Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F Sport: poloF se chystá do Ženevy, i se závodním RC GT3
28.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na ženevském stánku Lexusu uvidíme kupé RC 350 a RC300h F Sport a také závodní GT3 s V8, který má závodit i v Evropě.
Japonský Lexus přiveze do Ženevy hned tři novinky v modelové řadě RC. K prodeji všem zákazníkům budou ale jen dvě z nich, tedy produkční verze RC 350 a hybridní RC 300h, které dostanou paket F Sport. Třetí novinkou je závodní stroj RC F GT3.
Vizuální odlišnosti mezi RC 350 a 300h s paketem F Sport se patrně omezí jen na znáček na víku kufru, pokud vůbec - Lexus k těmto dvěma modelům zveřejnil jen jednu fotogalerii. Po vzhledové stránce je dominantou maska chladiče, která dostala jiný design oproti standardním verzím. Podaří-li se vám od ní odpoutat pohled, můžete si všimnout nových devatenáctipalcových tmavých kol. Exteriérové novinky pro F Sport završují tři nové laky, z nichž jeden máme pravděpodobně možnost vidět na snímcích.
Uvnitř byli Japonci trochu důraznější. Nový je volant a volič převodovky, které jsou potažené perforovanou kůží, a také kožená sedadla v červené barvě Rioja. Největší novinkou však je přístrojový štít - klasické budíky nahradil displej, soustředěný kolem velkého kruhu, podobně jako v supersportovním LFA.
Šestiválec verze RC 350 F Sport má objem 3,5 litru, svůj výkon směřuje samozřejmě na zadní kola, a to přes automatickou osmistupňovou převodovku. Výkon motoru činí 306 koní a točivý moment je 377 Nm. Rozdíl mezi konvenční verzí a hybridní RC 300h bude právě zde - hybrid pohání 2,5litrový čtyřválec o výkonu 176 koní a 222 Nm spolu s elektromotorem. Výsledný výkon celé sestavy činí 217 koní a na kola putuje přes bezestupňovou převodovku CVT.
Jak hybridní, tak i klasická verze dostane adaptivní odpružení, které reaguje na povrch vozovky a podle toho nastavuje tlumiče na každém kole. Podvozek lze přitvrdit zvolením módu Sport+. Benzínová verze RC 350 F Sport může být vybavena také natáčením všech kol ve spojení s posilovačem řízení s proměnným účinkem. Neočekávejte ale, že byste s vozem při couvání zatáčeli zadními koly - zvládnou natočení jen o dva stupně.
To u ostré závodní verze RC F GT3 nic takového nečekejte. Všechno je zde podřízeno nízké hmotnosti, a to docela s úspěchem - na váze tento stroj ukáže 1 249 kg. Je to zatím jen koncept, ale Lexus už oznámil své plány letos začít s testováním. Má v plánu závodit kromě japonské série Super GT, kde bude jezdit také dvoulitrové RC F GT500, také na vytrvalostních závodech včetně Nürburgringu. Pod jeho kapotou pracuje stejný pětilitrový osmiválec, jako ve špičkové verzi RC F, ale je naladěný na 540 koní, tedy o 90 koní výše, než jeho silniční dvojče.
Všechny tyto tři novinky uvidíme na ženevském autosalonu, který začne již příští týden. Pravděpodobně se tam Evropě ukáže také zmíněná verze RC F, která si svůj světový debut odbyla v Detroitu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014
V Ženevě jsme mohli naplno obdivovat zadní žábry Lexusu RC, které kupodivu na vrcholné verzi RC F chybí
Lexus v Ženevě předvede model RC 350 F Sport, který se od hybridního RC 300h F Sport bude nejspíš lišit jen minimálně
Verze GT3 v Ženevě zaujala mohutným difuzorem a ještě větším zadním křídlem
Závodní RC F GT3 je zatím jen koncept, Lexus s ním však plánuje závodit, a to i v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva