Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F odhalil technické parametry. Má 477 koní, stovku dá pod 4,8 s
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Finální parametry pětilitrového atmosférického osmiválce odhalil únik brožury. Lexus je výkonnější než BMW, zároveň však bude také těžší. I levnější.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli užít Lexus RC F v Goodwoodu. Ani na panství lorda Marche ovšem japonská automobilka neodhalila finální technické parametry. A vlastně tak nečiní ani nyní, místo oficiálního komuniké zde totiž máme data z uniklé brožury. Ta sice stále nespecifikuje přesný čas, který RC F potřebuje k akceleraci z klidu na stovku, s ohledem na atmosférickou pohonnou jednotku, pohon zadních kol a relativně vysokou hmotnost (spekuluje se, že RC F překročí hranici 1 700 kg) to ovšem nic světoborného nebude.
Začněme ale známými fakty. Výkon vozu bude činit 477 koní v 7 100 ot./min. O dvě stě otáček výše pak bude začínat červené pole, přičemž v 7 450 ot./min. ručička otáčkoměru narazí do omezovače. Dále pak víme, že točivý moment naroste na 530 Nm a dostupný bude v pásmu 4 800 až 5 600 otáček. 90 procent navíc Lexus nabídne až do červeného pole.
Výkonem japonské kupé převyšuje BMW M4 Coupé, jehož přeplňovaný třílitrový šestiválec produkuje 431 koní. Německý vůz je ovšem výrazně lehčí, díky čemuž svého japonského rivala poráží při akceleraci z klidu na stovku. M4 to zvládne za 4,1 sekundy, zatímco Lexus potřebuje „méně než 4,8 s“. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 270 km/h, zatímco spotřeba byla vyčíslena na 8,1 l/100 km.
V základní výbavě nemají chybět 19palcová kola, LEDkové světlomety, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, navigace či střešní okno. Sáhnout budete moci po paketu Carbon, který přinese střechu z uhlíkových vláken (samozřejmě již bez střešního okna), zadní diferenciál, audio systém Mark Levinson se 17 reproduktory či karbonové zadní křídlo.
K mání má být japonská novinka na přelomu letošního a příštího roku, přičemž v amerických showroomech prý bude startovat na sumě 70 000 USD (cca 1,4 milionu korun). Karbonový paket pak k této částce přihodí pouhých 7 000 USD (140 000 Kč), oproti poměřovanému BMW M4 Coupé tak bude Lexus RC F doslova za hubičku.
Podle uniklé brožury by Lexus RC F měl nabídnout 477 koní...
...k mání pak bude ve standardním nebo karbonovém provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva