Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln MKZ 2013: toto je sériová verze nového MKZ
2.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Ford se pokusí postavit na nohy svou prémiovou značku Lincoln novým modelem MKZ. Máme jeho fotky i specifikace.
Doplněno 3.4.: Po včerejším úniku můžeme ke třem zprvu dostupným snímkům přidat i kompletní sadu oficiálních fotek a videí. Některé specifikace jsou dále upřesněny v textu, jinak ale bylo naše včerejší představení prakticky kompletní.
Evropský trh leží mimo působiště luxusní divize Fordu, to ale neznamená, že bychom se nemohli podívat, čím chce Lincoln v příštích letech bojovat proti rivalům od Lexusu, Acury či Infiniti. Tím vozem je tak trochu náš starý známy model MKZ, který jsme v podobě konceptu měli možnost vidět letos v lednu na detroitském autosalonu.
Sériové provedení se designově od původní předlohy příliš nevzdálilo, když se v zásadě odlišuje jen v detailech jako jsou hlavní světla, kliky dveří nebo vnější zpětná zrcátka. Dominantním na tomto voze bude rozhodně klínovitý profil a linie střechy nápadně podobné některým Audi, respektive všem vozům, které si poněkud pochybně říkají „čtyřdveřová kupé“. Tuto kreaci automobilka postavila na platformě nové generace Fordu Fusion. Takže je to vlastně „naše“ Mondeo připravené na rok 2013, akorát v luxusnější podobě.
Asi nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že se díváme na zcela nový stylistický jazyk Lincolnu, který bude po příští léta orientovat design všech nových modelů této značky jedním směrem. Jak už bývá při takto přelomových modelech zvykem, marketingové oddělení si jistě neodpustí průpovídky o nových zákaznících, skvělé budoucnosti naplněné úspornými technologiemi apod., ale jako vždycky bude záležet jen a jen na zákazníkovi, jak se mu daný produkt zalíbí.
A co od MKZ klient dostane? Pokud jde o technický základ, oproti Fusionu v zásadě nic extra. To znamená pohon přední nebo obou náprav a v základu dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Ecoboost o výkonu 240 koní, který u nás není nutno představovat. Ve Spojených státech pro něj Lincoln udává v případě MKZ spotřebu 10,7 litru ve městě a 7,1 l/100 km v dálničním cyklu.
Na vrcholu této modelové řady se od počátku postaví vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru s výkonem přes 300 koní. Spotřeba paliva v tomto případě činí 13,1 litru benzinu ve městě a 9 litrů na dálnici. Alternativou pro šetřivé pak bude hybridní pohon opět přejatý z Fusionu kombinující benzinový dvoulitr a elektromotor. Celkový výkon má činit nejvýše 188 koní, spotřebu paliva této verze zatím neznáme. Dynamika je pak neznámou u všech tří odhalených provedení.
Standardem se stane šestistupňová automatická převodovka, v případě 2,0 Ecoboost to bude zřejmě dvouspojkový Getrag. Hybridu pak poslouží očekávatelné CVT.
Protože jde o vrchol koncernu Ford, nesmí zde chybět ani bohatá výbava. K samozřejmostem Lincolnu MKZ bude patřit hlasové ovládání, adaptivní tempomat, systém zabraňující kolizi, aktivní parkovací asistent nebo multimediální rozhraní MyLincoln Touch. Mezi zajímavé prvky patří také extrémně velké a otevírací panoramatické střešní okno, ale třeba i systém Lincoln Drive Control (rovněž ve standardu), jehož jednotlivé módy nastavení ovlivní moment řazení převodovky, zásahy stabilizačního programu, řízení a také adaptivního podvozku CCD (Continuously Controlled Damping) - zkrátka jiná forma systému Audi Drive Select.
V tuto chvíli již máme k dispozici všechny zatím známé informace, je ale možné, že se po premiéře na newyorském autosalonu na Lincoln MKZ podíváme ještě jednou. To když k němu Ford řekne více. Zůstaňte s námi, pokud to budete chtít vědět mezi prvními...
Již kompletní sada fotek ukazuje, že původní koncept MKZ nevznikl zbytečně. Sériový vůz je jeho velmi blízkým klonem
Zprvu uniklé snímky, které jsme vám nabídli jako vůbec první
Pro srovnání snímky lednového konceptu nového MKZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch