéru včetně palubní desky čalouněné kůží. Paket také přidává přírodní dřevěné obložení Ziricote, které se podle výrobce „běžně používá na jachtách”.
Podobně jako současný model, i faceliftovaný Navigator bude k mání ve dvou verzích - standardní, dlouhé 5,27 metru, nebo prodloužené, která měří 565 cm. Standardně dlouhý Navigator odveze sedm lidí a nějaký ten náklad, prodloužený však díky delší zádi pobere lidí osm a o něco více bagáže.
Lincoln plánuje veřejnosti představit Navigator modelového roku 2015 na únorovém chicagském autosalonu a prodeje mají odstartovat v průběhu podzimu. Novinka to však nebude mít dvakrát jednoduché - kromě již zmíněného Cadillaku Escalade stojí také proti GMC Yukonu, Mercedesu GL, Lexusu LX a Infiniti QX80.
Zatím neznáme ceník, současná verze Navigatoru je z konkurence nejlevnější. Lincolnu se v poslední době nedaří zrovna nejlépe a Navigator nebyl zrovna na špici ani v roce 2007, kdy se objevil jako nový vůz. Escalade a Yukon nedávno se nedávno představili ve zcela nových generacích a ani ostatní konkurenti nemají na hrbu sedm let; jak se bude faceliftovanému Navigatoru dařit, je nyní těžké předpovídat.
Lincoln Navigator dostal v rámci faceliftu přední masku podle ostatních modelů značky a zpod kapoty zmizel osmiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus