Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F odhalil technické parametry. Má 477 koní, stovku dá pod 4,8 s
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Finální parametry pětilitrového atmosférického osmiválce odhalil únik brožury. Lexus je výkonnější než BMW, zároveň však bude také těžší. I levnější.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli užít Lexus RC F v Goodwoodu. Ani na panství lorda Marche ovšem japonská automobilka neodhalila finální technické parametry. A vlastně tak nečiní ani nyní, místo oficiálního komuniké zde totiž máme data z uniklé brožury. Ta sice stále nespecifikuje přesný čas, který RC F potřebuje k akceleraci z klidu na stovku, s ohledem na atmosférickou pohonnou jednotku, pohon zadních kol a relativně vysokou hmotnost (spekuluje se, že RC F překročí hranici 1 700 kg) to ovšem nic světoborného nebude.
Začněme ale známými fakty. Výkon vozu bude činit 477 koní v 7 100 ot./min. O dvě stě otáček výše pak bude začínat červené pole, přičemž v 7 450 ot./min. ručička otáčkoměru narazí do omezovače. Dále pak víme, že točivý moment naroste na 530 Nm a dostupný bude v pásmu 4 800 až 5 600 otáček. 90 procent navíc Lexus nabídne až do červeného pole.
Výkonem japonské kupé převyšuje BMW M4 Coupé, jehož přeplňovaný třílitrový šestiválec produkuje 431 koní. Německý vůz je ovšem výrazně lehčí, díky čemuž svého japonského rivala poráží při akceleraci z klidu na stovku. M4 to zvládne za 4,1 sekundy, zatímco Lexus potřebuje „méně než 4,8 s“. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 270 km/h, zatímco spotřeba byla vyčíslena na 8,1 l/100 km.
V základní výbavě nemají chybět 19palcová kola, LEDkové světlomety, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, navigace či střešní okno. Sáhnout budete moci po paketu Carbon, který přinese střechu z uhlíkových vláken (samozřejmě již bez střešního okna), zadní diferenciál, audio systém Mark Levinson se 17 reproduktory či karbonové zadní křídlo.
K mání má být japonská novinka na přelomu letošního a příštího roku, přičemž v amerických showroomech prý bude startovat na sumě 70 000 USD (cca 1,4 milionu korun). Karbonový paket pak k této částce přihodí pouhých 7 000 USD (140 000 Kč), oproti poměřovanému BMW M4 Coupé tak bude Lexus RC F doslova za hubičku.
Podle uniklé brožury by Lexus RC F měl nabídnout 477 koní...
...k mání pak bude ve standardním nebo karbonovém provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva